Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.744
5.254
Sinds 2007 ben ik, een pandemie daargelaten, ieder jaar op Pinkpop geweest. Nu @DennisvdBr deelname weigerde, heb ik volgens mij wel de meeste Pinkpop ervaring in deze draft. Het "make great again" gedeelte is een net zo noodzakelijk als persoonlijk wenselijke uitdaging. Want Pinkpop lives forever .

Dan gaan we gelijk op voor onze eerste headliner. Om Pinkpop toekomstbestendig te maken, moet er verandering plaatsvinden. Maar niet alles hoeft nieuw. Op mijn tweede Pinkpop, nog weinig muzikaal onderbouwd, zag ik deze band voor het eerst en was ik instant fan. Later sloten ze nog twee keer een festivaldag af en telkens werd het onderste uit de kan gehaald. Via deze weg ook een groot eerbetoon aan Taylor Hawkins en voor de eerste keer sinds hij ons is ontvallen, staan ze weer op Pinkpop:

FOO FIGHTERS


Ps: 3x op Pinkpop, waarvan 1x in de 00's

@Brian Next (met waarschijnlijk een van mijn volgende doorhalingen).
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.636
1.935
It's a bad idea, right? Olivia Rodrigo sluit op zondag de North Stage af.

b9475ed644fb-olivia-rodrigo.jpg


@Royke tweemaal
 
Laatst bewerkt:

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.636
1.935
Op Pinkpop zie ik ze wel eerder als sub of north afsluiter hoor
Anders boeken ze die gwn niet tot ze stadions uitverkoopt en niet meer wil komen ;)
Ja, ik heb daar ook over nagedacht, maar de Sam Smith positie van dit jaar lijkt mij goed te verdedigen. Vierde grootste naam op de poster, lange settijd en daarachter niet mijn stadionheadliner.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.141
6.598
Ja, ik heb daar ook over nagedacht, maar de Sam Smith positie van dit jaar lijkt mij goed te verdedigen. Vierde grootste naam op de poster, lange settijd en daarachter niet mijn stadionheadliner.
Begrijpelijk, ik ga ook zoiets doen denk ik. Niet om al namen te spoilen, maar er is altijd wel een North afsluiter die de laatste jaren wat groter is en in se een HL zou kunnen zijn ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.744
5.254
Olivia Rodrigo lijkt me inderdaad een uitstekend voorbeeld van een naam die ook als sterke noordafsluiter kan.

Had haar zelf nog als backupheadliner nadat Billie Eilish gekozen was.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.104
1.327
Ik heb niet echt een afsluiter op Noord voorzien die ook op Zuid zou kunnen afsluiten, maar in mijn ogen staat mijn sterkste Noord-afsluiter wel op dezelfde dag met mijn minst sterke Zuid-afsluiter (de zaterdag voorlopig) 😇
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.645
7.349
Ja, ik heb daar ook over nagedacht, maar de Sam Smith positie van dit jaar lijkt mij goed te verdedigen. Vierde grootste naam op de poster, lange settijd en daarachter niet mijn stadionheadliner.
Ohja, helemaal terecht hoor. Lijkt me een prima plek.

(Maar als Pinkpop meeleest, toon ballen en zet haar wel als headliner neer 2025)
 
  • On fire
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken