Filmtopic

Buiten illegale wegen is deze niet te streamen, ook niet internationaal.
Is in diverse landen te streamen. Zo 1-2-3 zie ik dat deze bijvoorbeeld in de VS, VK en Frankrijk te streamen is, maar dan moet je dus wel een VPN hebben.

Laatst bewerkt:
Afgelopen woensdag naar Anatomy of a Fall geweest, gouden palm winnaar van dit jaar. Mooie film die je vooral goed in ontwetenheid laat en een moeder-zoon relatie die onder druk komt te staan mooi uitzicht. Leuke kleine rol voor Jenny Beth, helaas geen muziek van Savages. Had qua duiterheid wel gekund. Voor de mensen die van een semi rechtbank drama houden, hele grote aanrader.

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en Timmetje
Afgelopen woensdag naar Anatomy of a Fall geweest, gouden palm winnaar van dit jaar. Mooie film die je vooral goed in ontwetenheid laat en een moeder-zoon relatie die onder druk komt te staan mooi uitzicht. Leuke kleine rol voor Jenny Beth, helaas geen muziek van Savages. Had qua duiterheid wel gekund. Voor de mensen die van een semi rechtbank drama houden, hele grote aanrader.
Lees er veel goede verhalen over inderdaad! Was ook een voorpremiere zeker?

Zelf afgelopen week naar een preview van Dumb Money geweest. Vermakelijke film over het verhaal van de stijgende GameStop aandelen van twee jaar geleden.

Lees er veel goede verhalen over inderdaad! Was ook een voorpremiere zeker?

Zelf afgelopen week naar een preview van Dumb Money geweest. Vermakelijke film over het verhaal van de stijgende GameStop aandelen van twee jaar geleden.
Voorpremiere idd.

Ik ben niet zo van de financiën en dergelijke. Dumb Money nog steeds een aanrader dan?

Voorpremiere idd.

Ik ben niet zo van de financiën en dergelijke. Dumb Money nog steeds een aanrader dan?
Ja hoor, ze gaan niet zo diep op de financiële details in. Het is vrij makkelijk kijkvoer, Amerikaans David vs. Goliath verhaal.

• Leuk
Waarderingen: Brian
Insidious: The Red Door gekeken via Pathe Thuis. Vriendin is fan van de serie dus ik keek automatisch mee.

Flinterdun verhaal maar vond de jumpscares verrassend creatief. Met name degene met de MRI-scan was slim gevonden.

Gisteren naar Past Lives geweest en die maakt de uitstekende reviews meer dan waard. Echt wel een paar keer met waterige oogjes gezeten.

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en Davidd
Gisteren naar Past Lives geweest en die maakt de uitstekende reviews meer dan waard. Echt wel een paar keer met waterige oogjes gezeten.
Deze staat nog erg hoog op mijn lijst van nieuwe films die ik graag wil zien. Hij werd ook op Lowlands gedraaid, maar ik heb hem daar toch overgeslagen. Goed om te horen dat hij de reviews waar maakt.

Hebben jullie de nieuwe Wes Anderson mini films al gezien op netflix? Vond ze persoonlijk erg goed (ben ook fan van de boeken en verhalen van Roald Dahl). Het was bijna een nieuw soort genre film, een audioboek met visuals erbij. De teksten in de film zijn ook identiek aan de boeken zelf.
Elke avond zo'n mini film voor het slapen gaan had ik nog wel even kunnen volhouden

Afgelopen week naar Nun 2 geweest. Niet bepaald heel eng…! Wel vermakelijk om eens naar toe te gaan indien er geen alternatief draait.

Afgelopen weekend Reptile op Netflix gekeken, met Benico del Toro en Justin Timberlake (!) in de hoofdrol. Zag dat de Rotten Tomatoes score niet zo best was maar ik vond hem heel aardig. Met name het einde was weer eens wat anders dan je gewend bent van een whodunit, zonder nu al te veel te spoilen.

Vrijdag naar Killers of the Flower Moon. Ben benieuwd!

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover
Gister naar Killers of the Flower Moon geweest. Ongelofelijk dat Scorcese op deze leeftijd nog zo'n monoliet van een film neer kan zetten. De hoofdrollen door DiCaprio, de Niro en Gladstone dragen daar zeker aan bij: hun samenspel is waanzinnig. Het verhaal had een goedkope whodunit op kunnen leveren, maar Martin maakt er werkelijk waar een historisch document van waaruit groot respect naar de Osage blijkt. Waanzinnig.

Tip: ga hem zien bij Kinepolis, dan is er 10 minuten pauze. Een plaspauze in de 3.5 uur dat de film duurt is geen overbodige luxe.

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en Brian
Gister naar Killers of the Flower Moon geweest. Ongelofelijk dat Scorcese op deze leeftijd nog zo'n monoliet van een film neer kan zetten. De hoofdrollen door DiCaprio, de Niro en Gladstone dragen daar zeker aan bij: hun samenspel is waanzinnig. Het verhaal had een goedkope whodunit op kunnen leveren, maar Martin maakt er werkelijk waar een historisch document van waaruit groot respect naar de Osage blijkt. Waanzinnig.

Tip: ga hem zien bij Kinepolis, dan is er 10 minuten pauze. Een plaspauze in de 3.5 uur dat de film duurt is geen overbodige luxe.
Zalige film idd!

Als ik naar killers of the flowe moon ga, zal dat ook bij een bios zijn waar een pauze in zit (Waarschijnlijk Kino Rotterdam). Vind 3,5 uur echt te lang zonder een pauze. Wat mij betreft krijgen alle films welke langer zijn dan 2,5 uur een pauze in de bios. Het meest erge is in een volle zaal zitten en een volle blaas hebben waardoor je een stuk van de film moet missen of het blijft ophouden waardoor je concentratie voor de film toch kleiner word.

• Leuk
Waarderingen: visdave34

Users who are viewing this thread