Fontaines D.C.

Haha dat spastische handje is helaas weg! Maar hij loopt nog wel het hele optreden heen en weer ja. Fijn optreden weer, retestrak maar daardoor ook weer minder spontaan ofzo. Elke avond ook exact dezelfde setlist, het voelt mij iets te gelikt aan.

Steengoed nog steeds hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik mis een beetje die chaos van in Paradiso en de wat donkerdere sfeer in Tivoli. Nummers als Too Real of Hurricane Laughter worden wel gemist. Kwestie van smaak hoor en een meer dan logische ontwikkeling, dat realiseer ik me terdege.
Eigenlijk een beetje de reden waarom ik niet ben gegaan. Die tijden keren niet meer terug, helaas. Maar goed, zolang de mensen blijven genieten, is het allemaal goed😁

Na 14 dagen lang elke keer op de ticketswap loting te hebben gegokt, gisteren eind vd middag kaarten voor zaterdag weten te fixen.

Man, wat een concert! Eerste keer dat ik ze live zag, en dit het was voor mij gelijk het beste concert van het jaar. Tam publiek? Niks van gemerkt. Vanaf minuut 1 gelijk in een pit beland met een groepje van 10 Ieren die alles woord voor woord mee schreeuwden. Rete strak gespeeld, ontzettend tof podium decor en goeie setlist. Heb het zelden meegemaakt dat alle nieuwe nummers met hetzelfde enthousiasme door het publiek werd ontvangen als de oude bekende hitjes met Starburster als het aansteeklont van het kruidvat. Wat een gaaf concert. Hoop ze volgend jaar weer op een festival te kunnen bewonderen

Haha dat spastische handje is helaas weg! Maar hij loopt nog wel het hele optreden heen en weer ja. Fijn optreden weer, retestrak maar daardoor ook weer minder spontaan ofzo. Elke avond ook exact dezelfde setlist, het voelt mij iets te gelikt aan.

Steengoed nog steeds hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik mis een beetje die chaos van in Paradiso en de wat donkerdere sfeer in Tivoli. Nummers als Too Real of Hurricane Laughter worden wel gemist. Kwestie van smaak hoor en een meer dan logische ontwikkeling, dat realiseer ik me terdege.
Het handje was er nog steeds hoor (in Vorst), een stuk minder dat wel

Maar idd niet te veel parlee, maar wel energiek op het podium en met gebaren enz. de zaal opzwepen; meer moet dat niet zijn

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Ik vind hun albums geweldig. Ik had ze nog nooit live gezien. Het begon heel indrukwekkend. Wel had ik het idee dat het af en toe wat inzakte. Of de band enthousiast was? Moeilijk te beoordelen. Het is hun stijl en dat kan wat laconiek overkomen. Big kwam toen weer op het juiste moment. En uiteraard is Starbuster een knijter van jawelste. Ik had geen verwachtingen. Ik liet het lekker gebeuren. En ik vond het een prima concert. Ik werd persoonlijk alleen niet omver geblazen. Een headliner zie ik er ook (nog) niet in. Maar ik gun het deze band van harte. Als ze headliner zijn op een festival waar ik kom, ga ik zeker kijken
In vorst viel het me op dat de band na het laatste nummer toonde dat ze blij waren met hun optreden: ik zag dat de bandleden elkaar omarmden toen ze van het podium wegstapten, echt mooi om zien.

Mooi hoe meerdere recensies Sundowner aanhalen als "minder moment". Die blinde paniek wanneer een rockband een shoegazey song brengt werkt blijkbaar als koud water voor recensenten. Alleen maar rammen lijkt het motto. Want hey, hoezo zou het niet beide kunnen werken?
Mijn favoriete nummer. Met Starburster heb ik iets minder (erg veel gepraat/vocals, bijna hiphop zelfs), maar tof om die publiekreactie live te zien. Dat maakt zo'n song toch weer magisch. Sundowner nog meer wat mij betreft. Volgend jaar Desire erbij graag.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Novis95 en elo
Gisteren dus mijn eerste keer Fontaines D.C. Helaas begreep ik de hype omtrent de band in eerste instantie nog niet echt. Pas toen ik Skinty Fia bijna een jaar na release opnieuw luisterde viel het kwartje opeens. Helaas dus ook alle kleinere en legendarische (aldus de verhalen) shows gemist. En na gisteren baal ik daar misschien nog meer van.

Het was een topavond hoor. Misschien wel een van mijn favoriete shows dit jaar. Maar ik kan ook weer niet zeggen dat het mijn torenhoge verwachtingen compleet heeft waargemaakt, na alle verhalen van de eerdere shows in Nederland, maar ook die van België een dag daarvoor. Waar ik stond was het publiek zeker wel geïnteresseerd en enthousiast, maar tegelijkertijd ook relatief tam. Iets wat ik hier wel vaker teruglees, dus het zal niet enkel mijn plek zijn geweest. Al zal het ongetwijfeld nog wel wat beter zijn geweest als ik wat meer in het midden had gestaan. Maar goed, het is ook niet heel gek dat een show gefocust op Romance net wat anders loopt dan een show gefocust op Dogrel. Het is de band misschien ook niet zozeer aan te rekenen, maar het publiek was gewoon wat minder energiek dan ik had verwacht.

Dat alles gezegd hebbende: als ik morgen niet had hoeven werken had ik vanavond zo weer kunnen gaan. En de eerstvolgende keer ben ik er ook gewoon weer bij. Ben overigens ook wel benieuwd hoe de mensen die gisteren en vandaag gaan het zullen ervaren, of er echt nog een verschil in zit qua ervaring.

In vorst viel het me op dat de band na het laatste nummer toonde dat ze blij waren met hun optreden: ik zag dat de bandleden elkaar omarmden toen ze van het podium wegstapten, echt mooi om zien.
Ja heel mooi. Ik had al vanaf het begin het gevoel dat ze er vrijdag heel veel zin in hadden. Toen ze terugkwamen voor de bisronde, zag je Grian een dikke grijns onderdrukken maar dat lukte niet echt, dat vond ik echt prachtig.

Ja heel mooi. Ik had al vanaf het begin het gevoel dat ze er vrijdag heel veel zin in hadden. Toen ze terugkwamen voor de bisronde, zag je Grian een dikke grijns onderdrukken maar dat lukte niet echt, dat vond ik echt prachtig.
Denk ook quasi hun grootste zaalshow?
Nu in AFAS ook niet die enthousiast nerveuze vibe die er vrijdag wel was…

Toptoptop wat een optreden. Heerlijke show die het komende jaar ergens in Nederland een festival hard gaat raken.

• Leuk
Waarderingen: tho
Mooi hoe meerdere recensies Sundowner aanhalen als "minder moment". Die blinde paniek wanneer een rockband een shoegazey song brengt werkt blijkbaar als koud water voor recensenten. Alleen maar rammen lijkt het motto. Want hey, hoezo zou het niet beide kunnen werken?
Jammer dat het dan weer in hokjes moet passen en iets rustiger niet mag. In ár gCroíthe go deo als opener op Primavera was echt kippenvel.

Ik heb hier op het forum al gepleit om er sommige nummers vantussen te halen voor grote festivalshows, maar Sundowner zeker niet. Was net één van de sterke momenten!!

Jammer dat het dan weer in hokjes moet passen en iets rustiger niet mag. In ár gCroíthe go deo als opener op Primavera was echt kippenvel.
Dat nummer staan in mijn top5 van hen, samen met Too Real, dewelke ik beide hoop spoedig nog eens live te horen 💚

Users who are viewing this thread