Down The Rabbit Hole 2021 - Nieuws en Geruchten

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
Bij Tame Impala is het sowieso nog maar de vraag of die komend jaar wel uitgebreid gaan touren in Europa. Naast de Primavera's en waarschijnlijk het inhalen van All Points East is er nog een groot gat naar begin juli. Verwacht die uiteindelijk toch met een losse show in de Ziggo eind mei/begin juni.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
mdekens wrote:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat de line-ups van 2021 beter zullen zijn dan die van 2020. De meeste goede namen van 2020 zullen worden overgeheveld + een zak met grote namen die in 2021 al vast stonden om te toeren. Ik verwacht dan ook dat 2022 een stuk minder sterk jaar zal worden voor elk festival.


Maurits Westerik heeft in de Machine podcast van 3voor12 aangegeven dat iig de grotere namen hun festivaltours van 2021 naar 2022 verplaatsen. Ik zou er iig vanuit gaan dat alle lineups grotendeels hetzelfde blijven, met paar toevoegingen ten opzichte van 2020.

Tame Impala en Gorillaz hebben dat klaarblijkelijk niet gedaan, maar ik kan mij voorstellen dat een groot aantal dit wel doen ja. Het is natuurlijk een beetje koffiedik kijken hoor, maar ik denk zeker dat begin 2020 al een aantal namen voor 2021 zijn bevestigd, ver voordat de editie van 2020 zal plaatsvinden. Misschien zelfs al 2 jaar vooruit, daarom denk ik niet dat we komende editie zoveel zullen merken van die hap uit het budget. Daarom niet helemaal eens met @Processierups .

Gorillaz en Tame Impala zullen dan toch een tour doen in Europa, met de bevestiging van Primavera? En zullen de bands juist meer geld, of minder geld vragen? Dat is misschien wel interessant om over na te denken. Festivals zullen in de nasleep minder te besteden hebben en daarom dure jongens eventueel links laten liggen? Of vragen de bands juist meer omdat ze in 2020 minder omzet hebben gedraaid.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Bij Tame Impala is het sowieso nog maar de vraag of die komend jaar wel uitgebreid gaan touren in Europa. Naast de Primavera’s en waarschijnlijk het inhalen van All Points East is er nog een groot gat naar begin juli. Verwacht die uiteindelijk toch met een losse show in de Ziggo eind mei/begin juni.

Lijkt mij realistisch. DTRH heeft al drie namen uit de 'bovenste rij' van Primavera Sound staan. (Financiële) ruimte voor nog een grote headliner zal beperkt zijn.
Bij Primavera ontstond ruimte door het wegvallen van een Lana del Rey.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Martijn wrote:

mdekens wrote:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat de line-ups van 2021 beter zullen zijn dan die van 2020. De meeste goede namen van 2020 zullen worden overgeheveld + een zak met grote namen die in 2021 al vast stonden om te toeren. Ik verwacht dan ook dat 2022 een stuk minder sterk jaar zal worden voor elk festival.


Maurits Westerik heeft in de Machine podcast van 3voor12 aangegeven dat iig de grotere namen hun festivaltours van 2021 naar 2022 verplaatsen. Ik zou er iig vanuit gaan dat alle lineups grotendeels hetzelfde blijven, met paar toevoegingen ten opzichte van 2020.

Tame Impala en Gorillaz hebben dat klaarblijkelijk niet gedaan, maar ik kan mij voorstellen dat een groot aantal dit wel doen ja. Het is natuurlijk een beetje koffiedik kijken hoor, maar ik denk zeker dat begin 2020 al een aantal namen voor 2021 zijn bevestigd, ver voordat de editie van 2020 zal plaatsvinden. Misschien zelfs al 2 jaar vooruit, daarom denk ik niet dat we komende editie zoveel zullen merken van die hap uit het budget. Daarom niet helemaal eens met @Processierups .

ik las jouw bericht zo dat je bedoelde dat er 2021 een mooier programma zou staan omdat er veel meer tourt en daarom mooiere namen geboekt kunnen worden. Dat zal hem niet worden. De festivals hebben in 2021 minder armslag en veel tourende bands stellen hun tour uit naar 2022. Een eens: in 2022 zal dan blijken hoe de festivals er na deze moeizame jaren echt voorstaan.
Het zou een stunt zijn als DTRH Tame Impala nog kan toevoegen. Dat gun ik ze wel, maar met dezelfde redenering als Martijn, heb ik daar een hard hoofd in...
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Oh ja ik zie dat ook niet gebeuren hoor. Maar er is opzich nog wel ruimte voor een headliner. Of we moeten het doen met Beck.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Wat is er eigenlijk met Lana del Rey gebeurd? Is die ziek oid?

Concert in Ziggo Dome ging niet door vanwege ziekte. En een paar weken daarna werd alles gecanceld vanwege corona. En tegelijk was er nog het bericht dat er een nieuw album zou komen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Oh jongens ik heb zoveel behoefte aan een festival... Ik mag toch hopen dat we in 2021 wel los kunnen. Stiekem hoop ik eind dit daar al.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.336
1.778
Oh jongens ik heb zoveel behoefte aan een festival… Ik mag toch hopen dat we in 2021 wel los kunnen. Stiekem hoop ik eind dit daar al.

Oh ja, enorm…. De wetenschap dat we normal gesproken over twee weken zouden neerstrijken in Beuningen is wel heftig…

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat we het volgend jaar dubbel en dwars gaan goedmaken.

Zou het wel leuk vinden om al eens een update over het programma te krijgen. Zoals BKS al gedaan heeft.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ja klopt, ik vind uit marketingtechnisch oogpunt dat ze daarin ook wel verplicht zijn om af en toe een update te geven. Af en toe een naampje zou wel fijn zijn. 2021 editie zal ook wel uitverkopen denk ik, iedereen heeft zoveel behoefte aan je klote te voelen met zn allen.
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Volgend jaar Tyler the creator, tame Impala en the gorrillaz de headliners?:)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Tyler, Gorillaz, Disclosure dan maar? Ik denk dat Gorillaz wat te groot is eerlijk gezegd, maar met de aankondiging van Werchter een klein kansje?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Gorillaz zou een coup zijn voor Down The Rabbit Hole ja, maar zou wel helemaal passen qua sfeer. Dan zou dat, naast een QOTSA en Nick Cave, wel meteen de duurste headliner zijn die ze al hadden. (En Tyler zal ook niet afzakken voor een pannenkoek).

Dus ook al vrees ik voor het kostenplaatje, ik duim mee. :) Want met Gorillaz heb je meteen ook een hele rits interessante 'voorprogramma's' op de lineup. Het helpt misschien wel dat Gorillaz al eens op Lowlands stond, en Damon al eens op DTRH.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ben ook wel benieuwd wanneer er iets bekend wordt gemaakt. Zal niet heel lang meer duren, denk ik zo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Gorillaz - Disclosure - Tyler, The Creator
Beck - FKA Twigs - HAIM
Kacey Musgraves - Royal Blood - Wilco

Tame Impala gaat natuurlijk ook weer touren volgend jaar en aangezien ze niet BKS zullen staan en maar pas op Lowlands...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Tame Impala gaat natuurlijk ook weer touren volgend jaar en aangezien ze niet BKS zullen staan en maar pas op Lowlands…
Komen ze met een losse show naar de Ziggo Dome...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Gorillaz – Disclosure – Tyler, The Creator
Beck – FKA Twigs – HAIM
Kacey Musgraves – Royal Blood – Wilco

Dat zou voor mij de keuze tussen Werchter en DTRH volgend jaar makkelijk maken. Met én Tyler én Gorillaz én Twigs (en het feit dat Lamar waarschijnlijk niet naar Werchter gaat) gaat het dan sowieso DTRH worden. Helemaal als de rest van het programma grotendeels gelijk blijft aan 2020!
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Gorillaz – Disclosure – Tyler, The Creator
Beck – FKA Twigs – HAIM
Kacey Musgraves – Royal Blood – Wilco

Tame Impala gaat natuurlijk ook weer touren volgend jaar en aangezien ze niet BKS zullen staan en maar pas op Lowlands…

Dit zou wel echt een heel lekker lijstje zijn.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Nou kom op met die namen. Ben wel toe aan wat festivalnieuws.

En nog steeds niets :cry:

Wat mij betreft mogen ze vrijwel het affiche van dit jaar kopiëren naar volgend jaar. Zat afgelopen week weer eens te kijken naar het lijstje wat ze al hadden en wat was dat lekker zeg. Had echt even weer een baal moment van dat het afgezegd was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken