Down The Rabbit Hole 2024

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
627
273
Waarom denk je dat het merendeel van het publiek het niet zal kennen? En als ze het niet al kennen kunnen ze natuurlijk ook vooraf gewoon voorluisteren.

Toevallig heb ik dit jaar op DTRH twee keer Tribulations horen langskomen, een keer in de Rex en een keer in de Teddy 's nachts. Het is niet dat het toen doodviel.
Ik denk dat je de gemiddelde DTRH bezoeker (helaas) te hoog in schat. Die vinden het al best als Sofi Tukker een feestje geeft.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Novis95

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.418
2.497
Ik denk dat je de gemiddelde DTRH bezoeker (helaas) te hoog in schat. Die vinden het al best als Sofi Tukker een feestje geeft.
Tja en hiermee blijkt ook maar weer dat ik niet helemaal meer de doelgroep ben van dit festival. Eeuwig zonde als het zich zo blijft ontwikkelen
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.464
1.955
Tja en hiermee blijkt ook maar weer dat ik niet helemaal meer de doelgroep ben van dit festival. Eeuwig zonde als het zich zo blijft ontwikkelen
Nou ja misschien valt het mee dit jaar. Maar de kant die ze vorige twee edities opgingen belooft niet heel veel goeds.

Ik wacht ook echt met smart op die eerste worp, zodat we meer duiding kunnen geven. Als het echt te belachelijk wordt, dan wil ik toch ergens anders heen.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
186
134
Mijns inziens zou LCD Soundsystem juist de perfecte DTRH-headliner zijn. Ik heb juist het idee dat het een soort brug is tussen de "muziekliefhebber" die iets spannenders wil dan een Sofi Tukker en de mensen die er meer zijn voor het feestje. Dat laatste kan ook best goed bij LCD Soundsystem namelijk. Of schat ik dat nu helemaal verkeerd in? Underworld in 2018/2019 (?) kregen het veld wel vol, geloof ik. Zijn die zoveel bekender onder het sfeerpubliek?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.418
2.497
Mijns inziens zou LCD Soundsystem juist de perfecte DTRH-headliner zijn. Ik heb juist het idee dat het een soort brug is tussen de "muziekliefhebber" die iets spannenders wil dan een Sofi Tukker en de mensen die er meer zijn voor het feestje. Dat laatste kan ook best goed bij LCD Soundsystem namelijk. Of schat ik dat nu helemaal verkeerd in? Underworld in 2018/2019 (?) kregen het veld wel vol, geloof ik. Zijn die zoveel bekender onder het sfeerpubliek?
2019 drukte het sfeerpubliek een veel kleinere stempel op het festival dan 22/23. Maar zo zie ik het ook mbt LCD. Ik laat me verrassen
 

mezza

Playlistbediener
10 okt 2023
9
19
Khruangbin op NOS Alive op 13 juli, die gaat er normaal gesproken staan. Afsluiter Teddy Widder of voorlaatste Hotot verwacht ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.464
1.955
Mijns inziens zou LCD Soundsystem juist de perfecte DTRH-headliner zijn. Ik heb juist het idee dat het een soort brug is tussen de "muziekliefhebber" die iets spannenders wil dan een Sofi Tukker en de mensen die er meer zijn voor het feestje. Dat laatste kan ook best goed bij LCD Soundsystem namelijk. Of schat ik dat nu helemaal verkeerd in? Underworld in 2018/2019 (?) kregen het veld wel vol, geloof ik. Zijn die zoveel bekender onder het sfeerpubliek?
Underworld is wel stuk bekender denk ik.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.691
4.551
Ik zou het prima vinden. Beter dan Maneskin, Nothing But Thieves of Foo Fighters. Gezien de gebruikelijke overlap met Werchter.
Die drie acts staan normaliter op Pinkpop of Lowlands, dus überhaupt geen DTRH materiaal.
Zou goed zijn als DTRH de focus nog meer legt op het soort acts, die ik in mijn vorige post benoemde. Zo min mogelijk overlap met BKS, zodat beide festivals ook niet continu in dezelfde vijver vissen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Raskolnikov

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Best vreemd eigenlijk om te bedenken dat het in twee edities zo kan omslaan
Lowlands maakt in 2013 ineens een enorme draai van festival- naar feestpubliek. Kan dus nog sneller.
Op DTRH ben ik alleen de eerste editie geweest. Toen stond het feestpubliek al massaal door Damon Albarn te kleppen. Dus echt nieuw is de overhand van het feestpubliek niet. DTRH werd toen verkocht met dat achterlijke "hip je hopje", dus het zit ook ingebakken in de formule. Helemaal prima natuurlijk, veel mensen worden er blij van. Maar wel jammer dat ze met hun hoge inkomsten mee blijven bieden op de leukere en grotere alternatieve acts. En teleurstellend voor degene die hoopten (en zo te zien nog steeds hopen) op een LL Light of BKS Plus.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.469
1.603
Wat in godsnaam moet ik mij voorstellen bij 'achterlijke hip je hopje'?
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
383
204
Wat in godsnaam moet ik mij voorstellen bij 'achterlijke hip je hopje'?
Met die woorden heeft DTRH zichzelf in de markt gezet: Down The Rabbit Hole heeft "een frontrunner line-up op de muziekpodia en evenzoveel te beleven in en om die tenten heen. Je bent zelf aan zet, dus draai je plaatje, kook je potje, bouw je vlotje, hip je hopje. We gaan eruit en we gaan los," aldus het festival op hun website.

Wat je er verder precies bij moet voorstellen weet ik ook niet.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Die drie acts staan normaliter op Pinkpop of Lowlands, dus überhaupt geen DTRH materiaal.
Zou goed zijn als DTRH de focus nog meer legt op het soort acts, die ik in mijn vorige post benoemde. Zo min mogelijk overlap met BKS, zodat beide festivals ook niet continu in dezelfde vijver vissen.
Dan wordt het toch maar bks aankomend jaar. Toch wel jammer met dtrh in je achtertuin. Ik denk zelf echter dat er ruimte is om in dezelfde vijver(s) te vissen.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
En dat Tribulations veelal werd gedraaid vind ik nietszeggend. Dat nummer is onder de jongeren toch vooral gewoon populair geraakt door die remix die veel dj's gebruiken? Zie 'm overal opduiken.

De gemiddelde dtrh-ganger max 1-2 nummer van LCD Soundsystem voor mijn gevoel. Als ze al de nummers weten te linken aann de band.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.464
1.955
Met die woorden heeft DTRH zichzelf in de markt gezet: Down The Rabbit Hole heeft "een frontrunner line-up op de muziekpodia en evenzoveel te beleven in en om die tenten heen. Je bent zelf aan zet, dus draai je plaatje, kook je potje, bouw je vlotje, hip je hopje. We gaan eruit en we gaan los," aldus het festival op hun website.

Wat je er verder precies bij moet voorstellen weet ik ook niet.
Precies, gewoon een marketingpraatje destijds. Moest ik zelf ook niets van hebben, kunstmatig sfeertje werd beoogd in mijn optiek. Maar van meer dan 10 jaar geleden. En als je niets van het festival moet weten, wordt dit zinnetje altijd aangehaald, Net als het voorbeeld dat mensen touwtje staan te springen bij Sun Kil Moon.

Mensen die regelmatig het festival bezocht hebben zullen dit beeld niet herkennen. Ik zie er geen andere dingen gebeuren dan bij andere festivals. Er lopen echte muziekliefhebbers rond en mensen die gewoon een leuk weekend willen feesten. De verhouding tussen die groepen verandert wel, is mijn inschatting. De koers qua programmering verandert ook, maar die nieuwe koers heeft toch ook niet zoveel van doen met hipje hopje?
 
  • Leuk
Waarderingen: superginger en yannickd

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.691
4.551
Dan wordt het toch maar bks aankomend jaar. Toch wel jammer met dtrh in je achtertuin. Ik denk zelf echter dat er ruimte is om in dezelfde vijver(s) te vissen.
Die ruimte is er mogelijk, want MOJO en Skorpio/Friendly Fire. Alleen kan ik me voorstellen met de huidige prijzen dat er steeds minder mensen voor beide festivals zullen kiezen en daardoor op basis van specifiek programma voor één kiezen. Het is ook een persoonlijke hoop die ik uitspreek; dat betekent dat BKS me nog meer gaat bevallen en ik niet voor een handvol interessante bands naar DTRH hoef te gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken