Goed, om m'n eerste post hier dan maar een goeie te maken, de albums die ik deze maand kon waarderen die hier nog niet besproken zijn:
Spidergawd - Spidergawd III; Een sterk rockalbum met wat jazzinvloeden her en der. Qua vocalen en riffjes lijkt het af en toe alsof de Foo Fighters onder een nieuwe naam begonnen zijn, het saxofoontje tussendoor geeft het daarentegen toch dat extra randje, waardoor er wel een eigen geluid is ontstaan. Staat voor mij geen matig nummer op, 8,2 van mij.
Chester Watson - Past Cloaks; Eerste fatsoenlijke hiphop album van het jaar. Chester doet een beetje denken aan Earl Sweatshirt in een positieve zin. Vooral de beats onderscheiden hem, waardoor dit 19-nummers tellende werk heerlijk wegluisterd. Gaat niet snel vervelen, daarom geef ik hem een 7,8
Aidan Knight - Each Other; Singer-songwriter voor luie dagen. Ben helemaal geen fan van singer-songwriters, in tegendeel eigenlijk. Maar Aidan vind ik dan nog net origineel en boeiend genoeg, hij heeft een fijne stem en zijn nummers kabbelen rustig voort alhoewel er wel degelijk een goede opbouw in zit. Eentje voor de fans van Fink (Waar ik me ook redelijk onder schaar) dus een 7,3 van mij
MONEY - Suicide Songs; Experimentele folk (Denk ik, beetje moeilijk te zeggen). Staan een paar hele interessante nummers op, helaas zijn de eerste drie wat minder. Daarna knapt het echter wel behoorlijk op, vooral het 8:33 durende NIght Came vind ik erg sterk. 7, wat vooral is te danken aan de eerste drie nummers, de rest zijn zo rond de 8.
Om wat minder origineel te zijn vond ik deze maand ook De Staat, Ty Segall, Savages en uiteraard Bowie memorabel.