Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Heb het vermoeden dat Mark Tremonti binnenkort op het affiche er bij komt…
Zou ik helemaal mooi vinden! Staat al op Hellfest. Wat tot nu toe zijn enige show is voor 2018. Buiten de release show van 't nieuwe album.
Ook mooi dat hij dan sinds 2014 elk jaar op het affiche heeft gestaan met zowel Tremonti als Alter Bridge.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Volgens Army of 12 (groep van Alter Bridge, Tremonti, Gojira en anderen) staat Tremonti ook als opener voor Maiden in Italië in juli. Nog een reden meer dat ze op Graspop kunnen staan
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
116
107
Zal met Iron Maiden te maken hebben:

Second night in Krakow, Poland – Saturday 28th July 2018. Special guest for this show will be Tremonti, who also join us in Italy, Switzerland, Portugal and Croatia.

FC Pre-sale Wednesday 17th Jan - https://goo.gl/XFYGca
On-sale Friday 19th Jan (10am) - https://goo.gl/5RJ9LF

With the announcement of this show, the 2018 Legacy Of The Beast Tour dates are now complete.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Is in dat straatje Myles Kennedy met z’n soloalbum ook geen kanshebber?
Denk van niet. Dit album word meer blues. Komt als 't goed is niks van Rock op. Hij wilde een andere weg uit.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Nog steeds geen nieuwe namen... :(

Om de tijd te doden heb ik eens een klein polltje gemaakt:
http://www.easypolls.net/poll.html?p=5a5d4333e4b08b8063c5d9e8

Wie zien jullie nog graag toegevoegd worden aan het affiche van Graspop?
Bands/artiesten die in 2017 op Graspop stonden, in 2018 op Alcatraz staan, of nog geen enkele data voor 2018 bekend hebben gemaakt, heb ik maar weggelaten.

Vul er gerust meer dan één in. :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik mis Dyscordia in je lijstje
Oh, ik pretendeer absoluut niet dat deze lijst op wat voor manier dan ook 'compleet' is, hoor.
Vandaar ook het kopje 'iemand anders' onderaan. :wink:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Heb nog eens de oude 'truc' op de GMM-website toegepast.
Van de namen in de poll die al eerder op Graspop stonden, hebben momenteel alleen Accept, Billy Talent en Black Veil Brides geen eigen pagina, maar volgens mij is dat i.i.g. voor de eerste twee al een hele tijd het geval.

Dat kan enkele dingen betekenen:
1 - Er komt daadwerkelijk (vrijwel) niemand van deze namen naar Graspop.
2 - Het is nog steeds te vroeg voor een aankondiging (de komende weken gaan alsnog pagina's 'verdwijnen').
3 - Ze hebben de truc door en hebben maatregelen ertegen getroffen.

Ik hoop op optie 3 (of anders optie 2, hoewel dat nog langer wachten betekent..). :wink:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Volbeat, Pennywise, L7, Iron Reagan en In This Moment voor Download Madrid.
L7 is wat mij betreft ook wel welkom op Graspop (samen op een dag met Joan Jett wellicht nog beter?).
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Gooi Pennywise maar door. Die maken er altijd wel een feestje van. Leuk voor rond 7 uur ofzo, heeft iedereen al wat gedronken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Graag Deftones, Stone Sour, NOFX, Alice In Chains en The Offspring erbij en liefst allemaal op vrijdag of zaterdag. Dan kan ik eindelijk eens een dagje gaan!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Mooi lijstje zo :) :

Prophets Of Rage 6% (33)
Alice In Chains 5% (28)
Stone Sour 5% (28)
Ghost 5% (25)
Nightwish 4% (22)
The Offspring 3% (18)
Deftones 3% (17)
Fleddy Melculy 3% (16)
Helloween 3% (14)
Trivium 3% (14)
Pennywise 2% (13)
Tremonti 2% (13)
Arch Enemy 2% (12)
Billy Talent 2% (12)
Korpiklaani 2% (12)
NOFX 2% (12)
Enter Shikari 2% (11)
Jonathan Davis 2% (11)
Shinedown 2% (11)
VUUR 2% (11)
Babymetal 2% (10)
Diablo BLVD 2% (10)
Greta Van Fleet 2% (10)
Saxon 2% (10)
Skillet 2% (10)
Total votes: 541 Voters: 51
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Heb nog eens de oude ‘truc’ op de GMM-website toegepast.
Van de namen in de poll die al eerder op Graspop stonden, hebben momenteel alleen Accept, Billy Talent en Black Veil Brides geen eigen pagina, maar volgens mij is dat i.i.g. voor de eerste twee al een hele tijd het geval.

Also, SepticFlesh is missing. I saw Accept on the site launch date in 2018 listing together with MM, HV and Batushka.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Into The Grave (Leeuwarden) komt ook met een aardige line-up.

Gojira en Suicidal Tendencies stonden vorig jaar al op GMM, en Behemoth en Orden Ogan staan op Alcatraz, dus die hoeven we niet te verwachten op Graspop.
Goatwhore, Dying Fetus en Toxic Holocaust zijn Amerikaanse bands, en in augustus in Europa. Of die er ook al in juni zijn, lijkt me zeer twijfelachtig.

Delain en Paradise Lost zijn wel grote kanshebbers, en zeer welkom wat mij betreft.
Ook zeer interessant en goed mogelijk zijn Gloryhammer ('Heroic Fantasy Power Metal' van zanger Alestorm) en vooral Metal Allegiance, een project/super group van Mike Portnoy (Dream Theater), David Ellefson (Megadeth) en Alex Skolnick (Testament).
Portnoy staat sowieso al op Graspop met zijn andere super group, Sons Of Apollo, en ook Ellefson is aanwezig met Megadeth, beiden op zaterdag (toeval???).
Een 'dubbeloptreden' van beide heren lijkt mij dus zeker niet onwaarschijnlijk, of zelfs van alle drie, want Testament sluit ik ook niet uit.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
limboluus wrote:
Heb nog eens de oude ‘truc’ op de GMM-website toegepast.
Van de namen in de poll die al eerder op Graspop stonden, hebben momenteel alleen Accept, Billy Talent en Black Veil Brides geen eigen pagina, maar volgens mij is dat i.i.g. voor de eerste twee al een hele tijd het geval.


Also, SepticFlesh is missing. I saw Accept on the site launch date in 2018 listing together with MM, HV and Batushka.
Inderdaad, Septicflesh en Batushka zijn beide goed mogelijk (staan beide op Hellfest in zelfde weekend als Graspop).
Batushka heeft echter geen pagina op de Graspop-website, omdat ze er nog nooit eerder hebben gestaan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Graag Deftones, Stone Sour, NOFX, Alice In Chains en The Offspring erbij en liefst allemaal op vrijdag of zaterdag. Dan kan ik eindelijk eens een dagje gaan!

Allemaal door naar RW wat mij betreft. ???
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.512
795
Download komt dinsdag met een flinke lading namen (50+)
Zal zeker wat tussen zitten voor ons.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken