Als muzikale scholing geen indicatie is voor "kwalitatief goede muziek", wat dan wel?
Froukje wordt door sommigen hier echt intens onderschat. Als je alleen ik wil dansen luistert, dan kan ik begrijpen dat het over kan komen als oppervlakkige pop, maar haar muziek en vooral teksten gaan veel dieper dan dat. In zoverre dat ik me kan voorstellen dat een Spinvis (die hier als wel goede Nederlandse artiest genoemd wordt) zich geinspireerd voelt door haar. Maar neem ook een Wende: al tijden een van de betere Nederlandse artiesten, die nu vollop nummers maakt met een Froukje, maar ook S10.
Dan Joost; ik denk dat het echt top 3 of bottom 3 kan uitvallen. Het slaat enorm aan of valt helemaal dood. Ik ben vooral heel benieuwd en vind het wel mooi hoe hij het zelf een soort manifested heeft.
Uiteindelijk blijft, in mijn optiek, muziek toch altijd een subjectief iets. En als je dan toch iets feitelijks wil toepassen, denk ik dat hetgeen wat het meest dichtbij feitelijk kwalitatief goede muziek komt van mensen komt die hiervoor hebben geleerd.