Down The Rabbit Hole 2023

littlesimz

Playlistbediener
21 sep 2022
20
16
Vorig jaar deelden ze met Werchter enkel The War On Drugs. In voorgaande jaren was de overlap in de headliners wel altijd groot.

Nu zijn Stromae en AM bekend voor Werchter. De eerste zie ik niet zo snel gebeuren. AM zou denk ik wel goed passen op DTRH. Net niet commercieel en groot genoeg voor Pinkpop, maar voor een DTRH een goede maat, ook qua muziek.
Niet groot genoeg voor Pinkpop? Als je 2 avonden op rij in een uitverkochte Ziggo Dome staat?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Niet groot genoeg voor Pinkpop? Als je 2 avonden op rij in een uitverkochte Ziggo Dome staat?
Het kan uiteraard wel hoor. Hebben er ook al gestaan. Maar is geen kaartenmagneet voor Pinkpop denk ik, zoals de oudere garde als Pearl Jam, Metallica, Foo Fighters en dat soort namen. Als derde headliner prima hoor.

Het is een beetje gevoelsmatig.

Overigens is een Ziggodome uitverkopen heel wat anders dan een festival dragen. Daarom denk ik dat AM beter gedijt op Lowlands (al is dat even groot en soms drukker dan Pinkpop), DTRH en BKS. Waar ze meer onderdeel zijn van het totale programma.

En ook op Werchter beter, waar er vaak een andere headliner bijstaat.
 

littlesimz

Playlistbediener
21 sep 2022
20
16
Het kan uiteraard wel hoor. Hebben er ook al gestaan. Maar is geen kaartenmagneet voor Pinkpop denk ik, zoals de oudere garde als Pearl Jam, Metallica, Foo Fighters en dat soort namen. Als derde headliner prima hoor.

Het is een beetje gevoelsmatig.

Overigens is een Ziggodome uitverkopen heel wat anders dan een festival dragen. Daarom denk ik dat AM beter gedijt op Lowlands (al is dat even groot en soms drukker dan Pinkpop), DTRH en BKS. Waar ze meer onderdeel zijn van het totale programma.

En ook op Werchter beter, waar er vaak een andere headliner bijstaat.
Uiteraard totaal iets anders, passen inderdaad niet geweldig op Pinkpop ivm de andere festivals die je noemt, maar aan de andere kant zou juist een ander publiek aantrekken dan de oude garde misschien wel een goede zet zijn voor Pinkpop. En dan is AM natuurlijk een mooie naam.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Uiteraard totaal iets anders, passen inderdaad niet geweldig op Pinkpop ivm de andere festivals die je noemt, maar aan de andere kant zou juist een ander publiek aantrekken dan de oude garde misschien wel een goede zet zijn voor Pinkpop. En dan is AM natuurlijk een mooie naam.
Als ze nieuwere doelgroepen willen aanspreken: prima dan. Maar in het huidige concept geen droomheadliner. Denk dat er in het Pinkpopforum teleurgesteld gereageerd zou worden als na Pink ook AM en bijvoorbeeld FATM zouden worden aangekondigd.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Maar buiten speculeren over headliners... Wat zouden jullie willen zien qua (iets) kleinere namen?

Afgaande op realeases van dit jaar hoop ik op (los van of ze wel of niet tour op de planning hebben, puur persoonlijke wishlist:

Qua hiphop (ook al staat er doorgaans niet heel veel): Denzel Curry, Pusha T, Danger Mouse & Black Thought, Sonnyjim.

Qua dance: Brainwaltzera, TSHA, Working Men's Club, Fever Ray, Dominik Eulberg, Burial, Bonobo

Qua moeilijker in een hokje te stoppen genre: Shygirl, Sampa The Great, Sudan Archives, Charli XCX, King Hannah

Qua gitaren/singer-sonngwriters: Sinead O'Brien, Warpaint, Nilufer Yanya, Anna Calvi, Father John Misty, Yeah Yeah Yeah's, Midlake, Aldous Harding, Afterpartees, Perfume Genius.

Qua grotere namen die ik wel weer eens zou willen zien: Placebo, Alt-J, Jack White, eels. Maar die zijn misschien wel te groot om niet te headlinen.

Niet allemaal realistisch hoor, maar gewoon een lijst namen waar ik blij van zou worden.
 
Laatst bewerkt:

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.786
3.736
Qua grotere namen die ik wel weer eens zou willen zien: Placebo, Alt-J, Jack White, eels. Maar die zijn misschien wel te groot om niet te headlinen.
Zijn denk ik allemaal geen headliners (voor pinkpop). Zouden allemaal het 2e podium kunnen afsluiten? Jack White voor Pink, ga ik me daarna bezatten
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.027
8.667
Vorig jaar deelden ze met Werchter enkel The War On Drugs. In voorgaande jaren was de overlap in de headliners wel altijd groot.
War On Drugs en Disclosure (met Gorillaz die op Boutique stond). Dus toch weer een grote overlap ja.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ik verwacht AM eigenlijk totaal niet. Florence wel echt een zekerheid lijkt mij ja. En hoe leuk zou het zijn als Blur langs zou komen, na die geruchten in het werchter topic..

Florence - Blur - Chemical Brothers.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: liluzi en Oasiss

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Vorig jaar deelden ze met Werchter enkel The War On Drugs. In voorgaande jaren was de overlap in de headliners wel altijd groot.

Nu zijn Stromae en AM bekend voor Werchter. De eerste zie ik niet zo snel gebeuren. AM zou denk ik wel goed passen op DTRH. Net niet commercieel en groot genoeg voor Pinkpop, maar voor een DTRH een goede maat, ook qua muziek.
En BKS al tig keren gedaan ook.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Het kan uiteraard wel hoor. Hebben er ook al gestaan. Maar is geen kaartenmagneet voor Pinkpop denk ik, zoals de oudere garde als Pearl Jam, Metallica, Foo Fighters en dat soort namen. Als derde headliner prima hoor.

Het is een beetje gevoelsmatig.

Overigens is een Ziggodome uitverkopen heel wat anders dan een festival dragen. Daarom denk ik dat AM beter gedijt op Lowlands (al is dat even groot en soms drukker dan Pinkpop), DTRH en BKS. Waar ze meer onderdeel zijn van het totale programma.

En ook op Werchter beter, waar er vaak een andere headliner bijstaat.
Komt vooral een beetje door het model dat de laatste jaren op Pinkpop primeert; dat de hele dagindeling soms maar als rode loper fungeert voor "de grote headliner". Het voelt soms niet langer alsof de hele plaatje mensen moet overtuigen, maar die éne naam. Tikkeltje ongezond wel, maar dan krijg je idd zo van die dingen waarbij je gaat denken dat een AM daar niet meer zou werken - terwijl dat denk ik wel nog steeds zo is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Ik verwacht AM eigenlijk totaal niet. Florence wel echt een zekerheid lijkt mij ja. En hoe leuk zou het zijn als Blur langs zou komen, na die geruchten in het werchter topic..

Florence - Blur - Chemical Brothers.
Wélke geruchten? Wembley is het enige gerucht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken