FortaRock 2018 – Nieuws en geruchten

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Interview gelezen....Niks spannends.

FortaRock heeft al meerdere keren aangegeven 'klein' te gaan blijven.
Hier in NL is het zo dat er een grote headliner nodig is om het terrein te vullen.
In 2013 bij Iron Maiden stonden er 25.000 mensen. SlipKnot trekt nog geen 10.000 man.
A7X komt daar net over heen. In 2016 was het goed gevuld met Volbeat als headliner. Rond de 15.000 mensen.
Er wordt gezegd dat buitenlandse festivals uitverkopen met kleine headliners. Zo heeft Wacken 'Emperor' staan en
andere festivals bands als Amon Amarth. Klopt allemaal maar dit zijn festivals waar mensen heen gaan om er te zijn vanwege
het festival (erbij zijn) en/of vanwege een brede line-up verspreid over meerdere dagen.

Ik denk dat FortaRock een harde dobber krijgt. Men zegt dat het aanbod goed is. Maar kiezen deze bands voor een festival dat dit jaar niet door gaat?
In het eerste weekend juni zijn er meerdere festivals. Of heeft FortaRock toch al een aantrekkelijke naam met een breedte aanbod eromheen?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
In november staat Stone Sour in het Klokgebouw in Eindhoven.
Wel een naam die in 2018 erbij zou kunnen zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Ik denk dat FortaRock een harde dobber krijgt. Men zegt dat het aanbod goed is. Maar kiezen deze bands voor een festival dat dit jaar niet door gaat?
In het eerste weekend juni zijn er meerdere festivals. Of heeft FortaRock toch al een aantrekkelijke naam met een breedte aanbod eromheen?

Dat denk ik ook, dat ze een 'harde dobber' krijgen. Beetje de strekking van mijn achterliggende gedachte met wat ik bedoelde met "fans teruglokken".

Maar, als ze zeggen dat het aanbod goed is en ook al zo bewust de datum al naar buiten brengen, zal je bijna geloven dat er al een en ander in de pijpleiding zit.

Overigens, Stone Sour zeker een leuke toevoeging!!
Het gaat een leuk half jaar (eind 2017) worden om de eerste geruchten op te pakken!! Dat is zeker...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
En wat met System Of A Down? Hebben zelf al aangegeven dat een nieuwe plaat op komst is, dus die gaan ongetwijfeld verder blijven touren na deze zomer. En er zijn nog genoeg festivals die ernaast gegrepen hebben om volgend jaar opnieuw aan het begin van de zomer langs te komen (Fortarock, Graspop, Hellfest, Hurricane/Southside, Roskilde, ...).

Heb je een headliner die qua grootte boven Slipknot/Volbeat/A7X zit maar wel onder de XL normen blijft.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Denk dat System of a down al wat aan de grote kant is.

Bij Slipknot waren er btw 15.000 bezoekers.
Rammstein 46.000
Volbeat rond de 20.000
Iron Maiden 25.000
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Denk dat System of a down al wat aan de grote kant is.

Bij Slipknot waren er btw 15.000 bezoekers.
Rammstein 46.000
Volbeat rond de 20.000
Iron Maiden 25.000

Ik denk eigenlijk niet dat SOAD veel groter is dan Volbeat of Iron Maiden. Ze staan nu ook niet als headliner op festivals als pinkpop en rock werchter. Volbeat en Iron Maiden zijn ook erg populair in de rock/metal scene, dus ik denk dat SOAD best wel in dit rijtje past eigenlijk.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Het aantal metalbands groter dan Iron Maiden kun je op 1 hand tellen (Metallica, AC/DC en dan houdt het al snel op, misschien nog GNR in de originele bezetting en RATM).
SOAD is redelijk exclusief voor de Benelux, als ze dit jaar op Forta hadden gestaan. Laatste optreden in Nederland is al weer een tijdje geleden. Nu ze op PP en RW staan (beiden geen metalfestival) is het unieke natuurlijk wel wat minder, ja. Op buitenlandse festivals staan ze wel als headliner.

Maar ik denk dat je komend jaar dus niet een band uit het rijtje Metallica, iron Maiden, GNR hoeft te verwachten.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Denk dat System of a down al wat aan de grote kant is.

Bij Slipknot waren er btw 15.000 bezoekers.

Die dag wel ja maar toen SlipKnot begon te spelen was de helft vertrokken.
De breedte heeft de dag gered toen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Avenged Sevenfold it is
1f642.svg

Want....?
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Ik neem aan dat Fortarock een headliner gaat delen met Rock am ring en Rock im park. Die festivals vallen allemaal in hetzelfde weekend, zoals al in 2014, 2015, 2016. Toen deelde ze ook al een headliner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Ik neem aan dat Fortarock een headliner gaat delen met Rock am ring en Rock im park. Die festivals vallen allemaal in hetzelfde weekend, zoals al in 2014, 2015, 2016. Toen deelde ze ook al een headliner.
ja zeker... ik durf te zeggen dat ze SOAD gedeeld hadden dit jaar ;)
 

Zavandor

Playlistbediener
24 okt 2016
9
0
Mijn verlanglijst staat los van de hoofdact of het hoofdpodium, ik ga vooral voor het tentprogramma :wink:
Dus verwacht van mij geen voorspelling van de afsluiter, al zou ik Korn of Avatar als relatieve mainstreem metal afsluiter meer op prijs stellen dan wat ik hiervoor in de draad las...

Mijn keuze is vooral gebaseerd op de (imho) 3 beste albums die afgelopen jaar zijn gerealiseerd en daarom een groter podium op Fortarock verdienen:

1. Imperium Dekadenz (Dis Manibvs is een meer dan waardig opvolger van Meadows Of Nostalgia)
2. Harakiri for the Sky (Ontdekt in Eindhoven, maar verdient een veel groter publiek!)
3. Moonsorrow (Met een beetje mazzel krijg je dan meteen Korpiklaani en SKÁLMÖLD erbij, doen we het optreden in de Boerderij uit december gewoon dunnetjes over - zeker geen straf...)
4. Winterfylleth

Outsiders via albums uit 2017:
Nightbringer (Terra Damnata is mijn favoriet in 2017 tot nu toe),
Evocation (Condemned to the Grave volgt op een neuslengte)

...en is Marduk ooit op Fortarock geweest? Dan die ook maar erbij :p :p Frontschwein live lijkt me wel een belevenis!
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
Bloodstock 2017 is net afgelopen met oa Amon Amarth en Megadeth als headlines, en meteen maken ze headliners bekend voor 2018. Gojira en Nightwish. Kijk zo kan het ook!!! Misschien iets voor Fortarock 2018?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Update via FortaRock Facebook...
FortaRock - The Festival

UPDATE: Binnenkort meer nieuws over FortaRock 2018 festival en de eerste namen! Nog eventjes geduld aub...

Ach, hoe binnenkort is binnenkort... Maar, EERSTE NAMEN ALARM!!!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Parkway Drive zal een hoge spot krijgen, misschien ook wel een headline plekje?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Mastodon geen kanshebber als (co)headliner? Gaan toch meer de commerciële metal kant op. Nu ook weer met single Toe The Toes.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Mastodon geen kanshebber als (co)headliner? Gaan toch meer de commerciële metal kant op. Nu ook weer met single Toe The Toes.
Pure headliner zie ik niet gebeuren. Verkopen net een tivoli uit. Denk dat je voor de headliner wel naar een band mag kijken die in de afas/Ziggo zou staan. Mastodon als sub zou dan nog wel kunnen. Maar iets als sub onder nightwish, met daaronder nog bands als parkway drive, papa roach en delain (om maar wat te noemen) lijkt mij nog best een mogelijkheid.

Trouwens, ik las laatst iets over de fortarock clubavonden in Doornroosje met bands als kvelertak en twelve foot ninja. Kunnen we dan van deze bands uit gaan dat ze ook op fortarock zelf staan of is dat niet echt een verband?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Update via FortaRock Facebook

FortaRock – The Festival

UPDATE: Binnenkort meer nieuws over FortaRock 2018 festival en de eerste namen! Nog eventjes geduld aub…

Ach, hoe binnenkort is binnenkort… Maar, EERSTE NAMEN ALARM!!!

Duurt lang.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken