Eurovision

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Iedereen heeft zijn eigen mening.
Ja ik vind Froukje & S10 kwalitatief goed.
Spinvis vind ik geen reet aan, vind het echt verschrikkelijk.
Joost is niet de beste zanger nee, maar voor mij wel een van de betere entertainers en waar ik me meer dan prima bij heb vermaakt op festivals.

Mensen zullen het nooit eens zijn of een artiest wel of niet goed is, dat is het mooie aan muziek vind ik. Wat ik leuk vind hoef jij niet leuk te vinden en wat jij leuk vindt hoef ik niet leuk te vinden. Zolang we iedereen maar in zijn/haar/hen waarden laten.
Je mag ook een mening hebben dat Ajax dit seizoen beter is dan PSV. Het slaat alleen nergens op :). Niet alles is maar weg te schrijven als mening, maar dat kwartje zal hier nooit meer gaan vallen omdat mensen zich aangevallen voelen op hun smaak. Ik luister ook regelmaig minder kwalitatieve muziek, en ik kan me zelf vermaken op kwalitatief uitermate teleurstellende muziek. Maar dat wil niet zeggen dat die act maar overal maar thuis hoort. Daar gaat heel de kwestie over, niet dat jij iets niet- of wel leuk mag vinden.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.840
1.749
Je mag ook een mening hebben dat Ajax dit seizoen beter is dan PSV. Het slaat alleen nergens op :). Niet alles is maar weg te schrijven als mening, maar dat kwartje zal hier nooit meer gaan vallen omdat mensen zich aangevallen voelen op hun smaak. Ik luister ook regelmaig minder kwalitatieve muziek, en ik kan me zelf vermaken op kwalitatief uitermate teleurstellende muziek. Maar dat wil niet zeggen dat die act maar overal maar thuis hoort. Daar gaat heel de kwestie over, niet dat jij iets niet- of wel leuk mag vinden.
Maar is het probleem nou dat we altijd kwalitatieve muziek naar het Songfestival moeten sturen? Als er uitgerekend een plek is waar dat juist niet nodig is (en veel leuker als je het niet doet), is dat het Songfestival.

Ik weet heus dat Joost geen hogere componist is, maar ik vind het wel een leuke show en zie er vooral een hele leuke toevoeging in voor het Songfestival.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Maar is het probleem nou dat we altijd kwalitatieve muziek naar het Songfestival moeten sturen? Als er uitgerekend een plek is waar dat juist niet nodig is (en veel leuker als je het niet doet), is dat het Songfestival.

Ik weet heus dat Joost geen hogere componist is, maar ik vind het wel een leuke show en zie er vooral een hele leuke toevoeging in voor het Songfestival.
Nee dat schreef ik hierboven ook al eerder. Joost is prima wat mij betreft dat hij naar een songfestival. Couldn't care less. Wat ik wel een probleem vind dat er media maar ook diverse fora waar alternatieve muziek het vaandel zou moeten dragen ook blij is met deze boeking en daar volop over schrijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.840
1.749
Nee dat schreef ik hierboven ook al eerder. Joost is prima wat mij betreft dat hij naar een songfestival. Couldn't care less. Wat ik wel een probleem vind dat er media maar ook diverse fora waar alternatieve muziek het vaandel zou moeten dragen ook blij is met deze boeking en daar volop over schrijft.
Ik snap waar je vandaan komt in de zin dat alternatieve outlets minder alternatief zijn geworden. Zal over een tijdje ook wel weer een tegenbeweging in komen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.298
6.496
Ohh maar ik heb niks tegen het songfestival of wat doen ook. Prima dat zoiets bestaat ook als is het niet voor mij.

Maar ik zie ook veel waardering van juist vanuit de Nederlandse alternatieve pop media, en dat vind ik een groter probleem. Of dat Froukje zoveel jaar op een rij de 3voor12 awards mag en kan winnen. We klagen dat de line-ups maar karig zijn dit jaar, maar ze boeken precies in de middelmaat waar men om vraagt de laatste tijd. Het blijft jammer dat de scheiding tussen alternatief en commercieel zo goed als verdwenen lijkt te zijn. Uiteindelijk gaat dat resulteren in matige lijsten, matige festivals, en matige muziek, of dat De Jeugd van Tegenwoordig nu op festivals als BKS kunnen staan.

Verder gun ik Joost ook al het goede in de wereld, en gun ik hem ook ook zijn spot op het songfestival. Maar we moeten niet doen als hij briljant en geniaal is. Geld niet alleen voor Joost overigens.
Ik snap zeker wat je zegt. Als ik het Eurovisie serieus zou nemen, zou ik er ook anders in staan. Goldband en DJVT op BKS vind ik ook niet kunnen. Joost briljant en geniaal noemen zou ik ok zeker niet doen. Wel goed voor vermaak btw (en daarmee ook voor het Songfestival), maar volgens mij ben je dat met me eens.

Niet met je Froukje standpunten eens trouwens. Dit is juist een Nederlandse act met scherpe teksten en goed doordachte muziek. Dit is een act waar het feestje niet op de eerste plek staat, maar de muziek. Zowel op plaat als live. Dat jij het niks (of middelmaat) vindt is natuurlijk helemaal prima. Maar ik ben het gewoon niet eens dat je Froukje kunt gebruiken voor het punt dat je maakt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Ik snap zeker wat je zegt. Als ik het Eurovisie serieus zou nemen, zou ik er ook anders in staan. Goldband en DJVT op BKS vind ik ook niet kunnen. Joost briljant en geniaal noemen zou ik ok zeker niet doen. Wel goed voor vermaak btw (en daarmee ook voor het Songfestival), maar volgens mij ben je dat met me eens.

Niet met je Froukje standpunten eens trouwens. Dit is juist een Nederlandse act met scherpe teksten en goed doordachte muziek. Dit is een act waar het feestje niet op de eerste plek staat, maar de muziek. Zowel op plaat als live. Dat jij het niks (of middelmaat) vindt is natuurlijk helemaal prima. Maar ik ben het gewoon niet eens dat je Froukje kunt gebruiken voor het punt dat je maakt.
Froukje is daadwerkelijk een groter probleem dan dat Joost dat is. Maar goed, we zullen het maar weer niet gaan hebben over verschillende lagen in muziek hebben. Of wel toonsoorten ze nu daadwerkelijk behaald of veranderd in de muziek. En als je echt onder de indruk bent van de "Maar ik wil dansen nu, Ik wil huilen in de regen zonder paraplu" tsja... dan is de discussie oprecht onmogelijk.

Ik ga deze discussie verlaten. Ik wil ook jullie het plezier niet ontnemen van een leuk en een songfestival ;).
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.017
3.700
Dan zijn de Snollebollkes kwalitatief ook goed dus?
Die vergelijking is niet helemaal eerlijk en dat snap jij ook wel. En de vergelijking tussen S10 en Froukje ook niet vind ik. Wat Froukje met teksten en melodie doet is gewoon best goed. Maargoed, ik snap ook wel dat het geen muzikaal genie is hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Die vergelijking is niet helemaal eerlijk en dat snap jij ook wel. En de vergelijking tussen S10 en Froukje ook niet vind ik. Wat Froukje met teksten en melodie doet is gewoon best goed. Maargoed, ik snap ook wel dat het geen muzikaal genie is hoor.
Snollebollkes doet oprecht niet veel anders dan Joost dat doet. En die werd als geniaal omschreven, vandaar dat ik die er bij haalde.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.017
3.700
Snollebollkes doet oprecht niet veel anders dan Joost dat doet. En die werd als geniaal omschreven, vandaar dat ik die er bij haalde.
Ah, zo. Nee best met je eens hoor, al is Joost wel een veel betere schrijver/rijmer/dichter ofzo. En Florida2009 is gwn goed.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Persoonlijk ben ik erg benieuwd waar Joost eindigt. Zeker niet mijn keuze maar wel benieuwd naar de show dan. Mooie van Eurovisie vind ik altijd wel dat ze wat "kleinere" bands een groot publiek geven om zo bekender te worden (kijk naar Manaskin bijvoorbeeld, volgens mij kende zeker niet iedereen ze en na Eurovisie een grote naam geworden in de Rock wereld). Ik ga zeker (net als voorgaande jaren) zeker kijken
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Zo zwart-wit qua kwaliteit is het toch helemaal niet? Tussen Joost en Snollebollekes zit toch echt nog wel een groot verschil, inhoudelijk maar ook qua performance.

Ik ben het eens dat Joost niet bepaald high brow culture is, maar hij heeft wel meer te bieden dan een carnavalsact als Snollebollekes.

Daarnaast wanneer is iets precies kwaliteit of niet? Snollebollekes is kwalitatief een goede carnavalsact, maar wel een carnavalsact.

Froukje is heel goed in het maken van hits, maar ze is geen Joni Mitchell.

(Geniaal zijn ze allemaal niet imo, maar wel goed in wat ze doen, dus op een zekere manier kwalitatief.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Als muzikale scholing geen indicatie is voor "kwalitatief goede muziek", wat dan wel?

Froukje wordt door sommigen hier echt intens onderschat. Als je alleen ik wil dansen luistert, dan kan ik begrijpen dat het over kan komen als oppervlakkige pop, maar haar muziek en vooral teksten gaan veel dieper dan dat. In zoverre dat ik me kan voorstellen dat een Spinvis (die hier als wel goede Nederlandse artiest genoemd wordt) zich geinspireerd voelt door haar. Maar neem ook een Wende: al tijden een van de betere Nederlandse artiesten, die nu vollop nummers maakt met een Froukje, maar ook S10.

Dan Joost; ik denk dat het echt top 3 of bottom 3 kan uitvallen. Het slaat enorm aan of valt helemaal dood. Ik ben vooral heel benieuwd en vind het wel mooi hoe hij het zelf een soort manifested heeft.

Uiteindelijk blijft, in mijn optiek, muziek toch altijd een subjectief iets. En als je dan toch iets feitelijks wil toepassen, denk ik dat hetgeen wat het meest dichtbij feitelijk kwalitatief goede muziek komt van mensen komt die hiervoor hebben geleerd.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Als muzikale scholing geen indicatie is voor "kwalitatief goede muziek", wat dan wel?

Froukje wordt door sommigen hier echt intens onderschat. Als je alleen ik wil dansen luistert, dan kan ik begrijpen dat het over kan komen als oppervlakkige pop, maar haar muziek en vooral teksten gaan veel dieper dan dat. In zoverre dat ik me kan voorstellen dat een Spinvis (die hier als wel goede Nederlandse artiest genoemd wordt) zich geinspireerd voelt door haar. Maar neem ook een Wende: al tijden een van de betere Nederlandse artiesten, die nu vollop nummers maakt met een Froukje, maar ook S10.

Dan Joost; ik denk dat het echt top 3 of bottom 3 kan uitvallen. Het slaat enorm aan of valt helemaal dood. Ik ben vooral heel benieuwd en vind het wel mooi hoe hij het zelf een soort manifested heeft.

Uiteindelijk blijft, in mijn optiek, muziek toch altijd een subjectief iets. En als je dan toch iets feitelijks wil toepassen, denk ik dat hetgeen wat het meest dichtbij feitelijk kwalitatief goede muziek komt van mensen komt die hiervoor hebben geleerd.
https://www.youtube.com/live/s4CDZFp3jBk?si=uzC4IVsk-geoQ-_g

9:03 :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Maar dat is toch een waardeloze statement. Omdat Spinvis iets zou vinden zou ik het ook maar moeten vinden? Sowieso gaat die man veel langer mee dan Froukje, dus ja we trappen weer extreem makkelijk in marketing trucjes. Je moet en zal Froukje goed vinden, en zo praat heel het land elkaar na. En maar klagen op de line-ups dat het kwalitatief steeds minder wordt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.148
Maar dat is toch een waardeloze statement. Omdat Spinvis iets zou vinden zou ik het ook maar moeten vinden? Sowieso gaat die man veel langer mee dan Froukje, dus ja we trappen weer extreem makkelijk in marketing trucjes. Je moet en zal Froukje goed vinden, en zo praat heel het land elkaar na. En maar klagen op de kine-ups dat het kwalitatief steeds minder wordt.
Misschien een gekke gedachte hoor, maar misschien vinden veel mensen haar goed.... omdat ze goed is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken