Down The Rabbit Hole 2021 - Nieuws en Geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
De meeste tickets zijn al verkocht tijdens de verkoop van de 2020 editie hé, waarvoor we de meenste namen wel kenden. En toen verliep de verkoop blijkbaar erg goed.

Ja precies dit.
 

thelegendofvincent

Playlistbediener
18 dec 2019
11
0
Eerljjk gezegd heb ik liever dat dit jaar annuleren en volgens jaar met een goed affiche komen. Ik vrees dat als het door gaat, dat er niet veel bijzondere namen erbij zitten die de ticket waardig zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Geen Amerikaanse acts op DTRH, maar wel voorzichtig positief gestemd over doorgaan: https://www.gelderlander.nl/beuningen/grote-kans-op-down-the-rabbit-hole-maar-zonder-amerikaanse-artiesten-moeten-realistisch-blijven~a3d9bd36/
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Thom Yorke is voor mij altijd welkom ;-)

Maar dat is natuurlijk een andere, complicerende factor waar rekening mee gehouden wordt bij het boeken van Britse artiesten: hoeveel ingewikkelder is het voor Britten na de Brexit om in de EU op te treden? Met name ook vanwege de geldende coronaregels en verplichte quarantaine in Groot-Brittannië. Kan me voorstellen dat acts die verplichte quarantaine voor lief nemen als ze voor een hele reeks optredens in Europa terecht kunnen. Maar voor een enkele show is dat natuurlijk een belemmering.

Geen Amerikaanse acts is natuurlijk erg jammer. Als je alleen al naar afgelopen jaar keek, waren die prominent aanwezig op het affiche met Tyler, Beck, Haim (al zal ik die niet misssen), Wilco, Kacy Musgraves, Brittany Howard bijvoorbeeld).

Maar goed, ik ga ervanuit dat de vijver uit EU en VK acts rijk genoeg gevuld is en dat acts na zo'n lange periode van inactiviteit weer staan te popelen om op te treden. En voor deze keer neem ik ook wel genoegen met een wat minder affiche. Daar moet je als festivalbezoeker in deze situatie maar een keer begrip voor hebben en slikken, of je geld terugvragen. Dat is natuurlijk ook prima.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Er stonden best wat Amerikaanse acts gepland voor 2020: onder andere Banks, Beck, Big Thief, Brittany Howard, Cage The Elephant, Haim, Kacey Musgraves, Tyler, The Creator, Wilco en Whitney.

Edit: was al genoemd. Zie alsnog een mooi affiche samengesteld worden, en anders is wat minder ook prima. Zin in festivals komende zomer :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
In het Werchterforum wordt nu gerept van mogelijke verplaatsing van Werchter naar een later moment in het jaar. Dat zou voor DTRH ook nog wel eens impact kunnen hebben, gezien de grote overlap die Werchter en DTRH doorgaans hebben in de programmering. Denk dat DTRH behoorlijk meeprofiteert van de boekingen van Werchter.

Al kan ik me ook voorstellen dat het dit jaar iets minder relevant is gezien het feit dat er toch al geen Amerikaanse acts zullen komen.

Nou ja we zien het wel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.585
Eigenlijk was de lineup van 2019 veel gunstiger geweest in deze situatie. Met bovenaan alleen al namen als Editors, Underworld, Thom Yorke, Foals, Robyn, Rosalia, dEUS, Balthazar, De Staat, Skepta.

(Wat een heerlijke lineup was dat hé)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Eigenlijk was de lineup van 2019 veel gunstiger geweest in deze situatie. Met bovenaan alleen al namen als Editors, Underworld, Thom Yorke, Foals, Robyn, Rosalia, dEUS, Balthazar, De Staat, Skepta.

(Wat een heerlijke lineup was dat hé)

Maak me gek.... Er moeten echt festivals gaan komen dit jaar, het water loopt me weer in de mond.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Balthazar zal dit jaar toch niet kunnen missen lijkt me, als het doorgaat. Nieuw album uit. Idem voor Bicep.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
mattman wrote:
De meeste tickets zijn al verkocht tijdens de verkoop van de 2020 editie hé, waarvoor we de meenste namen wel kenden. En toen verliep de verkoop blijkbaar erg goed.

Ja precies dit.

Ik zoek nog een kaartje dus....stuur me een bericht!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Raskolnikov wrote:

mattman wrote:
De meeste tickets zijn al verkocht tijdens de verkoop van de 2020 editie hé, waarvoor we de meenste namen wel kenden. En toen verliep de verkoop blijkbaar erg goed.


Ja precies dit.

Ik zoek nog een kaartje dus….stuur me een bericht!

Als het doorgaat, komen er vast weer kaarten in de reguliere verkoop. Want uitverkocht was het nog niet.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Stefan wrote:

Raskolnikov wrote:

mattman wrote:
De meeste tickets zijn al verkocht tijdens de verkoop van de 2020 editie hé, waarvoor we de meenste namen wel kenden. En toen verliep de verkoop blijkbaar erg goed.


Ja precies dit.


Ik zoek nog een kaartje dus….stuur me een bericht!

Als het doorgaat, komen er vast weer kaarten in de reguliere verkoop. Want uitverkocht was het nog niet.

Klopt maar de vraag zal ook gigantisch zijn ;-)
heb overigens al twee kaarten kunnen bemachtigen !!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Ik maak me nu wel een beetje zorgen over DTRH. Ondanks het vrij recente bericht in de Gelderlander laatst, vraag ik me af of het realistisch is dat ze op de geplande datum doorgaan. Werchter is al weggevallen en gezien de enorme overlap in programmering vraag ik me af wat dit doet met de beschikbaarheid van acts.

Ook het gegeven dat Lowlands (dat zes weken later plaatsvindt) wel al met een deel van het programma is gekomen, doet mij afvragen: was het niet logisch geweest als ook DTRH met eerste namen zou zijn gekomen?

Misschien verplaatsen ze wel naar een later moment? Of toch weer alles doorschuiven naar 2022?

 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Ik maak me nu wel een beetje zorgen over DTRH. Ondanks het vrij recente bericht in de Gelderlander laatst, vraag ik me af of het realistisch is dat ze op de geplande datum doorgaan. Werchter is al weggevallen en gezien de enorme overlap in programmering vraag ik me af wat dit doet met de beschikbaarheid van acts.
Ook het gegeven dat Lowlands (dat zes weken later plaatsvindt) wel al met een deel van het programma is gekomen, doet mij afvragen: was het niet logisch geweest als ook DTRH met eerste namen zou zijn gekomen?

Misschien verplaatsen ze wel naar een later moment? Of toch weer alles doorschuiven naar 2022?
Mojo heeft al een keer aangegeven dat Lowlands en DTRH zich het beste zouden lenen voor een bijgesteld (EU of Benelux)-programma. En als dat fonds voor evenementen vanaf 1 juli geldt kan DTRH natuurlijk starten met de voorbereiding.

De vraag blijft natuurlijk of ze een volwaardig programma kunnen neerzetten, zeker ook na het wegvallen van Primavera of Werchter, waarmee ook altijd veel namen worden gedeeld. Lowlands heeft een flink deel van de programmering van 2020 meegenomen, maar dat is voor DTRH toch echt lastiger. Wat blijft er nog over en past dat nog bij de standaard die Mojo met zo'n festival neer wil zetten?

Vanwege Lowlands in augustus lijkt me juist voor DTRH verschuiven naar eind zomer wel een lastige. En het helpt dan niet als Mojo ook nog Pinkpop naar die periode probeert de schuiven. En hebben ze dan niet eenzelfde probleem met de locatie, zoals BKS ook had bij Beekse Bergen?

Ik heb het hopelijk mis, maar vermoed dat DTRH zal kiezen voor 2022. Mojo kan zich dan richten op Lowlands en misschien nog een verschoven Pinkpop.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Nog maar iets meer dan vier maanden voordat DTRH de deuren zou moeten openzetten. Deze week dan maar nieuws? Wel of niet doorgaan?

 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Nog iets minder dan vier maanden zelfs.

Vond deze uitspraken van de directeur van Mojo afgelopen weekend opvallend, over het afgelasten van North Sea Jazz in juli en Lowlands:

"We moeten per evenement kijken of het zinvol en realistisch is"

en

"Het Lowlands-publiek heeft sowieso heel veel behoefte aan een festival en een feestje. Dat is pas eind augustus en dat is net weer even anders dan in juli. Dan denk ik: dat is wel haalbaar. We gaan alles op alles zetten om dat voor elkaar te krijgen. En als het dan niet lukt, hebben we het in ieder geval geprobeerd."

Uit: https://www.nu.nl/cultuur-overig/6123219/komst-garantieplan-belangrijke-stap-volgens-mojo-directeur.html

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Nog iets minder dan vier maanden zelfs.
Vond deze uitspraken van de directeur van Mojo afgelopen weekend opvallend, over het afgelasten van North Sea Jazz in juli en Lowlands:

“We moeten per evenement kijken of het zinvol en realistisch is”



en

“Het Lowlands-publiek heeft sowieso heel veel behoefte aan een festival en een feestje. Dat is pas eind augustus en dat is net weer even anders dan in juli. Dan denk ik: dat is wel haalbaar. We gaan alles op alles zetten om dat voor elkaar te krijgen. En als het dan niet lukt, hebben we het in ieder geval geprobeerd.”

Uit: https://www.nu.nl/cultuur-overig/6123219/komst-garantieplan-belangrijke-stap-volgens-mojo-directeur.html
Ja precies. Zeker door het wegvallen Werchter is de vijver waaruit gevist kan worden waarschijnlijk dusdang klein, dat het weinig zin heeft. Ik hou meer rekening met niet doorgaan dan wel.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Want het bericht in de Gelderlander waarin de organisatie nog positief was over het doorgaan van DTRH was voor de cancel van Rock Werchter natuurlijk.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken