De albums van 2016

Dankje! Die heb ik nog niet gehoord, want alle recensies lijken er tot nu toe op te wijzen dat het hun slechtste album is. Bovendien zit ik niet zo in die scene dus betwijfel of ik er iets aan ga vinden, haha. Ik ga alles natuurlijk ook nog wel een tweede keer luisteren ooit en wellicht m'n rating aanpassen, maar in de meeste gevallen verandert die niet zo radicaal meer :p. Anderson .Paak is iets waar je wel van moet houden ja, als ik dat album nu direct nogmaals opzet gaat die rating sowieso flink omlaag omdat ik dat type muziek de eerste keer al helemaal moe werd halverwege het album.

Damn, echt duidelijk ook met die cijfers achter de komma! thanks.

Jesu/Sun Kil Moon kwamen met een bijzondere samenwerking en helaas moet ik zeggen dat die voor mij niet al te best uitpakt.
Cool, weet ik dat ik die niet hoef te luisteren!

Past in de traditie van lo-fi indiebands uit Amerika die vooral bekend is van Modest Mouse en Neutral Milk Hotel. Nu zou ik deze band niet direct met die twee associëren,
haha heuh, is het nou wel of niet lo-fi? Zo snap ik er niets van xd

Ty Segall heeft ook weer een plaat uit, met Emotional Mugger gaat de band een iets andere kant op dan voorheen, maar toch blijft het wel weer heel erg hetzelfde hoor
wow haha, dit lijkt me toch best revolutionair, maar toch een 6.1???

Ik zou het een 3,5/10 geven denk ik, maar kan het niet echt beoordelen.
Haha wel fijn dat je toch een cijfer geeft, terwijl je er niets over weet!

Danny Brown was gisteren lekker actief op z´n twitter. Daar heeft ie gezegd dat Sufjan Stevens en Natalie Prass voor hem de beste albums van 2015 hebben afgeleverd.
Ik denk en hoop dat we komend jaar de opvolger van het geweldige ´Old´ kunnen gaan verwachten. Ik kan niet wachten!

Wat albums van de afgelopen tijd:

Roly Porter - Third Law dus[space ambient, drone]
The Duke St. Works & Laurence R Harvey[Spoken Word, Soundtrack, Horror electronica]: Dit klinkt eigenlijk gewoon fucking cheesy. Werk van H.P. Lovecraft ingesproken door acteur Laurence R. Harvey, met spookytronica daar overheen. De vocals zijn echter onwijs interessant. Filosofische monologen en sferische schetsen over muziek in de trant van John Carpenter. Geen absolute topper, maar het concept is interessant.
X.Y.R. - A Journey To B.C.[ambient, drone]

Gisteren trouwens ook Roly Porter aan gehad en dat beviel me wel. Vanavond nog een keer luisteren.

Jongens zo gek is het toch niet, de video van Primavera vonden we allemaal nog ach en wee. Tales of H.P. Lovecraft is qua muziek redelijk vergelijkbaar(en bij tijd en wijlen naar mijn mening zelfs interessanter dan Lost Themes van John Carpenter. Invloeden uit onverwachte hoek(Satie bv.), en over het algemeen een stuk dynamischer).

Gaat meer om de term, niet perse om de muziek ;). Ik vind sowieso dat veel genres vaak veel te pretentieuze namen hebben.

Gaat meer om de term, niet perse om de muziek ;). Ik vind sowieso dat veel genres vaak veel te pretentieuze namen hebben.

Klopt, maar alles en iedereen is te zeer verweven in het labellen van shit. Lastig om dat naast je neer te leggen. Bij heel veel zaken is het overigens lastig dat we het moeten doen met de bestaande terminologie.

4. Savages / Adore Life (7,6)

Hmm, heb deze nu een keer of 5 aangehad en ik moet helaas concluderen dat 'Adore Life' totaal niet blijft hangen bij mij. Buiten de singles om doet deze me helaas niet zoveel.
Buiten Bowie nog niks wat ik meer dan een 7 zou geven dit jaar.

Samen met Bowie en Savages ook de enige releases van dit jaar die ik heb geluisterd, maar oke

Black Lies wrote:
4. Savages / Adore Life (7,6)

Hmm, heb deze nu een keer of 5 aangehad en ik moet helaas concluderen dat ‘Adore Life’ totaal niet blijft hangen bij mij. Buiten de singles om doet deze me helaas niet zoveel.
Buiten Bowie nog niks wat ik meer dan een 7 zou geven dit jaar.

Suede zou ik meer dan een 7 geven. Voor de rest viel de nieuwe van Temperance Movement mij tegen :(

Savages viel me een beetje tegen eigenlijk, alleen de titeltrack nodigde uit om nog een keer te luisteren.

Ik vind die nieuwe van Savages juist beter dan het debuut. Gewoon sterkere songs die beter blijven hangen. Nu ik eraan denk kan ik me geen enkel nummer van hun debuut voor de geest halen... Dat is hier wel anders (Evil, The Answer, de titeltrack, het sfeervolle Mechanics). Ik vind dat de vocalen en baslijnen op Adore Life ook iets sterker zijn. Goede band, eigenlijk.

Users who are viewing this thread