De albums van 2016

Suede zou ik meer dan een 7 geven.

Oeh, misschien ga ik die maar eens aanzetten.

TheNeedleDrop heeft weer een sterke video over dat album van Savages waar ik me helemaal in kan vinden. De baslijntjes en drums zijn prima maar het complimenteert elkaar bijna niet op dit album. Daarnaast is Jenny Beth lang niet zo indrukwekkend als op de debuutplaat.

Zijn review van de nieuwe Daughter was ook erg goed, verwoordt echt exact mijn gedachten:

http://www.youtube.com/watch?v=YFQvT0-mefs

Ik ben echt geen fan van TheNeedleDrop, maar ik ben het wel met hem eens dat Daughters nieuwe plaat gewoon te weinig persoonlijkheid had. :/

22 April nieuw album van Suuns. (En 20 mei in de Melkweg.)
Eerste nummer:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=uSOly5EKyOE[/video]

Hier mijn lijstje van de albums tot nu toe. Zitten nog niet veel toppers tussen, maar wel een paar fijne.

1. David Bowie - Blackstar (hoe vaker ik hem luister, hoe beter ik hem vind)
2. Skunk Anansie - Anarchytecture (staan geen slechte nummers op en enkele hele goed. Daarnaast fijn op de achtergrond)
3. Villagers - Where Have You Been All My Life? (ook al is het een live verzamel album, had nog nooit eerder van deze band gehoord. Wat een lekkere muziek)
4. Megadeth - Dystopia (Legendarische band die weer een goed en strak album uit hebben gebracht. Kan niet wachten op 5 juni)
5. Ron Hope - Ron Hope & the Nighthawks (Dit album heeft het goede ritme wat je van een country album mag verwachten. Gezien mijn voorliefde voor country, pakt dit voor mij goed uit. Weinig verassends, dat wel)
6. Half Japanese - Perfect (Staan goede nummers op het album die vooral om zo af en toe los te horen goed zijn. Ik vond het niet boeiend genoeg voor een heel album, maar ik zet hem er toch in vanwege nummers als That is That en Hold on)
7. De Staat - O (Hier is het verschil tussen de nummers wel heel groot. Top nummers zoals Peptalk en Blues is dead vind ik heerlijk. Nummers als She's with me en Murder Death vind ik helemaal niks)
8. The I Don't Cares - Wild Stab (Degelijk popalbum, maar wel een beetje simpel)
9. Savages - Adore Life (Ik vind nummers als Evil en Mechanics leuk, maar het album in z'n geheel rommelig op een voor mij storende manier)
10. Mystery Jets - Curve of the Earth (Nog niet genoeg in verdiept, maar in de eerste luisterbeurten vond ik het een redelijk album)

Ik ben echt geen fan van TheNeedleDrop, maar ik ben het wel met hem eens dat Daughters nieuwe plaat gewoon te weinig persoonlijkheid had. :/
Dat dus, hij zegt misschien wel zinnige dingen soms maar ik kan hem echt niet uitstaan. Met zijn bril die van zijn neus zakt en al zijn 'mediocre' pretentieus gelul.

Releaseday;
Night Beats - Who Sold My Generation
Bloc Party - HYMNS
Wall of Death - Loveland

Vul gerust aan als ik nog iets boeiends mis

Releaseday;
Night Beats – Who Sold My Generation
Bloc Party – HYMNS
Wall of Death – Loveland

Vul gerust aan als ik nog iets boeiends mis

Dream theater - The Astonishing

Verder nog veel kleinere albums die ik vluchtig beluister om te kijken of er iets tussen zit (zo staat nu bijv. Milk Teeth op)

Deze van Anderson .Paak is ook heel fijn. Gaat een beetje richting To Pimp A Butterfly qua muziek. Wel iets softer.

Geen idee of hij hier al genoemd is, ik kan me niet voorstellen van niet eigenlijk:
Er is een nieuwe plaat van Tindersticks: The Waiting Room[indie rock?]. Misschien dat ik hem straks even opzet, hij wordt volgens mij goed ontvangen.

Verder:
Een nieuw album van Mats Gustafsson: Fire! - She Sleeps, She Sleeps[dark jazz, free jazz]. Klinkt erg goed op het eerste gehoor, hij gaat in ieder geval vaker op.
Immune - Breathless[Dark Ambient, minimal techno]

Edit: Oh en Blithe Field - Face Always Towards The Sun[ambient, experimental folk?]

Ik heb Tindersticks nog wel altijd op m'n luisterlijstje staan, al heel lang volgens mij. Laat maar weten hoe het album is dan ;).

Ik heb Tindersticks nog wel altijd op m’n luisterlijstje staan, al heel lang volgens mij. Laat maar weten hoe het album is dan ;).

Ik vond er vrij weinig aan. Klonk bij de eerste luisterbeurt als vrij generieke indie-rommel. Ik ben verder ook niet bekend met het oudere werk van de band, en het is ook niet echt mijn genre dusja.

Alex Smoke - Love Over Will is nu ook officieel uit. Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden.

Ik vond Tindersticks ook niet zo boeiend.

Iemand die het al geprobeerd heeft om de nieuwe Bloc Party volledig te luisteren? Ik heb 'm na twee nummers gelijk afgezet

Iemand die het al geprobeerd heeft om de nieuwe Bloc Party volledig te luisteren? Ik heb ‘m na twee nummers gelijk afgezet

Heb hem halverwege ook moeten afzetten. Beginnen met die kutsingle, en nadien trage eenheidsworst die voortkabbelt en waar je snel de aandacht bij verliest. Dit is de laatste adem van Bloc Party volgens mij.

Nieuwe DIIV is hier te streamen: http://www.theguardian.com/music/musicblog/2016/jan/29/diiv-is-the-is-are-exclusive-album-stream?CMP=twt_a-music_b-gdnmusic
Staan weer een paar leuke nummers op. Al hadden ze gerust een stuk of 7 nummers weg mogen laten om tot een goed album te komen, 63 minuten is eigenlijk veel te lang.

Ik liep eventjes achter, dus ik kwam nu pas aan Savages toe. Zo. Die is goed zeg. Die komt in de top 3 van januari. ;)

Goed, om m'n eerste post hier dan maar een goeie te maken, de albums die ik deze maand kon waarderen die hier nog niet besproken zijn:

Spidergawd - Spidergawd III; Een sterk rockalbum met wat jazzinvloeden her en der. Qua vocalen en riffjes lijkt het af en toe alsof de Foo Fighters onder een nieuwe naam begonnen zijn, het saxofoontje tussendoor geeft het daarentegen toch dat extra randje, waardoor er wel een eigen geluid is ontstaan. Staat voor mij geen matig nummer op, 8,2 van mij.

Chester Watson - Past Cloaks; Eerste fatsoenlijke hiphop album van het jaar. Chester doet een beetje denken aan Earl Sweatshirt in een positieve zin. Vooral de beats onderscheiden hem, waardoor dit 19-nummers tellende werk heerlijk wegluisterd. Gaat niet snel vervelen, daarom geef ik hem een 7,8

Aidan Knight - Each Other; Singer-songwriter voor luie dagen. Ben helemaal geen fan van singer-songwriters, in tegendeel eigenlijk. Maar Aidan vind ik dan nog net origineel en boeiend genoeg, hij heeft een fijne stem en zijn nummers kabbelen rustig voort alhoewel er wel degelijk een goede opbouw in zit. Eentje voor de fans van Fink (Waar ik me ook redelijk onder schaar) dus een 7,3 van mij

MONEY - Suicide Songs; Experimentele folk (Denk ik, beetje moeilijk te zeggen). Staan een paar hele interessante nummers op, helaas zijn de eerste drie wat minder. Daarna knapt het echter wel behoorlijk op, vooral het 8:33 durende NIght Came vind ik erg sterk. 7, wat vooral is te danken aan de eerste drie nummers, de rest zijn zo rond de 8.

Om wat minder origineel te zijn vond ik deze maand ook De Staat, Ty Segall, Savages en uiteraard Bowie memorabel.

Users who are viewing this thread