Filmtopic

Is de sneak preview bij Kino elke dinsdag avond om 21:30 niet een beetje hetzelfde concept? Ben er zelf nog nooit naar toe gegaan, omdat ik dat tijdstip te laat vind.
Bij de sneak koop je per voorstelling een kaartje, die filmclubs zijn (zoals ik het bij Lantaren/Venster zie) een abonnement waarbij je voor een heel seizoen betaalt.

Afgelopen donderdag op de openingsavond van LIFF naar Poor Things van Yorgos Lanthimos (The Lobster, The Favourite) geweest. Wat een heerlijk vreemde, hilarische en fantasierijke film met een briljante Emma Stone. Geweldig om die nu al gezien te hebben. Deze gaat met Killers of The Flower Moon vast hoge ogen gooien in het awards seizoen. Absolute aanrader.

Morgen ook weer een dag in Leiden! Maar liefst drie films op het programma, waaronder de nieuwste Ghibli film van Hayao Miyazaki. Zin in!!

• Leuk
Waarderingen: Brian
Heb een lekker film weekend gehad. Afgelopen zaterdag naar Harry Potter and the deathly hallows part 1 in concert geweest in de Doelen. Ondanks dat ik het muzikaal van te voren de minste film vind, viel het me op dat zodra de muziek door een live orkest gespeeld word en het volume van de muziek erg hard is, het echt brilliante muziek is van Alexandre Desplat. De continuee spanning door de vioolen en de drum kwamen heel intens over tijdens de live ervaring. Wel jammer dat Oh children niet even live gespeeld werd door Nick Cave & the bad seeds:p

En gisteren naar Past lives geweest, hele mooie film! Werd er echt in meegezogen.

• Leuk
Waarderingen: Brian
Afgelopen weekend via Pathe Thuis maar eens Talk To Me opgezet. Komt sloom op gang maar is toch wel weer een toffe horrorfilm. Leek qua plot wel heel erg op Insidious. Er schijnt een vervolg te komen, ben benieuwd.

Perfect Days van Wim Wenders laatst gezien in mijn filmclub. Ik vond hem vooral heel saai. Er gebeurde weinig, er kwam niet echt een verhaal goed van de grond en het was te herhalend. Nee, geen aanrader van mijn kant.

Past Lives twijfel ik nog over om te bezoeken, die lijkt me wel wat. En ik heb ook goede verhalen over Une Année difficile gehoord, die wil ik misschien ook nog wel even checken.

Hebben er hier nog mensen favoriete kerstfilms?
Voor mij blijft dat toch: it's a wonderful life

Geen film, maar ik vons Hjem Til Jul een hele leuke kerstserie op Netflix

Home Alone blijft ook een kerst klassieker inderdaad! The Muppits christmas carol is voor mij ook een jaarlijkse die terug keert. Vorig jaar weer in de bios gezien op kerstavond

Hebben er hier nog mensen favoriete kerstfilms?
Voor mij blijft dat toch: it's a wonderful life
Niet zozeer fan van kerstfilms, wel grote fan van animatiefilms, dus hier: Klaus, The Grinch en The Nightmare Before Christmas.

'Winter Break' die nu in de cinema speelt, is trouwens ook een hele fijne!

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Gister The Cell gekeken. Had slechte reviews destijds, maar ik was geboeid door de esthetiek uit de trailer. Geinige thriller.

Gister The Cell gekeken. Had slechte reviews destijds, maar ik was geboeid door de esthetiek uit de trailer. Geinige thriller.
Ondertussen al lang geleden dat ik hem heb teruggezien, maar ik vond dit indertijd een geweldige film.

Dezelfde regisseur heeft daarna met The Fall nog een knap drama afgeleverd met een gelijkaardige esthetiek.

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Deze week naar drie Anime films geweest; The boy & the heron, Porco Rosso en vandaag naar Perfect Blue in Kino Rotterdam. En zeker die laatste twee vond ik erg sterk.

Perfect Blue was een (positieve) verassing hoe sterk en heftig die was. Bij sommige scenes echt kippenvel.

Porco Rosso was ook erg vermakelijk en leuk.

Vond the boy and the heron ook sterk en qua tekeningen supermooi, alleen vond het begin miss iets te lang.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Deze week naar drie Anime films geweest; The boy & the heron, Porco Rosso en vandaag naar Perfect Blue in Kino Rotterdam. En zeker die laatste twee vond ik erg sterk.

Perfect Blue was een (positieve) verassing hoe sterk en heftig die was. Bij sommige scenes echt kippenvel.

Porco Rosso was ook erg vermakelijk en leuk.

Vond the boy and the heron ook sterk en qua tekeningen supermooi, alleen vond het begin miss iets te lang.
Dat is een mooi drietal! Eens met Perfect Blue, wat mij betreft één van de beste anime films ooit gemaakt. Porco Rosso is een ondergewaardeerde Ghibli. En ik had een beetje dezelfde teleurstelling bij The Boy and the Heron. Qua animatie ouderwets prachtig, maar een te lang intro en vervolgens veel te veel ideeën in het vervolg gepropt. Dat had veel beter uitgebalanceerd gekund.

• Leuk
Porco is een topfilm inderdaad!

Eergister Inferno gekeken (naar het boek van Dan Brown). Het keek opzich lekker weg, zullen we maar zeggen. Maar om nou te spreken om een goed doordachte thriller...

• Leuk
Ik vond Inferno echt een heel matige verfilming doordat het juist op de sterke punten van het boek besloot af te wijken.
Inferno is één van mijn grote tegenvallers qua boekverfilmingen. Het boek neemt een aantal gedurfde afslagen inclusief stellingnames over bevolkingsvermindering die allemaal uit de film zijn weggehaald. Dat vond ik zo ontzettend zwak en 'Hollywoodiaans' dat ik die film nooit meer hoef te zien.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Een tijd geleden Nymphomaniac I gezien, zojuist deel II. Ik vernam dat de reviews niet waanzinnig waren maar potverdorie, het is een van de beste films die ik in tijden heb gezien. Verrassend genoeg, wat mij betreft, ook een ontzettend krachtige feministische ondertoon. Ik hou er ook wel van dat alles lekker pontificaal in beeld word gebracht zonder poespas. Je wordt als kijker keihard geconfronteerd met de materie.

De laatste 10 seconden van de film(s) deden mij oprecht een noodkreet slaan, trouwens. Een zieke (letterlijk) twist.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en visdave34
Gister Argo gekeken. Hele aardige film, ondanks de (blijkbaar) historische vrijheden die genomen zijn.

Hebben mensen hier trouwens tips voor goede streaming services voor films? Ik gebruik nu vaak Pathe Thuis, maar wellicht zijn er goede alternatieven. Niet zo zijn in gedoe met torrents etc.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread