Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Cypress Hill-gasten? Is er maar één hoor (B-Real). Die andere rapper is Chuck D van Public Enemy.
Overigens staat die andere gast van Cypress Hill (Sen Dog) ook al op het affiche met Powerflo, die net als Body Count en Limp Bizkit op zondag spelen. Dat wordt dus een heus rap metal-dagje, zeker als Prophets of Rage daar nog bij zou komen (wat voor mij zeker mag).

Ja whatever, ik kende ze niet, niet mijn ding. Net als al die andere artiesten die jij opnoemt.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik kende ze ook niet allemaal, hoor. Maar er bestaat zoiets als Google. :wink:
Ben zelf ook niet direct een mega-fan van dit genre (zeker niet van Limp Bizkit), maar RATM loop ik niet voor weg, en Cypress Hill is een van de schaarse hiphop-acts die ik wel kan pruimen.
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Hoop op Stone Sour gaat langzaam verloren lijkt mij want op welke dag zouden ze op GMM moeten staan dan? Helaas gemiste kans voor GMM.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.472
4.800
Hoop op Stone Sour gaat langzaam verloren lijkt mij want op welke dag zouden ze op GMM moeten staan dan? Helaas gemiste kans voor GMM.

Maar als Werchterganger zie ik de kansen stijgen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
@limboluus en waarom zou ik dingen Googlen die mij niet boeien?

Anyway, zie net de Wacken lineup voorbij komen. Ghost staat daar ook op het affiche, dus de kans daarop lijkt mij steeds groter te worden. Dimmu Borgir en Sepultura zijn ook welkom. En ik zie ook Dying Fetus staan, lijkt mij heel vet!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Geen idee, misschien om dezelfde reden dat je de moeite nam om er een toch redelijk specifieke comment over te plaatsen? :lol:
Maar je hoeft niet in de verdediging te schieten, hoor. Was geen persoonlijke aanval ofzo, maar gewoon een kleine verbetering/aanvulling.

P.S.: Bedankt voor de Wacken poster!
Daar staat nog wel het nodige van mijn wishlist op:
Ghost en vooral Nightwish zouden het programma voor mij echt legendarisch maken.
Helloween en Accept/Dirkschneider zijn eveneens zeer welkom, en 'klein grut' Leaves' Eyes (dacht eigenlijk dat die uit elkaar waren?), Oomph!, Firewind, In Extremo, Schandmaul, Feuerschwanz, Trollfest, Wintersun, Clawfinger mogen er zeker ook nog wel bij.
En doe dan ook nog maar Epica en Steel Panther op herhaling.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Geen idee, misschien om dezelfde reden dat je de moeite nam om er een toch redelijk specifieke comment over te plaatsen?
1f606.svg

Maar je hoeft niet in de verdediging te schieten, hoor. Was geen persoonlijke aanval ofzo, maar gewoon een kleine verbetering/aanvulling.

P.S.: Bedankt voor de Wacken poster!
Daar staat nog wel het nodige van mijn wishlist op:
Ghost en vooral Nightwish zouden het programma voor mij echt legendarisch maken.
Helloween en Accept/Dirkschneider zijn eveneens zeer welkom, en ‘klein grut’ Leaves’ Eyes (dacht eigenlijk dat die uit elkaar waren?), Oomph!, Firewind, In Extremo, Schandmaul, Feuerschwanz, Trollfest, Wintersun, Clawfinger mogen er zeker ook nog wel bij.
En doe dan ook nog maar Epica en Steel Panther op herhaling.

Zand erover dan haha. Ik meen mij te herinneren dat Nightwish hier eerder ter sprake kwam maar als onwaarschijnlijk gezien werd. Weet niet meer waarom tho
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.354
2.690
limboluus wrote:
Geen idee, misschien om dezelfde reden dat je de moeite nam om er een toch redelijk specifieke comment over te plaatsen?
1f606.svg

Maar je hoeft niet in de verdediging te schieten, hoor. Was geen persoonlijke aanval ofzo, maar gewoon een kleine verbetering/aanvulling.

P.S.: Bedankt voor de Wacken poster!
Daar staat nog wel het nodige van mijn wishlist op:
Ghost en vooral Nightwish zouden het programma voor mij echt legendarisch maken.
Helloween en Accept/Dirkschneider zijn eveneens zeer welkom, en ‘klein grut’ Leaves’ Eyes (dacht eigenlijk dat die uit elkaar waren?), Oomph!, Firewind, In Extremo, Schandmaul, Feuerschwanz, Trollfest, Wintersun, Clawfinger mogen er zeker ook nog wel bij.
En doe dan ook nog maar Epica en Steel Panther op herhaling.

Zand erover dan haha. Ik meen mij te herinneren dat Nightwish hier eerder ter sprake kwam maar als onwaarschijnlijk gezien werd. Weet niet meer waarom tho
Hebben al een optreden gepland in Antwerpen in november 2018.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ja, ik heb de hoop zelf ook bijna opgegeven. Maar ik zou ook niet weten waarom ze Graspop niet mee zouden pikken, en vice versa.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Er staat in november ook nog een hele reeks zaalshows in Duitsland en Frankrijk gepland, maar blijkbaar sluit dat Wacken en Hellfest ook niet uit. Anderzijds, het feit dat ze op Fortarock staan lijkt er wel voor te zorgen dat in Nederland geen zaalshow plaatsvindt. Dus wellicht dat het in kleinere landen wel gewoon het één of het ander is.

Denk ook dat het op Graspop gewoon een kwestie van keuze maken is (wordt). Er staan al aardig wat grote namen, daar kun je niet én Nightwish én Ghost én POR én Helloween én Stone Sour én Deftones én weet ik veel wat bij verwachten. Ik denk zelf aan nog hoogstens 1 of 2 uit dat rijtje, waaruit denk ik Ghost en POR het meest waarschijnlijk zijn. Maar ik kan het onderschatten.

Ik verwacht in januari een eindaankondiging met die twee bovenaan en verder klein grut. Fingers crossed voor Dimmu Borgir als 3e naam op die poster.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Waarom Nightwish was afgevallen als gerucht was omdat ze zelf op facebook hebben gexet op 28 november:
THE COMPLETE LISTING OF SUMMER FESTIVALS WITH NIGHTWISH IS HERE
Met daaronder een lijst met alle festivals waar ze spelen. Op de post heeft iemand gereageerd met: 'Meaning you won't be play any other festival or is it to be updated?' Waarop Nightwish zelf weer reageerde met:'This is the complete list'
Dit lijkt mij vrij duidelijk dat er geen festivals meer bij komen, er zijn na deze datum tot nu toe ook geen festivals meer met Nightwish gekomen. Dus daar kan wel een streep door denk ik
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Ik las net op een ander forum dat Stone Sour ook niet zou komen (zou naar Werchter gaan). Maar was nog niet echt een bron voor. Maar gezien de tour data van de band zouden ze alleen de donderdag (GNR dag), en zondag nog kunnen komen. En die laatste lijkt me vrij vol met grote namen.

Zou toch een tegenvaller zijn.
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Ik las net op een ander forum dat Stone Sour ook niet zou komen (zou naar Werchter gaan). Maar was nog niet echt een bron voor. Maar gezien de tour data van de band zouden ze alleen de donderdag (GNR dag), en zondag nog kunnen komen. En die laatste lijkt me vrij vol met grote namen.

Zou toch een tegenvaller zijn.

Dat is idd een flinke tegenvaller. Vooral omdat ze toch het top album Hydrograd hebben gemaakt. En ook nog eens in de buurt zijn. Gelukkig heb ik ze gezien in Eindhoven en hebben we Utrecht nog.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Voor de oplettende kijker; Graspop post dit op Twitter, wat toch op z'n minst een hint kan zijn.

https://twitter.com/GraspopMetal/status/946683137962233857

Bark staat er (nog) niet, Sepultura staat er (nog) niet, Code Orange staat er (nog) niet, Stone Sour staat er (nog) niet... etc
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Mastodon staat er ook niet, en die komt er vast ook niet bij.
Ik denk niet dat het echt een hint is, maar je weet maar nooit.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Lijkt mij inderdaad eerder een oprechte favorietenlijst die niets met de line-up te maken heeft. Als dit uit commerciële overweging was gepost hadden er best wat meer albums van al bevestigde artiesten tussen gestaan denk ik (Manson, Rise Against, Kreator, noem maar op).

Niettemin zijn al die artiesten best welkom haha, zeker Mastodon! Maar lijkt mij niet waarschijnlijk idd
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Ik ben de laatste dagen begonnen met luisteren naar Sons of Apollo. Die gasten hebben een steengoed album afgeleverd zeg, voorbeeld van een supergroep die wel werkt. Met stip gestegen op mijn must see lijstje voor GMM. Ben wel benieuwd waar ze hen wegzetten, vrij hoog in de grote tent gok ik.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Enkele interessante kleine namen die aan het touren zijn:
Santa Cruz (Def Leppard meets Steel Panther)
The 69 Eyes (gothicrock/horrorpunk)
Beast in Black (met voormalig bandleider Battle Beast)
Hardbone (Airbourne-light)
Present Danger (Metallica meets A7x)

En niet aan het touren, maar Sonic Syndicate/The Unguided zou ik wel eens op GMM willen zien.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken