!!!LIVE-VERSLAG!!!
Lil Kleine – WOP
(Ik heb dit getypt terwijl ik luisterde, sorry voor onduidelijke dingen of rare zinconstructies)
1. Mist & Regen
Oké, ik moet me weer even aanpassen aan het niveau, maar buiten de kleine cultuurshock toch geprobeerd er iets van te vinden.
Melodie is ok, Lil Kleine is matig tot ok, Ronnie Flex is 3 keer niks in dit nummer.
2. Bericht
Tof deuntje, speelt lekker weg. Ik snap wel dat kleine kiddo’s dit leuk vinden… Ook wat betreft de tekst, lekker 12-jarige soos-sfeer.
3. Bel me op
Het nummer begint verschrikkelijk, wederom een stukje van Ronnie Flex… Gevolgd door een uptempo beat met een rappende Lil Kleine, best ok.
Na 2 minuutjes komt Ronnie Flex weer eens terug, hij zingt/rapt echt onduidelijk, amper te verstaan. Schrijven onder invloed is tot daar aan toe, maar je moet dit toch wel fatsoenlijk opnemen -_-
4. Stripclub
Na een aantal leuke melodieën/deuntjes te hebben gehad is de eerste irritante en goedkope beat daar. Naar de drop toe wordt het wel een stuk beter, wel een geinige, foute tekst. Na de drop is het weer bedroevend slecht.
Update 1.0: Ik zit nu op 1:24 en moet het uitzitten tot 4:00.
Update 2.0: Lyrics: “Lieve schat je bent als drugs, kijk hoe ik door mijn space dwaal. Je bent speciaal”, man man man.
Update 3,0: Onzin-lied met een stomme tekst.
5. Zoveel
Hij begint weer met een goedkope FeestDJRuud-beat. Het lied begint weer met “Lieve schat”, en binnen 4 sec. is de term “Drank en Drugs” ook alweer gevallen. Het verhaal gaat over zoveel verhalen, dat hij zoveel geld heeft, zoveel seks. Lil Kleine heeft schijt. Hij eet met zijn schat oesters in Parijs, FOK de prijs. Ergens halverwege het liedje wordt van alles herhaald en komt er nog een opbouw naar een semi-drop, niet heel bijzonder. Maar nogmaals, ik snap wel dat tieners dit tof vinden. Oja, de outtro is opzich wel ok.
6. Niet omdat het moet
Het eerste nummer op dit album wat opent met Ronnie Flex en ook nog wel flitsend klinkt, lekker zomers deuntje ook. Ook Lil Kleine rapt lekker flitsend. Flitsend liedje. Al met al een flitsend liedje.
7. Zonder reden
Dit is een echt “kijk-mij-rap-en-hiphop-luisteren-en-hard-gaan-op-deze-gruwelijke-beat”-opening, raar nummer. Nee dit is 3 keer niks.
8. Drank en Drugs in de Tweede Kamer
Dit is geen nummer, ik weet niet wat dit is.
9. 1, 2, 3
Tja, een soort Drank en Drugs 2.0. Niet te lang over nadenken, gewoon een feestnummer op een aanstekelijke beat.
“Alle tieners zegen nee tegen drugs met een C, nee die shit door je neus is niet oké” op hetzelfde ritme als Drank en Drugs. Zoals
@dennisdewaard al zei, best vermakelijk (maar ook niet meer dan dat).
10. Zeg dat niet (Jack $hirak remix)
Ik snap niet waarom je een remix van een nummer van jezelf op een album zou zetten, maar waarschijnlijk heeft hij zich achter zijn oren gekrapt dat Jack $hirak te weinig “credits” heeft gekregen voor zijn werk. Op zich wel een geinige remix, die gast heeft wel talent, benieuwd of hij internationaal opgepikt gaat worden (zoals Boaz v/d Beats), al lijkt hij me daar niet echt het type voor.
Ik vind dat einde van Zeg Dat Niet alsnog echt schijt.
11. Goud
Het laatste liedje =)
Opent lekker arrogant met een “coole”-hiphop-beat. Leuk dat hij de popprijs verwerkt in een nummer.
Al met al een matig album, zitten wat leuke beats en nummers tussen, maar het meeste is niet al te best.