Down The Rabbit Hole 2024

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Die ruimte is er mogelijk, want MOJO en Skorpio/Friendly Fire. Alleen kan ik me voorstellen met de huidige prijzen dat er steeds minder mensen voor beide festivals zullen kiezen en daardoor op basis van specifiek programma voor één kiezen. Het is ook een persoonlijke hoop die ik uitspreek; dat betekent dat BKS me nog meer gaat bevallen en ik niet voor een handvol interessante bands naar DTRH hoef te gaan.
Ook mijn persoonlijke hoop! Voor het festivallandschap is het echter niet te hopen in mijn optiek. Dan heb je BKS, Lowlands 1.0 en Lowlands 2.0...Hoewel te beargumenteren valt dat dit laatste al het geval is. Door jouw genoemde namen zou ik persoonlijk ook zo op Lowlands neerzetten namelijk.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Het begint in ieder geval nu wel te kriebelen...waar voor Pinkpop de namen toch wel ietswat in te vullen zijn, ben ik benieuwd welke kant dtrh op gaat dit jaar. Echt duidelijke signalen zijn er ook nog niet, louter potentiële namen. Behalve minstens 1 elektronische act als headliner ligt alles nog lekker open!

Vanuit kamp Stromae blijft het ook stil...die komt komend jaar niet inhalen vermoed ik.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
594
463
Melt heeft net zijn eerste acts bekend gemaakt en vind een week later plaats in Duitsland. Daarmee maken James Blake,
Obongjayer, sugababes en bar italia wel kans voor dtrh denk ik
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

Marin

Dagopener
14 apr 2021
594
463
Overigens mogen cobrah, slayyyter en eartheater ook wel doorkomen maar die kans acht ik wat kleiner.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Precies, gewoon een marketingpraatje destijds. Moest ik zelf ook niets van hebben, kunstmatig sfeertje werd beoogd in mijn optiek. Maar van meer dan 10 jaar geleden. En als je niets van het festival moet weten, wordt dit zinnetje altijd aangehaald, Net als het voorbeeld dat mensen touwtje staan te springen bij Sun Kil Moon.

Mensen die regelmatig het festival bezocht hebben zullen dit beeld niet herkennen. Ik zie er geen andere dingen gebeuren dan bij andere festivals. Er lopen echte muziekliefhebbers rond en mensen die gewoon een leuk weekend willen feesten. De verhouding tussen die groepen verandert wel, is mijn inschatting. De koers qua programmering verandert ook, maar die nieuwe koers heeft toch ook niet zoveel van doen met hipje hopje?
Dat zinnetje wordt er altijd bijgehaald omdat het echt tenenkrommend was en blijft. En het sloot aan op mijn beleving van die eerste editie (die overigens in 2014 was) en latere edities waar vrienden van mij nog naartoe zijn gegaan. Die zijn afgehaakt omdat ze al ruim voor Corona de verhouding muziekliefhebbers - feestpubliek (één sluit het andere overigens natuurlijk niet uit) niet meer leuk vonden. Ik ben daarom wat verbaasd dat het nu als "klacht" hier opduikt. In mijn beleving is dit al iets dat vanaf de eerste editie speelde. Het is overigens zeker niet zo dat ik niks van het festival moet hebben. Ze hebben een aantal keer een jaloersmakende line up gehad, maar het paste vaak niet in mijn zomerschema.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.534
1.770
Melt heeft net zijn eerste acts bekend gemaakt en vind een week later plaats in Duitsland. Daarmee maken James Blake,
Obongjayer, sugababes en bar italia wel kans voor dtrh denk ik
Na de cancel van Obongjayer dit jaar zal die er sowieso wel staan. James Blake ook een Mojo naam die om het jaar op Lowlands/DTRH staat dus die gaat vast afsluiter Teddy zijn. Mojo mascotte Jungle (en misschien The Kooks) zullen hier ook gewoon staan.

Allemaal geen headliners, maar wel redelijk grote namen.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.776
3.105
Na de cancel van Obongjayer dit jaar zal die er sowieso wel staan. James Blake ook een Mojo naam die om het jaar op Lowlands/DTRH staat dus die gaat vast afsluiter Teddy zijn. Mojo mascotte Jungle (en misschien The Kooks) zullen hier ook gewoon staan.

Allemaal geen headliners, maar wel redelijk grote namen.
Lowlands 2022 wilt z'n lineup terug
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

zworp3

Support act
17 mei 2018
956
664
En dat Tribulations veelal werd gedraaid vind ik nietszeggend. Dat nummer is onder de jongeren toch vooral gewoon populair geraakt door die remix die veel dj's gebruiken? Zie 'm overal opduiken.

De gemiddelde dtrh-ganger max 1-2 nummer van LCD Soundsystem voor mijn gevoel. Als ze al de nummers weten te linken aann de band.
Nou ja, een pagina eerder was het argument dat de gemiddelde bezoeker geen enkel nummer kende, dus eer we in juli zijn aanbeland is de hele catalogus algemeen bekend....

Verder weet ik niet op welke remix je doelt, ik hoorde de originele versie in de Teddy en Oceanic draaide dacht ik de Lindstrom mix. Ik ken geen nieuwe remix.

(Over nieuwe dingen die ik niet ken gesproken, waarom heeft niemand mij verteld dat LCD Soundsystem en Idles vorige maand een gezamenlijke single hebben uitgebracht?)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.497
2.009
Dat zinnetje wordt er altijd bijgehaald omdat het echt tenenkrommend was en blijft. En het sloot aan op mijn beleving van die eerste editie (die overigens in 2014 was) en latere edities waar vrienden van mij nog naartoe zijn gegaan. Die zijn afgehaakt omdat ze al ruim voor Corona de verhouding muziekliefhebbers - feestpubliek (één sluit het andere overigens natuurlijk niet uit) niet meer leuk vonden. Ik ben daarom wat verbaasd dat het nu als "klacht" hier opduikt. In mijn beleving is dit al iets dat vanaf de eerste editie speelde. Het is overigens zeker niet zo dat ik niks van het festival moet hebben. Ze hebben een aantal keer een jaloersmakende line up gehad, maar het paste vaak niet in mijn zomerschema.
Over dat zinnetje ben ik het met je eens, zoals ik ook al schreef. Mijn punt is juist dat dat nooit de sfeer is geweest, hipje hopje, Als dat het geval zou zijn geweest of gebleven de afgelopen 10 jaar, dan waren we allang afgehaakt. Als iedereen daar de hele dag vlotten zou bouwen en tikkertje zou doen. De sfeer op het terrein is juist heel ontspannen en relaxed, alles soorten festivalgangers leven in vrede naast elkaar. Net zoals op zoveel andere festivals,

Mijn klacht over DTRH (weet eigenlijk niet of je daarmee op mij doelt) is ook zeker niet dat het aandeel feestpubliek groter wordt, maar meer dat het programma minder scherp is geworden. Ik vond juist de afwisseling leuk: moeilijke acts en makkelijke acts, dus voor ieder wat te halen. Ideaal voor onze groep (waarvan er denk ik veel zijn): liefhebbers van alternatieve muziek met absolute pareltjes (die ook op BKS zouden hebben geschitterd) en liefhebbers van toegankelijke muziek. Dat was de laatste twee edities een stuk minder het geval, daar baal ik wel van.

Maar goed: zet dit jaar PJ Harvey, FKA Twigs, Bar Italia en New Order neer (om maar wat te noemen), dan ben ik alweer tevreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
@Raskolnikov ik doelde niet specifiek op jou hoor. Het was iets dat ik een bredere discussie dacht te lezen en daar was ik verbaasd over. ik vond zelf namelijk altijd dat, ondanks de bij vlagen hele mooie line ups, de aandacht te veel op randzaken lag. Dat zal een kwestie van smaak zijn. Dat ze minder scherp programmeren ben ik met je eens, maar zeker vorig jaar was er ook wel een heel mager aanbod van acts waar ze uit konden kiezen. Alle festivals hadden daar last van. En ze hebben, als ik het goed heb onthouden, de nodige pech gehad met afzeggingen. Weet dan ook niet of die minder scherpe programmering bewust was. Dat zou me eerlijk gezegd verbazen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
119
173
Lijkt me een beetje dat er elk jaar dezelfde discussies terug komen. Denk dat LCD soundsystem een erg mooie naam is voor DTRH.
Meen mij te herinneren dat er vorig jaar over Paolo Nutini werd gezegd dat het absurd was dat hij de zondagafsluiter was, dat het publiek niet meer dan 2 nummers kende en dat hij het veld niet vol kon krijgen.
Alle 3 die dingen zijn gewoon ontkracht. Heb niks dan lof gehoord over die show, het publiek ging ontzettend goed en naar mijn beleving stond het veld behoorlijk vol.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
997
1.161
Echt fingers crossed dat Yeaji overkomt van Melt, was echt een feest paar jaar terug op Lowlands.

En de Sugababes is echt een prima act voor ergens in de middag. Past prima bij het DTRH-publiek.
 

ZiggyStardust93

Campingartiest
21 feb 2023
59
71
Misschien al genoemd, maar the Smashing Pumpkins zijn bevestigd voor NOS Alive op 11 juli. Andere Europese festivaldata zullen vast nog volgen, wellicht ook iets voor DTRH.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
956
664
Echt fingers crossed dat Yeaji overkomt van Melt, was echt een feest paar jaar terug op Lowlands.

En de Sugababes is echt een prima act voor ergens in de middag. Past prima bij het DTRH-publiek.
Heb Yaeji vorige week in de Melkweg gezien, dat was o.k., maar zou het over een paar maanden nog wel een keer willen zien. Dit was het eerste optreden van de tournee, de techniek was niet volledig in orde en er mag nog wel wat routine in komen. Vond toen ik het zag al dat helemaal past in de Fuzzy of Teddy, zeker als het met een paar nummers wordt ingekort en onder de 60 minuten blijft.

Sugababes lijkt me ook wel leuk voor een keertje.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Waarom denk je dat het merendeel van het publiek het niet zal kennen? En als ze het niet al kennen kunnen ze natuurlijk ook vooraf gewoon voorluisteren.

Toevallig heb ik dit jaar op DTRH twee keer Tribulations horen langskomen, een keer in de Rex en een keer in de Teddy 's nachts. Het is niet dat het toen doodviel.
Idk. In 2022 was het publiek eigenlijk vrij mak voor Gorillaz, vond ik. Stond er geen kat voor Phoebe Bridgers en The Smile. Wilco zag de tent leegstromen. Het is niet allemaal vergelijkbaar, maar alternatieve acts 'scoren' steeds minder en minder. LCD past voor mijn part in hetzelfde rijtje.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
Melt heeft net zijn eerste acts bekend gemaakt en vind een week later plaats in Duitsland. Daarmee maken James Blake,
Obongjayer, sugababes en bar italia wel kans voor dtrh denk ik
Skepta en James Blake lijken me als grote namen zeker plausibel. Misschien dat die eerste nog naar Woo Hah gaat, hoewel er ook altijd wel een hiphopartiest of twee op DTRH staat.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
594
463
Blijkbaar treed Skepta nog voornamelijk als dj op, dus die mag van mij gerust wegblijven😅 als hij als rapper komt heel graag inderdaad, heel goed optreden in 2019
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken