Festivalkeuze 2015

Thomas1617899544

Playlistbediener
12 okt 2014
19
0
Naar welk(e) festival(s) ga jij in 2015?
En waarom kies jij voor dit/deze festival(s)?

Ik zal aftrappen:
Ik ga sowieso naar Pinkpop, naar Pukkelpop OF Lowlands, en misschien Best Kept Secret of een dag Rock Werchter.

- Naar Pinkpop ga ik altijd als ik kan (en aan tickets kom).

- Naar Pukkelpop ben ik dit jaar voor het eerst geweest, ik vond het zeer geslaagd, maar twijfel toch nog of ik volgend jaar weer zal gaan, of toch naar Lowlands zal gaan. Wat de doorslag gaat geven weet ik nog niet, ben benieuwd naar de line-up van beide festivals.

- In Best Kept Secret heb ik me eigenlijk nooit verdiept, maar wat waren de line-up van 2013 & 2014 goed zeg... Ik baal vooral dat ik er in 2013 niet bij was. Enige nadeel is dat het meteen een week na Pinkpop is.

- Ik wou eigenlijk naar Rock Werchter gaan volgend jaar, maar het is het weekend tussen mijn toetsweek, alleen als er nog een héle goede naam voor de vrijdag/zaterdag aangekondigd wordt ga ik wellicht een dagticket kopen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb nog geen idee. Rock Werchter is nog een optie. Maar ook Down the Rabbit Hole is een optie. Pinkpop is zeer onwaarschijnlijk. Best Kept Secret sluit ik ook niet uit al vind ik de line-ups daar tot nu toe niet overtuigend maar wie weet. Lowlands is ook nog een reeele optie, wellicht dat ik er kan gaan werken en anders ga ik wellicht alsnog maar goed nog helemaal geen zekerheden dus. Misschien ga ik wel helemaal nergens heen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik twijfel nog heel erg. Ik wacht eigenlijk tot meer festivals namen bekend maken. Best Kept Secret zal het sowieso wel worden. Daarnaast hoogstwaarschijnlijk Pitch. Zoals het er nu uitziet sla ik Rock Werchter dit jaar over, en komt daar een combi Dour en Les Ardentes voor in de plaats(eerst wachten op namen). Sziget wil ik ook weer heen, maar is erg duur, en de eerste lichting namen bevalt me niet echt. Op het eind van de zomer touren echter wel onwijs gave artiesten(Caribou, Run the Jewels, Flying Lotus, Foxygen etc.) dus ik ga afhankelijk van de namen die er komen hopelijk ook kaarten voor Lowlands of Pukkelpop scoren, als Sziget het niet wordt.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik ga beginnen met Paaspop in april, in 2013 al een dagje geweest en de eerste namen zijn al redelijk sterk. Bovendien ook niet al te duur, alleen jammer dat je aan de Bavaria moet op Paaspop. Volgende festival op de planning is de Ruhrpott Rodeo in Hunxe, Duitsland. 22,23 en 24 mei, drie dagen lang heerlijke pleurisherrie. Dit jaar voor het eerst geweest, toen stonden o.a. Pennywise, Bad Religion, Cock Sparrer, Turbonegro, Jaya the Cat, Millencolin, Against Me! en Dritte Wahl op het programma. Een gekker festival vind je niet. Een week erna ga ik opnieuw richting Deutschland, dan voor Rock am Ring. Dit jaar zijn Bad Religion, Motorhead, Die Toten Hosen, Rise Against en Interpol namen die ik graag wil gaan zien. Erg benieuwd naar dit festival, de line-up ziet er alvast verschrikkelijk goed uit. Aan het einde van de maand juni staan er nog twee klappers op het programma: Best Kept Secret en Rock Werchter. Best Kept Secret heb ik nog nooit gemist, en ik ben de laatste 5 jaar ook al aanwezig geweest in Werchter. Ik kijk in Werchter alvast erg uit naar de optredens van Damien Rice, The War on Drugs, Rise Against, Alt-J en The Chemical Brothers. Juli staat nog zonder feesten en partijen, maar daar komt hopelijk ook nog iets tussen. In augustus ga ik afsluiten in Hasselt met drie dagen Pukkelpop. In 2011 en 2013 was ik er al eerder bij, en ik mag dit feest niet meer missen. De laatste twee jaar met veel plezier naar Budapest afgereist voor Sziget, maar de lineups van Pukkelpop waren altijd sterker. heel erg benieuwd waar ze mee gaan komen!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Paaspop waarschijnlijk. Moeten nog een paar leuke namen bij zodat ik wat mensen mee kan sleuren, maar ik denk dat dat wel goed komt. @Gloeilamp Bavaria is niks mis mee hoor, beter dan Heineken

Le Guess Who? May Day. Geen idee. Als de line up goed is misschien

Pinkpop. Misschien een dagje als er 1 erg goed is, maar ik heb weinig met Pinkpop dus dat zal m denk ik niet worden.

BKS/Rock Werchter. Nee. Helaas valt dat het weekend voor/tijdens mijn tentamenweek dus dat gaat hem gewoon niet worden. Ik baal er wel heel erg van, want dit zijn qua line up en sfeer(voor zover ik die kan vergelijken) veruit mijn favoriete festivals.

Sziget/Pukkelpop. Ligt aan de line up of het Sziget of Pukkelpop wordt. Als ik de loterij win beide, maar aangezien ik niet mee doe wordt dat toch lastig.

Appelpop. Waarschijnlijk wel
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Pinkpop - Ja, de namen die er nu staan doen me vrij weinig. Pinkpop is vaste prik.

Rock Werchter - Yep, Waarschijnlijk de volle 4 dagen. Ook dit is vaste prik geworden. Staan nu al Florence & Machine, Damien Rice, Chemical Brothers,War On Drugs en Alt-J die ik heel graag wil zien. Dus hopelijk voegen ze daar nog wat mooie namen aan toe.

BKS - Helaas geen 3 dagen. Ik moest en zou AC DC kaarten binnenhalen dus dan maar Staanplaatsen voor Keulen. Dat is helaas wel de vrijdag van BKS. Dus de volle 3 dagen zit er niet in maar ik hoop toch echt dat ik nog een dagje kan meepakken. Heerlijke bands en de sfeer moet er fantastisch zijn. Dan volgend jaar maar een weekendje.

Pukkelpop/Lowlands - Hoogstwaarschijnlijk Pukkelpop maar even kijken hoe het loopt. Heerlijke kleine bandjes maar gaat wel iets teveel de hippe mainstream dance kant op als je het mij vraagt.

Appelpop - Grote kans dat ik hier ook weer even de betere Nederlandse bands ga checken.

En helaas maken AC/DC en The Who mijn festival seizoen nog wat duurder :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ah, leuk topic.

Bijna zeker:
Pinkpop Dag of weekend, dat hangt af van de lineup. Voorlopig wil ik alleen Muse zien.
Appelpop Was heel gezellig dit jaar, zal er waarschijnlijk wel weer te vinden zijn dit jaar.

Goede kans:
Best Kept Secret Heel weekend gaat echt niet nu dit recht voor de tentamens valt, maar met een goede lineup zit een dagje er nog wel in.
Woo Hah Hadden vorig jaar een mooie lineup. Als ze dit jaar Run the Jewels, Shabazz Palaces en Death Grips halen ben ik dolgelukkig. Met 1 van de 3 eigenlijk ook al wel hahah.

Misschien:
Rock Werchter Eigenlijk niet want ik kan die vrijdag nog tentamen hebben, maar hey ik sluit nog niets uit.
Le Guess Who (May Day) Le Guess Who was echt top dit jaar en in mei is er weer de voorjaarseditie. Paar sterke namen en ik ben er wel te vinden. Zelfde geldt voor de echte LGW 2015, al duurt dat nog een hele tijd.
Rewire Hebben vandaag de eerste namen bekend gemaakt en dat zijn Godspeed You! Black Emperor en Grouper, begint heel sterk dus.
Incubate Kwam er afgelopen jaar achter dat dit best interessant is op de laatste dag dat het bezig was, hahah. In de gaten houden voor dit jaar dus.
Pitch Hadden dit jaar best wel een sterke lineup.
Pukkelpop Waarschijnlijk niet, maar wie weet. Kan zijn dat dit dit jaar veel beter uitkomt zo aan het einde van de zomer.

Kan zijn dat dit over een jaar totaal niet blijkt te kloppen, maar ja ik zie wel waar de goede namen gaan verschijnen dit jaar. Misschien ook nog wat leuks op bevrijdingsdag of koningsdag maar dat komt tegen die tijd wel weer een keer.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Rock Werchter is ondertussen een beetje vaste traditie geworden in de zomer. En BKS ook als ze zo door gaan met goede lineups neerzetten.
99% kans dat ik op beide te vinden ben, al heb ik nog geen idee of dit school in de weg gaat zitten. Maar dat zie ik dan wel. En daarnaast nog een kleine kans op Indian Summer.

LGW? moet ik dit jaar ook maar even in de gaten houden. Heb nog steeds wel spijt dat ik daar niet geweest ben.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
FortaRock....Vaste prik en ik hou van één daagse festivals.
Pinkpop....Ligt in de achtertuin en het programma is waarschijnlijk twee dagen goed (genoeg).
Dynamo Metal Fest....Een dag festival met Death Angel voor 15 euro is niet te weerstaan.
Alcatraz Hard Rock & Metal festival....Voor het eerst twee dagen naar dit intieme festival met oude rotten
Accept, Queensrÿche, Overkill, weer Death Angel en afsluiter Nightwish.

 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Toevallig mensen die al eens op een festival in Italië/Spanje/Zweden/Noorwegen (voorbeelden) zijn geweest?

Niet geweest maar als je Rock Werchter tof vindt hou dan NOS Alive eens in de gaten(Portugal). Meer dan prima lineup(Muse, Alt-J, Mumford & Sons, Prodigy, Stromae, The Jesus & Mary Chain, Sam Smith zijn de grote namen en daarnaast ook nog enkele zeer interessante kleinere) en kost maar €109. Met Primavera(iets alternatiever) heb je natuurlijk echt top of the bill muziek van nu.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
NOS Alive zou wel kunnen, maar vind daar tot nu toe niets heel speciaals bij zitten om de reis te maken!

Ah ik dacht dat je bedoelde dat je op vakantie ging en dan tegelijk ook een festival mee wilde pikken ;). Voor mij persoonlijk zouden weinig festivals de moeite waard zijn om een trip te maken. Primavera lijkt me zowat de enigste. Roskilde schijnt trouwens ook mooi te zijn. Scandinavië is prachtig, dus daar zou je een goeie vakantie van kunnen maken.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik weet niet hoelang je vakantie duurt, maar misschien is dit een optie. In Engeland (4/5/6 September) met o.a. Sufjan Stevens, Tame Impala en TWOD. http://endoftheroadfestival.com
Rock en Seine in Parijs (28/29/30 Augustus) schijnt ook leuk te zijn.
Of kijk op welke festivals Ben Howard speelt en kijk of de rest van de artiesten ook tof zijn :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Voor mij persoonlijk zouden weinig festivals de moeite waard zijn om een trip te maken. Primavera lijkt me zowat de enigste. Roskilde schijnt trouwens ook mooi te zijn. Scandinavië is prachtig, dus daar zou je een goeie vakantie van kunnen maken.

Melt! lijkt me ook wel vet, en natuurlijk Glastonbury maarja dan moet je weer kaarten scoren...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Pinkpop – Kaarten binnen, de line-up is kut maar ik ga toch, lekker puh.
Rock Werchter - Combi's al heel lang binnen.
BKS – Kaarten binnen voor de Zaterdag. Heel content met deze namen. Dag ervoor eerst even ACDC checken in Keulen.
Pukkelpop/Lowlands – Ik verwacht deze week namen en dan is het waarschijnlijk weer kaartjes halen. Hoop op Libertines en Blur.

Appelpop – Grote kans dat ik hier ook weer wat bandjes kom checken.


 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Melt! lijkt me ook wel vet

Inderdaad, die hebben een hele goeie line-up, maar niet iets wat je(of ik in ieder geval) in de Benelux niet kan zien. Wel ideaal om met een roadtrip/weekje Berlijn te combineren oid.

Ondertussen zijn Pinkpopweekend en Best Kept Secret weekend bij mij ook bevestigd. Op de zomerplanning staan nu dus in chronologische volgorde Pinkpop, Best Kept Secret, Pitch, Dour en Dekmantel. Wellicht komt daar nog iets bij(PkP of DTRH) maar ik twijfel nog. Ik zit te denken om gewoon enkele weken van tevoren kaarten te halen voor een van de twee.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Rock Werchter! Heb er echt heel veel zin in, zoveel acts die ik graag wil zien. Naast de headliners kijk ik ook erg uit naar de indie van DCFC, Ben Howard, Alt-J, TWOD, F+TM, Noell en de vele toffe elektrische acts als Prodigy, Roisin, Hot chip, Y&Y en Christine :)

Ik ben er tevens over na aan het denken om ook de week ervoor vrij te nemen en naar Londen te gaan voor de Strokes dag van British Summer Time. Misschien wel een van de laatste kansen om een van mijn favoriete bands ooit te zien want een Benelux datum lijkt er niet in te zitten. Het voorprogramma met Beck, Future Islands en Temples is natuurlijk ook bepaald niet mis.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Deze vind ik hier wel toepasselijk.
http://noisey.vice.com/nl/blog/wat-zegt-je-favoriete-festival-over-jou

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Jongens, wat is er dit jaar aan de hand met alle festival apps.

BKS heeft bekend gemaakt geen app uit te brengen dit jaar en hebben een sterke mobile site laten maken en je kan een mooi PDF'je downloaden voor op je telefoon. Denken jullie dat Pinkpop, Werchter, PKP etc. dit ook gaan doen? Of is dit bij sommige ook al bekend?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Jongens, wat is er dit jaar aan de hand met alle festival apps.

BKS heeft bekend gemaakt geen app uit te brengen dit jaar en hebben een sterke mobile site laten maken en je kan een mooi PDF’je downloaden voor op je telefoon. Denken jullie dat Pinkpop, Werchter, PKP etc. dit ook gaan doen? Of is dit bij sommige ook al bekend?

Denk dat dit eerder bij BKS ligt. Blijkbaar hebben ze redelijk wat aanvragen gekregen om ook papieren boekjes uit te delen + ze willen uiteraard die dienst via Whatsapp nog wat pushen. Als je er dan een sterke mobiele site bij doet is zo'n app dan quasi overbodig. Bij Werchter en Pinkpop zal het wel eerder aan de late bekendmaking van timetables liggen ofzo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken