Down The Rabbit Hole 2023

Ieder jaar staat er op DTRH ook wel weer zo'n speciale, nauwelijks tourende naam; The Smile, Grace Jones, Vampire Weekend, Thom Yorke T'sMB, Nicolas Jaar, David Byrne.. Ik ben benieuwd wie dat dit jaar zou kunnen zijn. Ik denk eerlijk gezegd aan de Yeah Yeah Yeah's? Past prima in het plaatje van DTRH en ik denk, als ze volgend jaar touren, dat ze niet zo bijzonder veel festivals zullen doen. En we praten ook te weinig over Lorde, imo.

edit: Darkside??

Komt vooral een beetje door het model dat de laatste jaren op Pinkpop primeert; dat de hele dagindeling soms maar als rode loper fungeert voor "de grote headliner". Het voelt soms niet langer alsof de hele plaatje mensen moet overtuigen, maar die éne naam. Tikkeltje ongezond wel, maar dan krijg je idd zo van die dingen waarbij je gaat denken dat een AM daar niet meer zou werken - terwijl dat denk ik wel nog steeds zo is.
Helemaal mee eens. Voor AM zou je dan een wat coherenter programma moeten aanbieden gedurende de rest van de dag. Uiteindelijk wil je qua programmering toch inspelen op wensen in je doelgroep. Maar dat lukt niet als je een band als Arctic Monkeys door een compleet allegaartje aan muziekstijlen laat voorafgaan.

Ieder jaar staat er op DTRH ook wel weer zo'n speciale, nauwelijks tourende naam; The Smile, Grace Jones, Vampire Weekend, Thom Yorke T'sMB, Nicolas Jaar, David Byrne.. Ik ben benieuwd wie dat dit jaar zou kunnen zijn. Ik denk eerlijk gezegd aan de Yeah Yeah Yeah's? Past prima in het plaatje van DTRH en ik denk, als ze volgend jaar touren, dat ze niet zo bijzonder veel festivals zullen doen. En we praten ook te weinig over Lorde, imo.

edit: Darkside??
Ik zou Bjork ook wel zo'n artiest vinden. Al is die voor menigeen misschien wat te ingewikkeld. Als headliner niet, maar een prominente plek op het affiche wel.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Ik zou Bjork ook wel zo'n artiest vinden. Al is die voor menigeen misschien wat te ingewikkeld. Als headliner niet, maar een prominente plek op het affiche wel.
Ik denk dat ze enkel naar festivals zal willen afzakken indien ze ook echt mag headlinen, en dan krijg je zo van die affiches als Blue Dot Festival afgelopen (?) jaar.

Arctic Monkeys | Florence + The Machine | Rosalia
Christine & The Queens | Darkside | De Staat | Fontaines DC
Fred Again | Froukje | Yeah Yeah Yeah's
Yeah Yeah Yeah's > Rosalia
Christine & The Queens

De Staat > Florence + The Machine
Darkside

Fontaines DC > AM
Fred Again

• Leuk
Waarderingen: mattman
Yeah Yeah Yeah vind ik helemaal niks. Rosalia wél, daar ben ik het wel mee eens. Lorde vind ik ook fijn. Of Lana, maar weet niet echt wat zij tegenwoordig doet. Op hiphop gebied zou Earl Sweatshirt, Change The Rapper, Vince Staples, Abstract nog wel een hoge positie zien.

AM heb ik mij al over uitgesproken...

Chemical Brothers | Florence + The Machine | Blur

Fred Again... | Earl Sweatshirt | Lorde | Aurora | Kid Cudi | Rosalia

Fontaines DC | (Voorruit @Yannick) Froukje | Kali Uchis | Modest Mouse | Sofie Tukker | Joost

Stop de tijd..

• Leuk
Waarderingen: littlesimz
Chemical Brothers | Florence + The Machine | Blur

Fred Again... | Earl Sweatshirt | Lorde | Aurora | Kid Cudi | Rosalia

Fontaines DC | (Voorruit @Yannick) Froukje | Kali Uchis | Modest Mouse | Sofie Tukker | Joost
Dingen als Kudi, ChanCe The Rapper en misschien ook wel Earl (tourde dit jaar nog maar, dus de kans was er) staan eerder op een Woo Hah dan hier. Ik denk dat als we twee semi grote hiphopnamen krijgen, dat het al veel zal zijn (dit jaar Simz en Loyle Carner..).

Chem Bro's past wel in die streak die ze nu al enkele jaren doen met het programmeren van een electronische act op de mainstage. Maar in tegenstelling tot Disclosure of Underworld, denk ik dat Chem Bro's wel echt een miljoentje zouden durven vragen terwijl ik bij die eerste twee schat dat ze ergens tussen de 250k en 500k zullen liggen. Ik dénk dat het budget voor de headliners van DTRH ergens rond de 1,5-2M zal zijn.

Dingen als Kudi, ChanCe The Rapper en misschien ook wel Earl (tourde dit jaar nog maar, dus de kans was er) staan eerder op een Woo Hah dan hier. Ik denk dat als we twee semi grote hiphopnamen krijgen, dat het al veel zal zijn (dit jaar Simz en Loyle Carner..).

Chem Bro's past wel in die streak die ze nu al enkele jaren doen met het programmeren van een electronische act op de mainstage. Maar in tegenstelling tot Disclosure of Underworld, denk ik dat Chem Bro's wel echt een miljoentje zouden durven vragen terwijl ik bij die eerste twee schat dat ze ergens tussen de 250k en 500k zullen liggen. Ik dénk dat het budget voor de headliners van DTRH ergens rond de 1,5-2M zal zijn.
Dit jaar stonden de Chems op een festivalletje als Suikerrock dus dat zal wel meevallen zeker?

Hoop trouwens dat dat ‘krampachtig een danceheadliner boeken’ geen ding wordt. Op die manier wordt het soms een vinkje invullen en krijg je Disclosure toestanden op een plek waarvoor je een beter naam moest laten lopen.

Dit jaar stonden de Chems op een festivalletje als Suikerrock dus dat zal wel meevallen zeker?
Waar dan mee dingen als Zucchero, Tom Jones en Niels Destadsbader en The Sisters Of Mercy headlineden? Volgens mij kun je je dan wel iets permitteren.

Waar dan mee dingen als Zucchero, Tom Jones en Niels Destadsbader en The Sisters Of Mercy headlineden? Volgens mij kun je je dan wel iets permitteren.
Denk dat dat clubje helaas ook wel iets zegt over de plek van de Chems in de markt. Keer daarvoor was het nog ‘prestigieuzere’ Lokerse Feesten.

Denk dat dat clubje helaas ook wel iets zegt over de plek van de Chems in de markt. Keer daarvoor was het nog ‘prestigieuzere’ Lokerse Feesten.
Volgens mij ligt dat eerder aan de eisen en de gages die zij stellen en niet zo zeer aan de markt, er is voldoende aanbod waar ze kunnen staan - zowel in Nederland als in België. Als RW, Dour, PKP etc. ze niet wil / moet hebben omdat ze te moeilijk doen, dan kom je idd terecht bij festivals als LF, Suikerrock.. Misschien binnenkort Rock Zottegem. Ze kunnen het zichzelf, denk ik, ook niet echt permitteren, om Europa niét aan te doen want waar moeten ze anders gaan touren.. De VS? Daar waar ze enkel in LA en NYC een zaal of festival vol zouden trekken, mja.

Ik heb ze, ondanks de beschikbaarheid omwille van said festivals, nog nooit gezien. Ik zou ze wel 's willen zien. Maar eens dat het geen vinkje moet worden, zet er dan gewoon een andere headliner neer.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Vond Chem op Lowlands echt geweldig. Ben sowieso wel echt opgegroeid met die muziek dus vind het al snel lekker hoor, maar de visuals en remixes op eigen nummers zijn echt heerlijk.

Zou Paolo Nutini headliner zijn? Denk het niet eh..? Goede sub, dat wel!

• Leuk
Waarderingen: gguuss
Zou Kendrick niet DTRH kunnen headlinen? Of is die te groot?
Goede vraag. Is nu wel een naam die ze eens niet op Woo Hah maar wel op DTRH/BKS zouden kunnen zetten omdat er veel mainstream/crossover appeal is. Tyler stond er ook al eens als headliner om die reden.

Alleen… lijkt hij me inderdaad aan de dure kant.

Users who are viewing this thread