De albums van 2016

Goed, om m’n eerste post hier dan maar een goeie te maken, de albums die ik deze maand kon waarderen die hier nog niet besproken zijn:
Je bent ook een van de weinige die in dit gedeelte van het forum met een eerste post komt. Dus dat heb je goed uitgezocht ;) Welkom!

Van de releases van vrijdag vind ik Night Beats wel heel fijn. Niks baanbrekends opzich maar gewoon een meer dan prima garage/psych rock album. Wat dat betreft past dat goed in de lijn van hun vorige albums.
Van Wall of Death had ik na de eerste single wel veel meer verwacht. Verder is het een vrij matig album waar de vocals bijna irritant worden na een paar nummers. Afsluiter Memory Pt. 1 & Pt. 2 is dan wel weer een lichtpunt(je) op dit album. Daar is zijn stem een stuk minder aanwezig en blijft er een mooie psych/prog rock jam van 10 minuten over. Wat mij betreft een hele stap terug in vergelijking met hun vorige album. Jammer.

De nieuwe Samuel Kerridge (Fatal Light Attraction)[industrial techno, power ambient] is te streamen. Aanstaande vrijdag officiële release. Daarnaast heeft SHALT met Archeron een dijk van een EP uitgebracht. Onwijs rake combinatie van 2-step/dubstep, industrial en drone/ambient. Gaat hier in ieder geval nog veel vaker op.

Nooit de tijd genomen voor Suede maar 'Night Thoughts' is voor mij de beste plaat na Bowie die ik dit jaar gehoord heb.

Daarnaast die EP van Massive Attack, goei spul.

Ik kon night toughts niet afluisteren, vond dat echt kut na een paar nummers, maar dat ben ik he..

Ik vond Outsiders en No Tomorrow wel leuke nummers van dat album. Maar dat nummer dat erna komt doet mij gelijk iets anders opzetten. Ik ga 'm nog wel eens verder luisteren

Releaseday:
DIIV - Is The Is Are
Electric Eye - Different Sun [Psych Rock]
GoGo Penguin - Man Made Object [Jazz]

Ik heb als eerste The Cult - Hidden City opgezet. Klinkt erg lekker

Verder vandaag het debuut van Nonkeen op R&S: een side-project van onder andere Nils Frahm. Eerste luisterbeurt klinkt(naar verwachtingen) prima. Oh en de officiële release van de nieuwe Samuel Kerridge: Fatal Light Attraction.

Edit: Nonkeen is ook op tour, ze staan in Paradiso en Doornroosje. Eens zien of ik een van de twee mee kan pakken. Zeker een aanrader!

Oh en de eerste single van Moderats komende album III: Reminder

https://open.spotify.com/track/2y3VAO6G4RZZY8IU07tBwW

8 april - nieuw album van The Lumineers - Cleopatra

https://open.spotify.com/track/0IOFbRuU9O7BsRMVBT6Rbo

Huh bestaat die band ook nog..?

Parquet Courts komt 8 April ook met een nieuw album. Hopelijk wordt dat beter dan hun laatste EP.

Er is een nieuwe Junior Boys: Big Black Coat[house, pop]. Junior Boys is niet helemaal mijn ding, maar wel een redelijk grote release die ik nog niet voorbij zag komen. Zometeen maar eens opzetten.
Woo - Awaawaa[ambient, kosmische]

Iemand al Two Inch Astronaut - Personal Life gecheckt? Ik vind het tot nu toe een van de betere albums van dit jaar. Denk dat het bij sommigen hier ook wel in de smaak zal vallen.

Users who are viewing this thread