Festileaks de hardste lijst

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
horror poker GIF by Shudder
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Had One van Metallica wel in de top 10 verwacht om eerlijk te zijn.
Heb al een vermoeden wie op 1 en 2 staat.
Alleen volgorde ben ik niet zeker van.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Met 470 punten staat Linkin Park op 9. Het nummer Crawling vond zanger Chester Bennington het lastigst om live te zingen, vanwege zijn eigen persoonlijke ervaring met zijn drugsverslaving vergelijkbaar met de problemen in het nummer.
"Crawling has caused me the most trouble live more than any other song. Crawling is about feeling like I had no control over myself in terms of drugs and alcohol. It is the most literal song lyrically I'd ever written for Linkin Park."

Het is de 2e single van hun debuutalbum Hybrid Theory uit 2000.

Chris Cornell, was één van de acts op Linkin Park's Projekt Revolution festival in 2008. Tijdens dit nummer kwam hij op het podium en zong samen met Chester. Chtid en Chester waren goede vrienden; in 2017 stierven ze allebei aan zelfmoord binnen een periode van twee maanden.


 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Master of Puppets komt van het derde, gelijknamige studioalbum van Metallica. Het is het laatste album met Cliff Burton, die tijdens het touren door een bus-ongeluk overlijdt.
Het nummer gaat over de negatieve bijwerkingen van drugsgebruik. "Het nummer gaat over de omschakeling bij het gebruik van drugs. In plaats van dat jij controle hebt over de drugs, neemt drugs de controle over jou," vertelt zanger James Hetfield in een interview met Trasher Magazine in 1988.

“Taste me you will see,
more is all you need,
dedicated to how I’m killing you.”

Op 8 met 486 punten.


 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Op 7 met 493 punten staat het nummer Blackbird van de Amerikaanse band Alter Bridge.
In maart 2011 noemde Guitarist magazine de gitaarsolo van het nummer, die wordt uitgevoerd door zowel Myles Kennedy als Mark Tremonti, als de beste gitaarsolo aller tijden.

Het nummer geschreven door Myles Kennedy is opgedragen aan zijn overleden vriend Mark Morse:

"Blackbird" was inspired lyrically by a friend of mine named Mark Morse. He sold me my first guitar when I was a kid, and we stayed friends for years and years. He actually passed away right as that song was being completed so it was dedicated to him and his memory. It's really about seeing the suffering he was going through and hoping he would find his solace soon and be free from all of that.”

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
🚨@koekdoos 🚨


Op nummer 6 met 497 punten dan nu toch Judas Priest met Painkiller van het gelijknamige album uit 1990.
Het was het laatste Judas Priest-album met zanger Rob Halford tot zijn terugkeer voor het album Angel of Retribution uit 2005 en het eerste met drummer Scott Travis.

De tekst van het nummer vertelt het verhaal van de Painkiller, het personage op de cover van het album, die een cyborg-superheld is die de mensheid van vernietiging redt.

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Op 7 met 493 punten staat het nummer Blackbird van de Amerikaanse band Alter Bridge.
In maart 2011 noemde Guitarist magazine de gitaarsolo van het nummer, die wordt uitgevoerd door zowel Myles Kennedy als Mark Tremonti, als de beste gitaarsolo aller tijden.

Het nummer geschreven door Myles Kennedy is opgedragen aan zijn overleden vriend Mark Morse:

"Blackbird" was inspired lyrically by a friend of mine named Mark Morse. He sold me my first guitar when I was a kid, and we stayed friends for years and years. He actually passed away right as that song was being completed so it was dedicated to him and his memory. It's really about seeing the suffering he was going through and hoping he would find his solace soon and be free from all of that.”

Wow op 7! Erg mooi. Al een aantal jaren mijn nummer 1. Die gitaarsolo doet 't m elke keer nog
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
In 2001 kwam het tweede album van System of a Down uit.
Bassist Shavo Odadjian legt uit hoe de albumhoes en -titel door de band werd bepaald:
“We were recording at Cello Studios in Hollywood on Sunset Boulevard in studio two and there was a big wooden “2” on the door, so my concept was, let’s put that door on the cover. It’s called album “2,” like the second album, because the first album was self-titled. So, we were debating everything going back and forth and I walked outside kind of frustrated and I lit a cigarette — I was smoking back then — and I looked up and there it was, I just saw the Hollywood sign and it hit me. I was like what if we put our name up there. I used to live on North Kingsley Drive in L.A. and every time I’d look up, I would see the sign, so just made it still perfectly clear to me. I brought the guys outside and said look, “System of a Down instead of Hollywood” and everyone looked at me like, “You son of a bitch.”
There was a song that I had brought in some parts for, it was called “Version 7.0,” and it was like the last song we worked on. Within the lyrics of “Version 7.0” Daron said, “The Toxicity of our city,” we changed the title to “Toxicity” and became the title track. It just worked, that’s how it became “Toxicity,” because of the city vibe and the album cover.”

Toxicity neemt de vijfde plek in met 504 punten.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
War Pigs is geschreven en opgenomen door Black Sabbath en uitgebracht in 1970. Het was oorspronkelijk getiteld 'Walpurgis', een heidense feestdag geassocieerd met heksen en satanisten, maar werd gewijzigd op aanbeveling van de platenmaatschappij van Black Sabbath. De teksten van War Pigs richten zich op militaire commandanten en vergelijken ze met tovenaars en "witches at black masses". Het beschuldigt politici ook van het beginnen van oorlogen, maar het niet dragen van elke verantwoordelijkheid hiervoor.

Op 4 met 562 punten.


De ‘cover’ van Spongebob is ook erg leuk:
 
Laatst bewerkt:

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Eindelijk dan de top 3!

Van de top 3 is nummer 3 het meest bekende nummer vreemd genoeg. Ondanks dat het een felle protestsong is, wordt het gedraaid op bruiloftsfeesten en staat het in de q-music top 1000 (als enige van de top 10 van de hardste lijst).

Het gaat om het nummer Killing in the name van Rage Against the Machine met 591 punten.
Gitarist Tom Morello bedacht de riff toen hij een student gitaarles gaf.

De teksten zijn geïnspireerd op het politiegeweld van Rodney King en de daaropvolgende rellen in Los Angeles in 1992.
Het refrein "some of those that work forces are the same that burn crosses" gaat over wat de band ziet als een link tussen de politie van Los Angeles en de Ku Klux Klan.

In 2009 werd er een succesvolle campagne opgezet om te voorkomen dat de winnaar van de Britse talentenjacht The X Factor, tijdens de kerst op één zou staan. In plaats hiervan werd dit Killing in the name.
Als resultaat van de campagne is het nummer opgenomen in de Britse editie van 2011 van het Guinness World Records onder de categorie 'Fastest-selling digital track (UK)', na het opnemen van 502.672 downloads in de eerste week.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Op 2 is geëindigd met 616 punten Nightwish met het nummer Ghost Love Score.
Het komt van het album Once uit 2004. Het album en dit nummer is opgenomen met het London Philharmonic Orchestra.

Once is het laatste album met Tarja Turunen voordat ze in 2005 uit de band werd gezet.
In Nederland is vooral de live-uitvoering met de huidige zangeres Floor Jansen bekend, ook door het TV-programma beste zangers. Bekend is ook de videoclip van het festival Wacken.

Vraag die overblijft: met welke zangeres vinden we de beste uitvoering?




 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
Betekent dat nou dat we een Benelux-act op één gaan vinden of heb ik er eentje gemist sinds je zei dat Amenra niet de hoogst genoteerde was?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Op 2 is geëindigd met 616 punten Nightwish met het nummer Ghost Love Score.
Het komt van het album Once uit 2004. Het album en dit nummer is opgenomen met het London Philharmonic Orchestra.

Once is het laatste album met Tarja Turunen voordat ze in 2005 uit de band werd gezet.
In Nederland is vooral de live-uitvoering met de huidige zangeres Floor Jansen bekend, ook door het TV-programma beste zangers. Bekend is ook de videoclip van het festival Wacken.

Vraag die overblijft: met welke zangeres vinden we de beste uitvoering?




Floor! no doubt!

Ik had niet verwacht dat dit nummer op nummer 2 zou staan. Erg mooie plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken