Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Tot mijn grote verbazing zijn beide acts die ik had opgeschreven voor deze ronde nog beschikbaar waardoor het fenomeen keuzetress opeens opdoemt. maar tegelijkertijd maakt het de keuze ook makkelijk omdat JozzFest heel graag deze artiest wilde boeken. Gitaargod van beroep. Deze Zweed maakte naam en faam in de jaren '80 met een mix van metal en klassieke composites wat de schitterende naam neo-classical metal meekreeg. Deze man heeft schitterende nummers en gaat met zijn band de Marque vakkundig platspelen op dezelfde dag dat The Boss geprogammeerd staat. Met trots presenteren we Yngwie Malmsteen als de volgende naam voor JozzFest!


@warriorandweirdo met de start van de nog gekkere dingen ronde
@Paddy
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.290
Mijn aankondiging kennen jullie hopelijk wel, anders heb ik een verkeerde headliner gekozen...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.290
Na eerst, de wat sobere, aankondiging gisteren van Queen, heb ik nu meer tijd voor de aankondiging van al weer de volgende headliner. Deze artiest stond op Coachella, maar toen als hologram. Dat gaat op het ?Paddy Powerfestival? natuurlijk niet gebeuren. Hier alleen de real deal. Geen rock naam dit keer, maar een rapper. Niet zo maar eentje, maar één van de meest legendarische. Ik heb het natuurlijk over 2Pac!

Net als Elvis gaan er geruchten, dat 2Pac niet dood is, maar nog leeft. Zo worden na zijn dood nog 5 albums uitgebracht met nieuwe muziek. Volgens de geruchten zijn er belangrijke aanwijzingen die bewijzen dat 2Pac leeft. Zo zou de bestuurder van de auto, Knight, nooit zijn ondervraagd, er bestaan geen foto’s van 2Pac in het ziekenhuis en er zijn geen getuigen van de schietpartij. Bovendien droeg 2Pac altijd een kogelvrij vest, behalve op de bewuste avond. De crematie vindt de dag na zijn dood plaats, meestal zit daar een aantal dagen tussen. De hele crematie op zich vinden velen ook raar. 2Pac heeft altijd gerapt over zijn begrafenis. Waarom is hij dan uiteindelijk gecremeerd? En er zijn nog meer aanwijzingen voor de ‘Tupac lives’-theorie.

Zo wordt de single 'I Aint Mad At Cha' een paar dagen na zijn dood uitgebracht. In de video wordt 2Pac neergeschoten nadat hij met Knight een theater uitkomt. Daarna wordt hij een engel. Deze clip is al opgenomen voor de schietpartij. Ook mysterieus is de naam waaronder het eerste album na zijn dood wordt uitgebracht, Makaveli. Machiavelli was een 16e eeuwse filosoof die beweerde dat wanneer iemand zijn dood in scène zet, deze meer macht, respect en succes kan vergaren.

Op het ?Paddy Powerfestival? staat 2Pac er in ieder geval in levende lijve. Kunnen we eindelijk het nummer ‘changes’ (postuum uitgebracht) live horen!

>> @Rikkie >> @Oasiss
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
De volgende aankondiging voor Once upon a time in the West wijkt een klein beetje af van de reeds bekend gemaakte namen. Waar de meeste artiesten hun debuutalbum na de eeuwwisseling uitbrachten komt het debut album van de volgende aankondiging uit de jaren 70. Het betreft een mooie naam die ook tegenwoordig nog uitgebreid tourt. Als Subheadliner voor The XX speelt niemand minder dan 10CC.


@Oasiss en @HollandiaFCB
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
De volgende aankondiging voor Once upon a time in the West wijkt een klein beetje af van de reeds bekend gemaakte namen. Waar de meeste artiesten hun debuutalbum na de eeuwwisseling uitbrachten komt het debut album van de volgende aankondiging uit de jaren 70. Het betreft een mooie naam die ook tegenwoordig nog uitgebreid tourt. Als Subheadliner voor The XX speelt niemand minder dan 10CC.


@Oasiss en @HollandiaFCB
Ah damn, daar gaat de eerste naam waarop ik hoopte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.534
4.414
De volgende aankondiging voor Once upon a time in the West wijkt een klein beetje af van de reeds bekend gemaakte namen. Waar de meeste artiesten hun debuutalbum na de eeuwwisseling uitbrachten komt het debut album van de volgende aankondiging uit de jaren 70. Het betreft een mooie naam die ook tegenwoordig nog uitgebreid tourt. Als Subheadliner voor The XX speelt niemand minder dan 10CC.


@Oasiss en @HollandiaFCB
Zijn die zo groot?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.212
4.463
!!!

In de bijzondere symbolen en getallen ronde laat ook het Live Forever Festival weer van zich horen. De liefhebbers van LCD Soundsystem, lees een schitterende combi van rock en disco invloeden, kunnen hun hart ophalen bij !!!.

Hoe gaat de band worden aangekondigd? Nou je spreekt het uit als Chk Chk Chk. Waarom? In de ondertiteling van de film The Gods Must Be Crazy werden klinkende (chk) geluiden ondertiteld als !. Zo is !!! dus geboren. (lang leve Wikipedia).


@HollandiaFCB
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Zijn die zo groot?
Voor mijn gevoel zijn ze redelijk groot. Met name door de hits Dreadlock Holiday en Wall street schuffle. Daarnaast verschilt het aantal Spotify luisteraars per maand nauwelijks met de XX (4,2 om 3,5 mil). En dan verwacht ik dat de XX fans eerder Spotify gebruike dan de 10cc liefhebbers.

En ik heb in verhouding gekozen voor redelijk kleine headliners waardoor ik meerdere namen van deze omvang ga draften. Nadeel is wel dat er veel discussie kan ontstaan over de dagindeling.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Nee, volgens mij niet. Staan op Sweden Rock ook halverwege de poster.
Maar het toppunt van hun populariteit is al enige tijd geleden. Een beetje vergelijkbaar met Simple Minds die de laatste keer op Werchter in een tent zijn geggeduwd of Golden Earing op Pinkpop. Lastig waar je ze precies moet neerzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Maar het toppunt van hun populariteit is al enige tijd geleden. Een beetje vergelijkbaar met Simple Minds die de laatste keer op Werchter in een tent zijn geggeduwd of Golden Earing op Pinkpop. Lastig waar je ze precies moet neerzetten.
Ja is ook moeilijk, dat herken ik. Leidraad is de huidige populariteit en Sweden Rock geeft daarin een goede graadmeter. Was eerlijk gezegd wel verbaasd over hun positie daar, is niet heel laag natuurlijk maar had hoger verwacht. Qua hits en naam kunnen ze zeker hoger staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Een groot goed om te mogen beginnen bij de getallen & symbolen ronde, al is dat bij de tweede keer dat we dit station gaan passeren (nog) meer van toepassing want op dit moment staan er nog 4 op het vluchtig gemaakte "korte lijstje".
Voor deze voormalige band, uit elkaar doordat ze elkaar op politieke en religieuze gronden niet meer konden luchten of zien, reizen we af naar Denver.
De band combineerde verschillende muziekstijlen als folk, rock, gospel en bluegrass. Een belangrijk muziekinstrument voor 16 Horsepower was de Chemnitzer concertina, een soort trekzak. Na 13 jaar, 4 studioalbums en intensief te hebben getoerd met onder andere optredens op Pinkpop en Lowlands (zoek vooral de livebeelden op youtube op) was het in 2005 gebeurd met de band.




ps ik kon niet kiezen welk filmpje en het laat wel goed de diversiteit zien vind ik

@Brian
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken