Filmtopic

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Ik ben niet zo jong meer hè, dus heb aardig wat jaartjes over die ruim 2.000 films kunnen doen… 😅

En die 16.000 volgers komt doordat ik de officiële Letterboxd Top 250 lijst bijhoud:


Inmiddels een heel eind denk ik met alle films die ik me kan herinneren, die ik heb gezien. Hoop toch nog de 300 aan te kunnen tikken.

 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en visdave34

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Inmiddels een heel eind denk ik met alle films die ik me kan herinneren, die ik heb gezien. Hoop toch nog de 300 aan te kunnen tikken.

Nice! Leuk om te zien dat je ook al zoveel Studio Ghibli films gezien hebt.

Mochten er hier nog anderen zijn met een Letterboxd account, gooi hier even de link naar je profiel!
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Mochten er hier nog anderen zijn met een Letterboxd account, gooi hier even de link naar je profiel!
Ik ben bezig met het aanmaken en invullen van een account, maar dit is een behoorlijke klus. Zodra die een beetje up-to-date is zal ik hem delen
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Nice! Leuk om te zien dat je ook al zoveel Studio Ghibli films gezien hebt.

Mochten er hier nog anderen zijn met een Letterboxd account, gooi hier even de link naar je profiel!

We hebben The Cat Returns, Arriety en Castle in the Sky nog klaar staan om te kijken ook. Proberen ze allemaal te verzamelen op dvd
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
We hebben The Cat Returns, Arriety en Castle in the Sky nog klaar staan om te kijken ook. Proberen ze allemaal te verzamelen op dvd
Als je fan van Ghibli bent kan ik het niet laten dit even te vertellen: Er is dit najaar een Totoro musical in Londen (terug na succes eind vorig jaar) en die schijnt fenomenaal te zijn. Echt de moeite voor fans van Ghibli en Totoro.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en Koekdoos

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
We hebben The Cat Returns, Arriety en Castle in the Sky nog klaar staan om te kijken ook. Proberen ze allemaal te verzamelen op dvd
Leuk, ik heb ze ook allemaal op DVD! Castle in the Sky is één van mijn favorieten en ook Arriety is zeker de moeite waard. The Cat Returns heb ik niet zo veel mee, maar hey: het is Ghibli, dus sowieso kijken natuurlijk.


Als je fan van Ghibli bent kan ik het niet laten dit even te vertellen: Er is dit najaar een Totoro musical in Londen (terug na succes eind vorig jaar) en die schijnt fenomenaal te zijn. Echt de moeite voor fans van Ghibli en Totoro.
Wat vet, ik wist dit helemaal niet... Ik ben voor mijn werk wel af en toe in Londen, misschien eens kijken of ik dat een keer kan combineren.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.463
6.127
Leuk, ik heb ze ook allemaal op DVD! Castle in the Sky is één van mijn favorieten en ook Arriety is zeker de moeite waard. The Cat Returns heb ik niet zo veel mee, maar hey: het is Ghibli, dus sowieso kijken natuurlijk.



Wat vet, ik wist dit helemaal niet... Ik ben voor mijn werk wel af en toe in Londen, misschien eens kijken of ik dat een keer kan combineren.
TodayTix heeft vaak goeie aanbiedingen voor goeie plekjes. Vaak ook kortingscodes (laatst 10 pond!)

 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Leuk, ik heb ze ook allemaal op DVD! Castle in the Sky is één van mijn favorieten en ook Arriety is zeker de moeite waard. The Cat Returns heb ik niet zo veel mee, maar hey: het is Ghibli, dus sowieso kijken natuurlijk.



Wat vet, ik wist dit helemaal niet... Ik ben voor mijn werk wel af en toe in Londen, misschien eens kijken of ik dat een keer kan combineren.

Toch nog twee extra Ghibli's die ik nog niet als gezien had neergezet. Weer iets dichterbij de 300!
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
606
447
Misschien dat ik binnenkort ook eens een accountje aanmaak.

Betreft Ghibli is mijn favoriet When Marnie Was There. Ik heb me werkelijk de tranen uit mijn kop gejankt bij die film :p
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Ik heb ook een letterbox account aangemaakt. Je komt er dan ook meteen achter wat een hoop slechte films je in je leven gezien hebt.

 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: visdave34 en Koekdoos

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
184
163
bij deze ook mijn letterboxd account!
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Ik heb ook een letterbox account aangemaakt. Je komt er dan ook meteen achter wat een hoop slechte films je in je leven gezien hebt.

Kan best confronterend zijn ja haha. Vanaf nu gewoon een diary met merendeels goede films opbouwen…
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Echt genoten van Oppenheimer gisteren. Mooie film dat onlangs veel dialoog nergens saai wordt en inkakt. Daarnaast laat het mooi etische kwesties van wereldniveau zien. Waar liggen die verantwoordelijkheden.

Daarnaast laat het zien hoe belangrijk landelijk bestuurders wel niet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
203
175
Heb ook even een account aangemaakt, maar het is wel echt een flinke klus om daar alles in te krijgen.. Heb net even wat tijd besteed en alles waarvan ik zeker weet dat ik het heb gezien, als watched gezet. Maar ben daar nog lang niet klaar mee. Ik twijfel eigenlijk ook nog of ik dat niet allemaal weer weghaal en vanaf 0 begin. Dus vanaf scratch beginnen en het diary gebruiken zoals Zworp aangeeft.

Maar nu zie ik dat er ook genoeg series opstaan. Die om een of andere reden dan wel weer kwalificeren (want er staan er ook genoeg niet op?). Begin ik daar aan? Lastig... Een black mirror heeft bijv. weer voor elke aflevering een entry.



Die top 250 is trouwens wel echt top. Staat nog heel veel tussen dat ik nog nooit heb gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
303
233
Heb ook even een account aangemaakt, maar het is wel echt een flinke klus om daar alles in te krijgen.. Heb net even wat tijd besteed en alles waarvan ik zeker weet dat ik het heb gezien, als watched gezet. Maar ben daar nog lang niet klaar mee. Ik twijfel eigenlijk ook nog of ik dat niet allemaal weer weghaal en vanaf 0 begin. Dus vanaf scratch beginnen en het diary gebruiken zoals Zworp aangeeft.

Maar nu zie ik dat er ook genoeg series opstaan. Die om een of andere reden dan wel weer kwalificeren (want er staan er ook genoeg niet op?). Begin ik daar aan? Lastig... Een black mirror heeft bijv. weer voor elke aflevering een entry.



Die top 250 is trouwens wel echt top. Staat nog heel veel tussen dat ik nog nooit heb gezien.
Series op Letterboxd ga je eerder vinden in het kader van miniseries (1 seizoen), of inderdaad a la Black Mirror, waar elke aflevering een anthologische opzet heeft & dus perfect standalone staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en visdave34

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
203
175
Series op Letterboxd ga je eerder vinden in het kader van miniseries (1 seizoen), of inderdaad a la Black Mirror, waar elke aflevering een anthologische opzet heeft & dus perfect standalone staat.
Ja, dat idee kreeg ik ook al inderdaad. Het is vooral een beetje de vraag of ik daar aan ga beginnen of dat ik het puur op films ga houden. Ik neig dan toch naar dat laatste denk ik.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
303
233
Ja, dat idee kreeg ik ook al inderdaad. Het is vooral een beetje de vraag of ik daar aan ga beginnen of dat ik het puur op films ga houden. Ik neig dan toch naar dat laatste denk ik.
Apart elke Black Mirror aflevering toevoegen zou me ook te veel van het goede zijn, heb zelf gewoon mijn bekeken miniseries toegevoegd wanneer ik mijn account had gemaakt. Zijn toch max een tiental, dus vrij snel gebeurd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

Gebruikers die dit onderwerp bekijken