Filmtopic

Gisteren naar Past Lives geweest en die maakt de uitstekende reviews meer dan waard. Echt wel een paar keer met waterige oogjes gezeten.
Ook gezien, prachtige film. Mijn favoriet van het jaar tot nu toe!
Hebben jullie de nieuwe Wes Anderson mini films al gezien op netflix? Vond ze persoonlijk erg goed (ben ook fan van de boeken en verhalen van Roald Dahl). Het was bijna een nieuw soort genre film, een audioboek met visuals erbij. De teksten in de film zijn ook identiek aan de boeken zelf.
Elke avond zo'n mini film voor het slapen gaan had ik nog wel even kunnen volhouden
Alleen Henry Sugar tot nu toe. Heel vermakelijk, maar wel een beetje vermoeiende stijl vond ik. Had er misschien iets meer van verwacht. Normaal kan ik Wes Anderson heel goed hebben, maar het continue commentaar richting kijker ging me op een gegeven moment wel een beetje tegen staan. Die andere drie zijn korter zie ik, dus ga ik zeker nog wel een kans geven.
Gister naar Killers of the Flower Moon geweest. Ongelofelijk dat Scorcese op deze leeftijd nog zo'n monoliet van een film neer kan zetten. De hoofdrollen door DiCaprio, de Niro en Gladstone dragen daar zeker aan bij: hun samenspel is waanzinnig. Het verhaal had een goedkope whodunit op kunnen leveren, maar Martin maakt er werkelijk waar een historisch document van waaruit groot respect naar de Osage blijkt. Waanzinnig.

Tip: ga hem zien bij Kinepolis, dan is er 10 minuten pauze. Een plaspauze in de 3.5 uur dat de film duurt is geen overbodige luxe.
Als ik naar killers of the flowe moon ga, zal dat ook bij een bios zijn waar een pauze in zit (Waarschijnlijk Kino Rotterdam). Vind 3,5 uur echt te lang zonder een pauze. Wat mij betreft krijgen alle films welke langer zijn dan 2,5 uur een pauze in de bios. Het meest erge is in een volle zaal zitten en een volle blaas hebben waardoor je een stuk van de film moet missen of het blijft ophouden waardoor je concentratie voor de film toch kleiner word.
Ik ga morgenochtend naar Killers of the Flower Moon! In Kino Rotterdam, dus met pauze, want ben het geheel met fred en Davidd eens.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd
Dit weekend No Hard Feelings gezien. Hele aardige comedy, maar zonder Jennifer Lawrence was er niks aan geweest denk ik.

Ook gezien, prachtige film. Mijn favoriet van het jaar tot nu toe!
Ik heb hem in het vliegtuig naar Azië nogmaals gezien, en dan ook weet hij te beklijven. Voor mij ook met stip mijn nummer 1, maar Killings of the Flower Moon komt voor mij pas na mijn vakantie.

Laatst bewerkt:
Gister naar Killers of the Flower Moon geweest. Ongelofelijk dat Scorcese op deze leeftijd nog zo'n monoliet van een film neer kan zetten. De hoofdrollen door DiCaprio, de Niro en Gladstone dragen daar zeker aan bij: hun samenspel is waanzinnig. Het verhaal had een goedkope whodunit op kunnen leveren, maar Martin maakt er werkelijk waar een historisch document van waaruit groot respect naar de Osage blijkt. Waanzinnig.

Tip: ga hem zien bij Kinepolis, dan is er 10 minuten pauze. Een plaspauze in de 3.5 uur dat de film duurt is geen overbodige luxe.

Maar is het wel een whodunit?

Le Passion de Dodin Bouffant (of The Pot-au-Feu) gezien. Een film over de Franse keuken ergens tussen de twee wereldoorlogen op een Frans kasteel. Als je van koken houdt, ga dit zien. Anders is dit (en dat was het voor mij) een lange zit, die hier en daar wel mooi is maar te weinig om echt geïntrigeerd te raken.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Le Passion de Dodin Bouffant (of The Pot-au-Feu) gezien. Een film over de Franse keuken ergens tussen de twee wereldoorlogen op een Frans kasteel. Als je van koken houdt, ga dit zien. Anders is dit (en dat was het voor mij) een lange zit, die hier en daar wel mooi is maar te weinig om echt geïntrigeerd te raken.
Die heb ik ook wel op mijn lijstje staan. Ik hou zelf niet per se van koken, maar wel van eten haha.

Waar heb je deze gezien? Is nog niet in première toch?

Die heb ik ook wel op mijn lijstje staan. Ik hou zelf niet per se van koken, maar wel van eten haha.

Waar heb je deze gezien? Is nog niet in première toch?
Nee, komt in december in premiére volgens mij. Ik heb hem gezien als lid van de filmclub waar er altijd films getoond worden die pas later in de bios komen.

Je gaat zeker met honger de zaal uit na deze film. Onderlinge relaties werden ook goed belicht en de film was ook niet verkeerd. De nadruk op het koken was gewoonweg te langdradig. Bij de openingsscene vond ik het bijv wel leuk, maar het werd op een gegeven moment wat teveel.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en visdave34
Nee, komt in december in premiére volgens mij. Ik heb hem gezien als lid van de filmclub waar er altijd films getoond worden die pas later in de bios komen.

Je gaat zeker met honger de zaal uit na deze film. Onderlinge relaties werden ook goed belicht en de film was ook niet verkeerd. De nadruk op het koken was gewoonweg te langdradig. Bij de openingsscene vond ik het bijv wel leuk, maar het werd op een gegeven moment wat teveel.
Klinkt interessant, zo'n filmclub! Tell me more...

Klinkt interessant, zo'n filmclub! Tell me more...
Een keer per maand (in mijn geval woensdagochtend) naar een film uitgekozen uit de nog uitkomende films door de programeur van Concordia, het filmhuis in Enschede. Hij gaat naar al die filmfestivals en probeert zo gedurende het jaar waarin je 10 films te zien krijgt een zo breed mogelijk palet aan films te laten zien. Toppers van vorig jaar waren bijv. Living, Triangle of Sadness en Dalva. Dit jaar Anatomy of a Fall en deze gezien.

Maar is het wel een whodunit?
Dat is het nu dus niet, maar naar verluidt was dat wel de oorspronkelijke opzet. Het verhaal zou verteld worden vanuit het oogpunt van een FBI-agent (gespeeld door Dicaprio) die de zaak moest onderzoeken.

Op Twitter worden nav de lengte van Killers of the Flower Moon lijstje gepost met langste films die men in de bioscoop heeft gezien. Mijn top 10 is (als ik niks vergeten ben) als volgt:

7h19m Sátántangó
6h06m Florentina Hubaldo, CTE
4h32m Mistérios de Lisboa
4h12m Lord of the Rings: The Return of the King (Extended Edition)
4h10m Norte, the End of History
3h57m A Brighter Summer Day
3h54m An Elephant Sitting Still
3h49m The Woman Who Left
3h48m Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (Extended Edition)
3h47m Lawrence of Arabia

In Sátántangó zaten twee pauzes, in Florentina Hubaldo nul.

Op Twitter worden nav de lengte van Killers of the Flower Moon lijstje gepost met langste films die men in de bioscoop heeft gezien. Mijn top 10 is (als ik niks vergeten ben) als volgt:

7h19m Sátántangó
6h06m Florentina Hubaldo, CTE
4h32m Mistérios de Lisboa
4h12m Lord of the Rings: The Return of the King (Extended Edition)
4h10m Norte, the End of History
3h57m A Brighter Summer Day
3h54m An Elephant Sitting Still
3h49m The Woman Who Left
3h48m Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (Extended Edition)
3h47m Lawrence of Arabia

In Sátántangó zaten twee pauzes, in Florentina Hubaldo nul.
Wat cool dat je die allemaal in de bios hebt gezien!

Een keer per maand (in mijn geval woensdagochtend) naar een film uitgekozen uit de nog uitkomende films door de programeur van Concordia, het filmhuis in Enschede. Hij gaat naar al die filmfestivals en probeert zo gedurende het jaar waarin je 10 films te zien krijgt een zo breed mogelijk palet aan films te laten zien. Toppers van vorig jaar waren bijv. Living, Triangle of Sadness en Dalva. Dit jaar Anatomy of a Fall en deze gezien.
Dat klinkt echt heel tof. Jammer dat het aan de andere kant van het land is 😅
Misschien zou je eens aan hem kunnen vragen of hij ook andere filmhuizen kent die een dergelijk concept hebben?

• Leuk
Waarderingen: Brian
Misschien zou je eens aan hem kunnen vragen of hij ook andere filmhuizen kent die een dergelijk concept hebben?
Die zijn er, kwam ik net achter. Ik wist dat EYE Amsterdam het heeft uit hun nieuwsbrief, dus toen ik hoorde dat dat niet de enige is ging ik even googlen op de naam van een paar filmhuizen + het woord filmclub. Ik vond al filmclubs voor Lanteren/Venster, Lumen en Filmhuis Gouda.

• Geweldig
Waarderingen: visdave34
Die zijn er, kwam ik net achter. Ik wist dat EYE Amsterdam het heeft uit hun nieuwsbrief, dus toen ik hoorde dat dat niet de enige is ging ik even googlen op de naam van een paar filmhuizen + het woord filmclub. Ik vond al filmclubs voor Lanteren/Venster, Lumen en Filmhuis Gouda.
Qua locatie is Lumen ideaal, maar die tijd en wisselende dagen wordt voor mij lastig. Lantaren daarentegen is top, ik ga vaak op vrijdagochtend naar de film. Ga ik zeker overwegen!

Is de sneak preview bij Kino elke dinsdag avond om 21:30 niet een beetje hetzelfde concept? Ben er zelf nog nooit naar toe gegaan, omdat ik dat tijdstip te laat vind.

Is de sneak preview bij Kino elke dinsdag avond om 21:30 niet een beetje hetzelfde concept? Ben er zelf nog nooit naar toe gegaan, omdat ik dat tijdstip te laat vind.
Bij de filmclub is het meer uitgezocht om een breed pallet te serveren. Een sneak preview is vaker, oh die film komt volgende week uit daar kunnen we wel een sneak preview van doen voor een beetje reclame en een volle dinsdagavondzaal. Maar misschien romantiseer ik het idee van de filmclub nu ook wel wat teveel ;)

Users who are viewing this thread