Filmtopic

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Ik heb ook net kaartjes gekocht voor Oppenheimer voor a.s zaterdag! Ben erg benieuwd.
Zoo dat is een aardige collectie films die je gezien hebt! Ik zie dat je Close ook goed vond. Was mijn persoonlijke favoriete film van vorig jaar. De hele zaal was na die film nog minuten aan het nasnikken.

Ik ga me binnenkort ook eens verdiepen in die site, gebruik nu vooral IMDB om scores te geven, maar daar heb je niet echt een persoonlijk overzicht.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Jeetje, 2159 films en ruim 16.000 volgers 😅
Ik ben niet zo jong meer hè, dus heb aardig wat jaartjes over die ruim 2.000 films kunnen doen… 😅

En die 16.000 volgers komt doordat ik de officiële Letterboxd Top 250 lijst bijhoud:

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Ik heb ook net kaartjes gekocht voor Oppenheimer voor a.s zaterdag! Ben erg benieuwd.

Zoo dat is een aardige collectie films die je gezien hebt! Ik zie dat je Close ook goed vond. Was mijn persoonlijke favoriete film van vorig jaar. De hele zaal was na die film nog minuten aan het nasnikken.

Ik ga me binnenkort ook eens verdiepen in die site, gebruik nu vooral IMDB om scores te geven, maar daar heb je niet echt een persoonlijk overzicht.
Ook ik heb mijn Oppenheimer ticket binnen! Ik doe volgende week woensdag een double bill met Barbie nog later op de dag! 😄

Close was ook mijn favoriet van afgelopen jaar, prachtige film.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
Ik ben niet zo jong meer hè, dus heb aardig wat jaartjes over die ruim 2.000 films kunnen doen… 😅

En die 16.000 volgers komt doordat ik de officiële Letterboxd Top 250 lijst bijhoud:


Bij de eerste 100 ken ik er heel weinig. Een hele andere lijst dan op Imdb
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.758
3.702
Zonder spoiler vond mijn vriendin het helemaal niks. Wel een leuke avond gehad, dat doet pathe wel leuk met de thema-avonden. Hapje, drankje, prijsjes, quizje, goodiebag etc.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Bij de eerste 100 ken ik er heel weinig. Een hele andere lijst dan op Imdb
Uit die top 10 vind ik 12 angry men en Parasite wel echt een aanrader. Die eerste komt wel uit 1957, dus is zwart wit, maar vond dat zelf een hele boeiende film.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
Uit die top 10 vind ik 12 angry men en Parasite wel echt een aanrader. Die eerste komt wel uit 1957, dus is zwart wit, maar vond dat zelf een hele boeiende film.

12 Angry Men heb ik toevallig dan weer wel gezien, was goed inderdaad.

Viel me vooral op dat er heel veel verschil zit tussen Letterboxd en IMDb voor de top250, waarbij ik van IMDb de meerderheid wel ken
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Zo net terug van Oppenheimer, meteen mijn tot nu toe favoriete film van het jaar. Ik heb hem toch in Dolby Imax gekeken in Pathe. Zou ook iedereen aanraden om deze in een bios te kijken in de zaal met het beste geluid en beeld!
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
606
447
Oppenheimer was echt top, misschien wel de beste van Nolan tot nu toe.

Murphy was uiteraard heel goed in de hoofdrol, maar Robert Downey Jr. was ronduit Oscar-waardig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Ik ben van plan dit weekend weer naar de bios te gaan, hebben er nog mensen tips? Ik zit zelf te twijfelen tussen de films Lola of El Castigo. Of misschien gewoon naar de nieuwe Mission impossible..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.462
6.127
Ik ben van plan dit weekend weer naar de bios te gaan, hebben er nog mensen tips? Ik zit zelf te twijfelen tussen de films Lola of El Castigo. Of misschien gewoon naar de nieuwe Mission impossible..
Barbie schijnt heel goed te zijn.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.758
3.702
Mijn vriendin vond Barbie 1 van de vaagste films ooit.

Oppenheimer was vet! Je moet de kop er wel goed bij hebben, maar qua alles een hele mooie film
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Mijn vriendin vond Barbie 1 van de vaagste films ooit.

Oppenheimer was vet! Je moet de kop er wel goed bij hebben, maar qua alles een hele mooie film
Oppenheimer was een lange zit maar meer dan de moeite waard.Een van Nolan's betere films.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Toch doet de marketing machine het goed van Barbie, door de trailer en berichten wel nieuwsgierig geworden dus ga samen met mijn vriendin volgende week toch een kijkje nemen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Barbie zit echt wel goed in elkaar. Hier en daar hilarisch (soms wat flauw) en met een sterke boodschap. Was mooi om het intense en indrukwekkende Oppenheimer en daarna het luchtige en knotsgekke - maar qua boodschap niet per se minder serieuze! (al wordt het wat onsubtiel in je mik gehouden) - Barbie back to back gezien te hebben!

Nu waarschijnlijk een paar bios-loze weken vanwege de vakantie.

Ik ben van plan dit weekend weer naar de bios te gaan, hebben er nog mensen tips? Ik zit zelf te twijfelen tussen de films Lola of El Castigo. Of misschien gewoon naar de nieuwe Mission impossible..
Zien er beide interessant uit! Ben zelf ook wel benieuwd naar The First Slam Dunk (maar ik heb dan ook een zwak voor anime) en The Eternal Daughter.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken