European Festival Awards

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Welke festivals vond jij in 2014 het beste?
Laat weten op welke festivals jij hebt gestemd bij de European Festival Awards. Je kunt hier stemmen.

Best Major Festival: ...
Best Medium-Sized Festival: ...
Best Small Festival: ...
Best New Festival: ...
Best Indoor Festival: ...
Best European Lineup: ...
Headliner of the Year: ...
Newcomer of the Year: ...
Anthem of the Year: ...

Het festivalseizoen 2014 is over en dus is het tijd om terug te blikken. Dat gebeurt met onderzoeken, toplijstjes en prijsuitreikingen. De grootste in die laatste soort zijn de European Festival Awards, die ieder jaar worden uitgereikt tijdens Eurosonic Noorderslag.

Tot 27 oktober kan worden gestemd op bovenstaande categorieën. Vervolgens wordt de shortlist met genomineerden op 10 november bekend gemaakt. De winnaars krijgen op 14 januari in de Groningse Oosterpoort, aan de vooravond van Eurosonic Noorderslag, hun prijs overhandigd. Onder alle stemmers worden 2 VIP-tickets verloot voor alle winnende festivals. Klik hier om je stem uit te brengen.
Stembussen European Festival Awards 2014 geopend: http://festileaks.com/2014/10/stembussen-european-festival-awards-2014-geopend/
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Best Major Festival: Rock Werchter
Best Medium-Sized Festival: Best Kept Secret
Best Small Festival: Into The Great Wide Open
Best New Festival: Down The Rabbit Hole
Best Indoor Festival: Incubate
Best European Lineup: Primavera Sound
Headliner of the Year: Arcade Fire
Newcomer of the Year: Royal Blood
Anthem of the Year: R U Mine


Wel vet dat Birth Of Joy bij Newcomer of the Year staat. Maar die categorie gaat makkelijk gewonnen worden door Royal Blood gok ik.
Over dingen waar ik niet zo goed over kan oordelen heb ik maar gewoon nederlandse festivals gestemd.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.509
784
als ik alles nog goed herinner, enige waar ik dus echt geen idee over heb is Indoor Festival en Small. Qua Small vind ik Into the Great Wide Open toch echt unieks hebben telkens als ik dat zie en bij Indoor maar Pitch ingevuld.

Best Major Festival: Rock Werchter
Best Medium-Sized Festival: Volt Festival
Best Small Festival: Into The Great Wide Open
Best New Festival: Down The Rabbit Hole
Best Indoor Festival: Pitch
Best European Lineup: Glastonbury
Headliner of the Year: Arctic Monkeys
Newcomer of the Year: Royal Blood
Anthem of the Year: Come on Over


Ik mis toch wat headliners bij Headliner of the Year, het zijn ook veel bagger en oudere nummers bij Anthem of the Year ( al kan ik Summer wel begrijpen).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.391
5.086
Best Major Festival: Lowlands
Best Medium-Sized Festival: Best Kept Secret
Best Small Festival: Into The Great Wide Open (had eigenlijk op Le Guess Who willen stemmen, maar stond er niet tussen)
Best New Festival: Down The Rabbit Hole (weinig keuze, de andere festivals kende ik niet eens)
Best Indoor Festival: Le Guess Who (hier dan wel)
Best European Lineup: Glastonbury
Headliner of the Year: Arcade Fire
Newcomer of the Year: Royal Blood
Anthem of the Year: Royal Blood - Come on Over (had moeten zijn "Arcade Fire - Here Comes The Night Time)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Best Major Festival: primavera Sound
Best Medium-Sized Festival: Best Kept Secret
Best Small Festival: Into The Great Wide Open
Best New Festival: Down The Rabbit Hole
Best Indoor Festival: Pitch
Best European Lineup: Primavera Sound
Headliner of the Year: Arcade Fire
Newcomer of the Year: Royal Blood
Anthem of the Year: R U Mine
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Best Major Festival: Rock Werchter
Best Medium-Sized Festival: Crammerock
Best Small Festival: Vestrock
Best New Festival: Down The Rabbit Hole
Best Indoor Festival: Into the great Wide Open
Best European Lineup: Open'er festival (ik herinner mij dat ik toen ik die zag echt dacht van amaaaai, daar wil ik naar toe)
Headliner of the Year: Stromae (met enige Belgische trots zeg ik dit)
Newcomer of the Year: London Grammar
Anthem of the Year: R U Mine
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Best Major Festival: Rock Werchter
Best Medium-Sized Festival: Best Kept Secret
Best Small Festival: Into The Great Wide Open
Best New Festival: Down The Rabbit Hole(kende de rest niet)
Best Indoor Festival: Le Guess Who
Best European Lineup: Rock Werchter
Headliner of the Year: Pearl Jam
Newcomer of the Year: Stromae(niet voor ons, maar voor de rest van de wereld wel en ik gun m die prijs wel)
Anthem of the Year: Papaoutai
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ondertussen is de shortlist bekend, van elke categorie maken er nog 10 kans. Met nog Nederlandse en Belgische kansen.
Rock Werchter heeft nog kans op 3 prijzen, Best Kept Secret op 2. En o.a. Pinkpop, Into The Great Wide Open, Down The Rabbit Hole en nog wat kleinere festivals op 1. + Birth of Joy bij nieuwkomer van het jaar.

Volledige lijst hier: http://eu.festivalawards.com/news/the-shortlists-announced/

 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Best Small European Festival: Festival Tauron Nowa Muzyka (Polen)
Best Indoor Festival: I Love Techno (België)
The Green Operations Award: Roskilde (Denemarken)
The Best Newcomer Act: Stromae (België)
Artist’s Favourite European Festival: Primavera Sound (Spanje)
Best New European Festival: Down The Rabbit Hole (Nederland)
Festival Anthem of the Year: Arctic Monkeys – R U Mine (Engeland)
Best Medium-Sized European Festival: Sea Dance Festival (Montenegro)
Promoter Of The Year: Live Nation (België)
Best European Festival Line-Up: Glastonbury (Engeland)
Best Headliner: Arctic Monkeys (Engeland)
Best Major Festival: Sziget Festival (Hongarije)
Lifetime Achievement Award: Melvin Benn (oprichter van Reading and Leeds)
Health and Safety Innovation Award: MOJO/LOC

Toch nog een beetje nederlands succes met DTRH, al hadden die nou niet echt grote concurrentie. Verder wel opvallend dat Arctic Monkeys voor het tweede jaar headliner of the year is.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Toch nog een beetje nederlands succes met DTRH, al hadden die nou niet echt grote concurrentie. Verder wel opvallend dat Arctic Monkeys voor het tweede jaar headliner of the year is.

Ik snap niet dat men hun liveshows zo de hemel in prijst. Goeie muziek maar toch wel heel saai en eentonig. Arcade Fire had deze sowieso moeten krijgen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik snap niet dat men hun liveshows zo de hemel in prijst. Goeie muziek maar toch wel heel saai en eentonig.
Niet heel veel show nee. Maar ze spelen wel gewoon heel strak live. En ze zullen wel heel veel stemmen uit de UK gehad hebben.
Arcade Fire heeft de pech dat ze niet heel veel festival shows hebben gegeven denk ik.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Niet heel veel show nee. Maar ze spelen wel gewoon heel strak live. En ze zullen wel heel veel stemmen uit de UK gehad hebben.
Arcade Fire heeft de pech dat ze niet heel veel festival shows hebben gegeven denk ik.

Zeker, maar de UK lijkt gewoon lijkt Arctic Monkeys bij alles wat ze doen de hemel in te prijzen. Dat is gewoon overdreven. Ja, ze hebben goeie nummers en spelen strak. Maar beste live-act? Ik begrijp dat de populairste band deze award zal winnen. Maar een beetje kritiek op AM vanuit de UK komt er zelden.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Maar een beetje kritiek op AM vanuit de UK komt er zelden.
NME benoemde laatst AM nog het beste album van deze 10 jaar :') En Suck It And See nog op plek 13.. Je kan ook te erg doordraaien.

Maargoed, volgend jaar zal het wel Muse worden. Die fanbase is ook groot genoeg en staan ook op bijna elk festival.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Arctic Monkeys snap ik echt niet, maar ja die Engelsen.

Dat Sziget beste Major Festival is had ik ook niet echt verwacht
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maargoed, volgend jaar zal het wel Muse worden. Die fanbase is ook groot genoeg en staan ook op bijna elk festival.

Foo Fighters geef ik ook wel een kans. Maar het zal inderdaad één van die twee worden.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
<div class="d4p-bbt-quote-title">Wessel wrote:</div>
Maar een beetje kritiek op AM vanuit de UK komt er zelden.

NME benoemde laatst AM nog het beste album van deze 10 jaar :’) En Suck It And See nog op plek 13.. Je kan ook te erg doordraaien.

Hahah grappig. AM is van de 130 albums die ik tot nu toe beoordeeld heb degene met de laagste score, slechtste album ooit zou je kunnen zeggen. Achja.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.509
784
<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Wessel wrote:</div>
Maar een beetje kritiek op AM vanuit de UK komt er zelden.


NME benoemde laatst AM nog het beste album van deze 10 jaar :’) En Suck It And See nog op plek 13.. Je kan ook te erg doordraaien.


Hahah grappig. AM is van de 130 albums die ik tot nu toe beoordeeld heb degene met de laagste score, slechtste album ooit zou je kunnen zeggen. Achja.

AM vind ik dan serieus wel top10 waardig voor de laatste 10 jaar. Heel strak album, maar wel compleet anders dan wat ze daarvoor hebben gedaan. Alleen R U Mine is enigszins nog hetzelfde als daarvoor.

Beste headliner is het daarentegen dan weer niet ;) Maar kon me wel herinneren dat er voor de rest klote namen bij stonden, dus heb er dan wel op gestemd. Misschien heeft het dan meer met de shortlist te maken en de voorkeur van de Engelsen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken