FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
verbaast, flink understatement!!!!!
Dit bericht op de site van Metallica :

WORLDWIRED TOUR TRAVELS TO COPENHAGEN

(…) 2017 and as of this time these shows are our only scheduled European appearances of ’17, until the Fall at the earliest. So if you need a Metallica fix soon hopefully you can make it to Copenhagen!

(…)

We can’t wait to bring the WorldWired Tour to Copenhagen and as we always like to say, keep watching here for more information and additional dates.

Dus, Worldwide tour, maar alleen in Europa in Kopenhagen, dat is al vreemd.
Eerste zeggen ze “as of this time these shows are our only scheduled European appearances of ’17“, wil dat eigenlijk zeggen, er komt nog was na deze tijd?
Maar, dan “until the Fall at the earliest“, tja het is theoretisch al herfst nu. Maar wil het zeggen er komt tot de winter geen aankondiging meer of er komt geen aankondiging meer tot we concerten aankondigen in de herfst van 2017? Ook vreemd.
Dan die laatste zin “keep watching here for more information and additional dates.“, wat aangeeft dat er nog wat komt (inmiddels dus Lollapalooza’s), maar wat is het komt er nu meer in Europa of niet…

Je kan er dus e.e.a. over op loslaten lijkt het.
Maar, ik ben het spoor wel even kwijt ja…

Zo moeilijk is het toch niet? Metallica gaat de komende tijd wereldwijd touren. Voor Europa (muv Kopenhagen) pas concertdata herfst 2017 of later.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zit je dan....ervan overtuigd dat het Metallica zou worden.
Ben nu wel erg benieuwd wie gaat headlinen. Even de andere
grote Europese metal festivals plus RaR afwachten want ik
verwacht dat die eerder met nieuws komen dan de Forta mannen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Zit je dan….ervan overtuigd dat het Metallica zou worden.
Ben nu wel erg benieuwd wie gaat headlinen. Even de andere
grote Europese metal festivals plus RaR afwachten want ik
verwacht dat die eerder met nieuws komen dan de Forta mannen.
Ja, nu zelfs een 5de show in Denemarken... Toe maar...
Ik had eigenlijk een tourverloop verwacht in de trend van Magnetic Tour.
Destijds stond Metallica ook in Nijmegen, op één van de FortaRock voorlopers Sonisphere.
Doet me er aan denken, was Metallica niet ook de reden van de eerste Fields of Rock in Nijmegen?
Dat Mojo er niet uit kwam om ze op Pinkpop te zetten, iets dergelijks.
Maakt ook verder niet uit, wat ik eigenlijk bedoel, ik had ze verwacht en ze zijn niet vreemd op Goffertpark. Maar, helaas dus...

Ik dacht dat RaR deze week zou komen, zeker weten NovaRock woensdag. Ben benieuwd of Download van zich laat horen deze week.
Wat er dan komt, weet niet, maar zie Green Day niet zo naar FortaRock komen.
Ik zit dan toch te denken aan Avenged Sevenfold of System Of A Down, maar of dat headliner materiaal is voor FortaRock?
Vanuit het Guns n Roses kamp komen te veel geruchten over stadions, dus ik twijfel heel erg daar voor de festivals een streep door te trekken.

Welke topact zou jij in de zomer van 2017 het liefst op FortaRock, Graspop of een ander festival tegenkomen?
Iets in deze richting: Avenged Sevenfold, Aerosmith, Slayer, System Of A Down of Tool ? ? ?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Tool, Slayer of System of a down zouden prima headliners zijn voor Fortarock. Of die kans maken weet ik niet.

Green Day lijkt me uitgesloten. Is toch geen metal? Aerosmith ook niet. Veel te veel mainstream.

Guns n Roses heb ik ook mijn twijfels over. Die zie ik eerder zelf een grote locatie volspelen. Arena, GelreDome of Goffert. Zoiets. Vraag me ook af of ze bij dat festival passen. Zijn toch geen echte metalheads natuurlijk. Spreken vooral heel breed publiek aan denk ik.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Linkin Park misschien? Krijg je beetje hetzelfde als Volbeat

Hmm om Linkin Park nu meteen te vergelijken met Volbeat vind ik persoonlijk een beetje ver gaan.
Volbeat past meer op FortaRock als Linkin Park als je het mij vraagt.
En momenteel is nog helemaal niks bekend van Linkin Park behalve dat ze in de studio zitten.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Tool, Slayer of System of a down zouden prima headliners zijn voor Fortarock. Of die kans maken weet ik niet.

Green Day lijkt me uitgesloten. Is toch geen metal? Aerosmith ook niet. Veel te veel mainstream.

Guns n Roses heb ik ook mijn twijfels over. Die zie ik eerder zelf een grote locatie volspelen. Arena, GelreDome of Goffert. Zoiets. Vraag me ook af of ze bij dat festival passen. Zijn toch geen echte metalheads natuurlijk. Spreken vooral heel breed publiek aan denk ik.

SOAD tof Tool zouden zeer welkom zijn.
Green Day is geen optie
Aerosmith zou wel kunnen hoewel het niet voor de hand ligt. Misschien mainstream maar niet meer dan Volbeat.

G 'n R kan prima terecht in de Goffert waar plek is voor 50.000+ maar dan zou FortaRock een XL editie moeten houden
plus een bedrag ervoor over hebben en dat lijkt me niet.


 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Tussen de bekendmakingen van NovaRock vind ik met name In Flames een kanshebber.
Hatebreed is denk ik te kort geleden (2015) en Eskimo Callboy vind ik meer een optie voor Jera On Air.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Dat FortaRock nu al een aantal keer een bericht begint met BEVESTIGD oid begint me een beetje te irriteren... Denk elke keer dat er iets over het festival komt!


...of ligt het aan mij... ;)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Raskolnikov wrote:
Tool, Slayer of System of a down zouden prima headliners zijn voor Fortarock. Of die kans maken weet ik niet.

Green Day lijkt me uitgesloten. Is toch geen metal? Aerosmith ook niet. Veel te veel mainstream.

Guns n Roses heb ik ook mijn twijfels over. Die zie ik eerder zelf een grote locatie volspelen. Arena, GelreDome of Goffert. Zoiets. Vraag me ook af of ze bij dat festival passen. Zijn toch geen echte metalheads natuurlijk. Spreken vooral heel breed publiek aan denk ik.


SOAD tof Tool zouden zeer welkom zijn.
Green Day is geen optie
Aerosmith zou wel kunnen hoewel het niet voor de hand ligt. Misschien mainstream maar niet meer dan Volbeat.

G ’n R kan prima terecht in de Goffert waar plek is voor 50.000+ maar dan zou FortaRock een XL editie moeten houden
plus een bedrag ervoor over hebben en dat lijkt me niet.

Aerosmith is überhaupt geen metalband. Uitgesloten dus. Past totaal niet op Forta.
Een Metallica of Volbeat zijn wel mainstream, maar passen wel in het genre.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Land Graaf wrote:
Raskolnikov wrote:
Tool, Slayer of System of a down zouden prima headliners zijn voor Fortarock. Of die kans maken weet ik niet.

Green Day lijkt me uitgesloten. Is toch geen metal? Aerosmith ook niet. Veel te veel mainstream.

Guns n Roses heb ik ook mijn twijfels over. Die zie ik eerder zelf een grote locatie volspelen. Arena, GelreDome of Goffert. Zoiets. Vraag me ook af of ze bij dat festival passen. Zijn toch geen echte metalheads natuurlijk. Spreken vooral heel breed publiek aan denk ik.


SOAD tof Tool zouden zeer welkom zijn.
Green Day is geen optie
Aerosmith zou wel kunnen hoewel het niet voor de hand ligt. Misschien mainstream maar niet meer dan Volbeat.

G ’n R kan prima terecht in de Goffert waar plek is voor 50.000+ maar dan zou FortaRock een XL editie moeten houden
plus een bedrag ervoor over hebben en dat lijkt me niet.


Aerosmith is überhaupt geen metalband. Uitgesloten dus. Past totaal niet op Forta.
Een Metallica of Volbeat zijn wel mainstream, maar passen wel in het genre.

Dat gevoel heb ik ook met GNR
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Volgens geruchten worden Aerosmith, Linkin Park en Prophets of Rage morgen bevestigd voor Hellfest. Zie de eerste 2 niet op Forta staan. Prophets zou zo maar kunnen, al zouden die ook op de hardere dag van pinkpop kunnen.
Van de Novarock namen (daar hebben we Prophets weer) zouden inderdaad In Flames maar toch ook Hatebreed kunnen komen. In ieder geval mooi dat de eerste namen die gaan touren alweer in het circuit komen :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
System of a Down at Download France 2017 !! (source : zegut)

Als dit zo is dan kon dit best wel de headliner zijn voor Fortarock..

SOAD is toch nog wel groter dan Volbeat dus ik zie het echt wel gebeuren als Forta ze kan boeken. Het enige probleem is dat de optredens niet echt lang zijn. Als ze met een normaal concert al 1,5 uur spelen is het veel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken