FortaRock 2018 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064

Zeg dat....

Hoe binnenkort is binnen kort.... in festivalland is "soon" ook vaak een paar maanden hé...

Eerste namen voor editie 2016 kwamen eind oktober 2015, destijds direct ook met headliner Volbeat.
De eerste namen voor de 2015 editie werden 10 november 2014 gegeven,
Ik zal niet heel verbaasd zijn als ze nu ook rond eind oktober / begin november komen.
Al kan ik me voorstellen dat ze iets eerder willen beginnen met de eerste berichten, om vast aan te wakkeren voor de terugkeer na een jaar afwezigheid.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
DennisvdBr wrote:
Update via FortaRock Facebook

FortaRock – The Festival

UPDATE: Binnenkort meer nieuws over FortaRock 2018 festival en de eerste namen! Nog eventjes geduld aub…


Ach, hoe binnenkort is binnenkort… Maar, EERSTE NAMEN ALARM!!!


Duurt lang.

MORGEN!!!!
:mrgreen:
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ik moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben. In 2016 uiteindelijk niet gegaan vanwege tentamens e.d., maar wanneer er een deftige headliner is(of gewoon een erg sterk randprogramma) wil ik dit wel eens meepakken/proberen.

Heb altijd het idee(correct me if I'm wrong) dat Fortarock een beetje graspop in het klein is qua hoe ze qua acts de dag opbouwen. Graspop is me 3 dagen lang dat soort muziek te veel van het goede(en komt qua tentamens niet uit, want wil dat festival namelijk wel een keer nog proberen). Dus ik hoop met jullie mee!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Ben ook benieuwd. Hoop dat ze weer een net zo sterk en gevarieerd programma als in 2016 kunnen samenstellen. Andere kleinere headliners die misschien zouden kunnen zijn Alice Cooper en Prophets of Rage met beide een nieuw album op zak. Meest voor de hand liggende is natuurlijk Avenged Sevenfold.

Echter... Ik vind dat ze wel heel vroeg zijn met aankondigen. En welke Duitse metalband heeft ook alweer een reputatie met vroege aankondigingen qua festivals? Maar vast te duur.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Ik gok op TOOL... gewoon voorgevoel, maar wel plots zo begin september al...
Avenged Sevenfold is uiteraard niet onwaarschijnlijk, logisch misschien ook wel.
Zie ook Marilyn Manson als optie.
Slipknot komt met nieuw album, maar lijkt me gezien de 'misstap' van laatste keer niet slim.
Ik verwacht wel een tour van Iron Maiden in 2018, maar zag nog geen aanwijziging op fan-site's of die aankondiging al komt, da's gek?
Daarnaast kijk ik niet gek op als Nightwish en Gojira de eerste 2 namen worden...

 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Ik geloof niet dat Fortarock met de primeur Tool gaat komen. Maar hopelijk worden we verrast.
Weten ook niet of tussen deze eerste twee namen ook al de headliner zit... Misschien Nightwish, is ook al bekend voor Wacken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Ik geloof niet dat Fortarock met de primeur Tool gaat komen. Maar hopelijk worden we verrast.
Weten ook niet of tussen deze eerste twee namen ook al de headliner zit… Misschien Nightwish, is ook al bekend voor Wacken.
fyi, Nightwish is al aangekondigd als headliner op Norway Rock, Stars in Town, Leyendas del Rock Festival XIII, Bloodstock Festival naast Wacken.
Ik sluit meer data niet uit. Al spreekt tegen dat FortaRock begin juni zit en deze 5 festivals in juli/augustus.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
EERSTE NAMEN FORTAROCK 2018

Eindelijk is het wachten voorbij en kunnen we de eerste namen voor FortaRock 2018 bekendmaken; PARKWAY DRIVE en NIGHTWISH!

Beide bands komen in 2018 voor een exclusieve show naar Goffertpark, Nijmegen! Nightwish op zaterdag 2 juni en Parkway Drive op vrijdag 1 juni. En dit is nog maar het begin, er zit nog veel meer moois in het FortaRock vat voor komend jaar!

Aanstaande vrijdag 15 september om 10.00 uur gaat de early bird verkoop van de combi-tickets van start! Deze kosten € 79 (excl. servicekosten) in plaats van € 89 en zijn gelimiteerd beschikbaar, wees er dus snel bij. De voorverkoop van dagkaarten gaat binnenkort van start.

Daarnaast zijn we bezig met de mogelijkheden voor een officiële festivalcamping. Hierover houden we jullie op de hoogte!
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Leuke bands om mee te beginnen, al zijn ze wel erg verschillend. Maar dat betekent waarschijnlijk dat de rest van het programma ook in de breedte zal zijn geprogrammeerd.
Zijn dit nu de headliners? Dat staat er niet bij genoemd, maar denk het wel?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
(..)
Daarnaast zijn we bezig met de mogelijkheden voor een officiële festivalcamping. Hierover houden we jullie op de hoogte!

ooo... ik dacht dat daar geen ruimte voor was. Maar zeer interessant!!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Parkway Drive heeft me al verkocht, het word dit jaar Fortarock.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Bij Nightwish staat er op de site dat ze afsluiter zijn en staat er ook een tijd bij vermeld, bij Parkway Drive staat dit niet en staat er bij tijd TBA, betekent dit dat ze geen afsluiter zijn van de eerste dag?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Bij Nightwish staat er op de site dat ze afsluiter zijn en staat er ook een tijd bij vermeld, bij Parkway Drive staat dit niet en staat er bij tijd TBA, betekent dit dat ze geen afsluiter zijn van de eerste dag?
Vreemd ja,al hoewel de website bij lange na niet up-to-date is. Ook beetje vroeg om nu al een tijdslot erbij te zetten toch?

Nighwish vind ik tof. Maar als headliner vind ik dat weer een stapje lager dan Volbeat/Slipknot
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Nighwish vind ik tof. Maar als headliner vind ik dat weer een stapje lager dan Volbeat/Slipknot

Klopt, maar dit hadden ze ook van tevoren aangegeven, dat het dit jaar een kleine headliner zou worden
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken