Fontaines D.C.

Een memorabele avond in de AFAS. Het einde was enorm sterk en het is bijzonder wat voor stappen de band elke keer maar blijft maken. Voorprogramma werd ook goed ontvangen geloof ik.

Mij wel vreselijk lopen opwinden door grote groepen die werkelijk overal mee bezig waren behalve met wat er op podium gebeurde. Waarom??? Zelf maar snel de pit gestart, maar ik vraag me dan toch af wat je komt doen in een volledig uitverkochte zaal. Buiten die twee nummers was het geweldig!

Weergaloze show. Wat een band.

Wel lomp publiek hier en daar: boeren tussendoor Songs, keihard schreeuwen en praten, en veel Engelsen die met een slinger door de menigte kwamen gebeukt om naar voren te komen, of je een duw gaven zodra je ze per ongeluk even aanstootte. Rechtsvoor was 't aan 't begin nogal druk en verdrukt. Toen we eenmaal de pit hadden bereikt gelukkig plek zat.

Dan toch iets tegenwicht. Ik ben ook naar Fontaines DC geweest en het was goed....maar ook niet memorabel. Het ging maar tijdens een paar nummers goed los. Ik heb me prima vermaakt maar ik vind het zeker nog geen headliner. De zanger mist ook wel wat charisma. Prima band maar mist toch dat beetje extra.

De afterparty is vanavond in skatecafe. Of bedoelde je de 'afterparty' op de 1e verdieping in afas?

Klopt het dat die Fansale page voor vanavond niet bestaat? Kan het nergens vinden op Eventim website. Vrij onduidelijk allemaal, moet ik zeggen.

Ik ga vanavond ook naar de afterparty, ben alleen. Dus mocht iemand t gezellig vinden om aan te sluiten hoor ik het wel

Ik kan me wel vinden in deze recensie.

Dat kan, maar er staan toch wat foutieve zaken in. Nabokov rustig gebracht? Dat nummer is live waarschijnlijk het hardste nummer. Favourite meer tempo? Extra visuals nodig? Het is geen Muse he.

Ik volg het best, hoor: qua interactie is het net Arctic Monkeys ofzo. Dat schept weinig band met het publiek. Maar waarom is dat toch altijd een punt van kritiek bij een bepaalde groep mensen? Moet het dan echt altijd om entertainment draaien? Wel, ook kritische noten mogen gehoord worden natuurlijk. Fijn dat er in ieder geval weer een rockband is die de status van headliner kan waarmaken.

Wel grappig hoe verschillend iedereen 'interactie' ziet. Ik vond Chatten juist wel lekker van zijn plek komen en veel bezig was op het podium.

Die review van Mixed Grill vind ik trouwens niet heel best, excuus. Ze schrijven alsof Fontaines een aantal nummers plichtmatig speelden, zo voelt deze review ook. Lijkt alsof de schrijver voor de eerste keer een concert bezocht heeft, en daarvoor alleen maar video's van Coldplay heeft gezien.

• Leuk
Waarderingen: Joris en voordiepaal
Klopt het dat die Fansale page voor vanavond niet bestaat? Kan het nergens vinden op Eventim website. Vrij onduidelijk allemaal, moet ik zeggen.
Als ik via eventim.nl naar het concert ga kan ik via Fansale momenteel een kaartje te koop vinden.

Als ik via eventim.nl naar het concert ga kan ik via Fansale momenteel een kaartje te koop vinden.
Hmm, vreemd. Bij mij is dat kopje leeg. Als ze er gewoon neerzetten(net als bij ticketmaster) "geen tickets beschikbaar" oid, is het duidelijk.

1731849331457.png

Dat kan, maar er staan toch wat foutieve zaken in. Nabokov rustig gebracht? Dat nummer is live waarschijnlijk het hardste nummer. Favourite meer tempo? Extra visuals nodig? Het is geen Muse he.

Ik volg het best, hoor: qua interactie is het net Arctic Monkeys ofzo. Dat schept weinig band met het publiek. Maar waarom is dat toch altijd een punt van kritiek bij een bepaalde groep mensen? Moet het dan echt altijd om entertainment draaien? Wel, ook kritische noten mogen gehoord worden natuurlijk. Fijn dat er in ieder geval weer een rockband is die de status van headliner kan waarmaken.
Ik vind hun albums geweldig. Ik had ze nog nooit live gezien. Het begon heel indrukwekkend. Wel had ik het idee dat het af en toe wat inzakte. Of de band enthousiast was? Moeilijk te beoordelen. Het is hun stijl en dat kan wat laconiek overkomen. Big kwam toen weer op het juiste moment. En uiteraard is Starbuster een knijter van jawelste. Ik had geen verwachtingen. Ik liet het lekker gebeuren. En ik vond het een prima concert. Ik werd persoonlijk alleen niet omver geblazen. Een headliner zie ik er ook (nog) niet in. Maar ik gun het deze band van harte. Als ze headliner zijn op een festival waar ik kom, ga ik zeker kijken

Ik blijf het toch vreemd vinden dat Grian Chatten zijn interactie een topic is dat blijkbaar blijft terugkomen. Misschien heb ik gewoon twee keer geluk gehad, kan best hoor, maar in Brussel was Chatten echt het perfecte voorbeeld van een opgefokte rockster. Hij had zo'n ietwat zenuwachtige indruk maar ook volle overgave en kwam constant richting het publiek om te hypen en met zijn armen zwaaien. Sure, hij is zeker niet de grootste spraakwaterval en de rest van de band is vrij stoïcijns, maar ik zou hun performance alleszins niet als 'afstandelijk' beschrijven.

Loopt hem nog altijd over en weer? En met zijn handen altijd zo schudden?😅
Ik spreek wel van de beginjaren, toen drie keer gezien.
Blij dat iedereen het goed vond!

• Leuk
Waarderingen: Thisso
Loopt hem nog altijd over en weer? En met zijn handen altijd zo schudden?😅
Ik spreek wel van de beginjaren, toen drie keer gezien.
Blij dat iedereen het goed vond!
Haha dat spastische handje is helaas weg! Maar hij loopt nog wel het hele optreden heen en weer ja. Fijn optreden weer, retestrak maar daardoor ook weer minder spontaan ofzo. Elke avond ook exact dezelfde setlist, het voelt mij iets te gelikt aan.

Steengoed nog steeds hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik mis een beetje die chaos van in Paradiso en de wat donkerdere sfeer in Tivoli. Nummers als Too Real of Hurricane Laughter worden wel gemist. Kwestie van smaak hoor en een meer dan logische ontwikkeling, dat realiseer ik me terdege.

Users who are viewing this thread