Dat zinnetje wordt er altijd bijgehaald omdat het echt tenenkrommend was en blijft. En het sloot aan op mijn beleving van die eerste editie (die overigens in 2014 was) en latere edities waar vrienden van mij nog naartoe zijn gegaan. Die zijn afgehaakt omdat ze al ruim voor Corona de verhouding muziekliefhebbers - feestpubliek (één sluit het andere overigens natuurlijk niet uit) niet meer leuk vonden. Ik ben daarom wat verbaasd dat het nu als "klacht" hier opduikt. In mijn beleving is dit al iets dat vanaf de eerste editie speelde. Het is overigens zeker niet zo dat ik niks van het festival moet hebben. Ze hebben een aantal keer een jaloersmakende line up gehad, maar het paste vaak niet in mijn zomerschema.
Over dat zinnetje ben ik het met je eens, zoals ik ook al schreef. Mijn punt is juist dat dat nooit de sfeer is geweest, hipje hopje, Als dat het geval zou zijn geweest of gebleven de afgelopen 10 jaar, dan waren we allang afgehaakt. Als iedereen daar de hele dag vlotten zou bouwen en tikkertje zou doen. De sfeer op het terrein is juist heel ontspannen en relaxed, alles soorten festivalgangers leven in vrede naast elkaar. Net zoals op zoveel andere festivals,
Mijn klacht over DTRH (weet eigenlijk niet of je daarmee op mij doelt) is ook zeker niet dat het aandeel feestpubliek groter wordt, maar meer dat het programma minder scherp is geworden. Ik vond juist de afwisseling leuk: moeilijke acts en makkelijke acts, dus voor ieder wat te halen. Ideaal voor onze groep (waarvan er denk ik veel zijn): liefhebbers van alternatieve muziek met absolute pareltjes (die ook op BKS zouden hebben geschitterd) en liefhebbers van toegankelijke muziek. Dat was de laatste twee edities een stuk minder het geval, daar baal ik wel van.
Maar goed: zet dit jaar PJ Harvey, FKA Twigs, Bar Italia en New Order neer (om maar wat te noemen), dan ben ik alweer tevreden.