De albums van 2016

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Anderson .Paak vind ik gruwelijk.

Die moet ik nog eens goed beluisteren Jesse. Ik heb ´m al een keer aangehad maar nog niet aandachtig beluisterd. Gisteren bij DWDD heeft ie zijn minuutje prima gevuld waarna hij eventjes lekker gek deed, prima gozer!


 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Pionier Pierre Bastien heeft een nieuw album uit: Blue As An Orange. En het klinkt ongelofelijk interessant, al bij de eerste luisterbeurt. Bastien maakt zijn eigen instrumenten, en creëert zo een soort mechanisch-elektronische combinatie van experimentele elektronica, en ongekende geluiden. Tegelijkertijd is het verre van abstract. Vreemd om volledig nieuwe geluiden te horen, je hoort een hele hoop geluiden die nergens mee te vergelijken zijn.

Van de albums die ik genoeg heb geluisterd en enigszins de moeite waard waren valt precies een top 10 samen te stellen. Met Roly Porter en Fire! eigenlijk op een gedeelde eerste plaats en Shalt vlak daar achter. Alledrie zeer goede platen, 2016 begint niet slecht:

1. Roly Porter - Third Law
2. Fire! - She Sleeps, She Sleeps
3. Shalt - Acheron
4. Immune - Breathless
5. Blithe Field - Face Always Towards The Sun
6. The Duke St. Workshop & Laurence Harvey - Tales of H.P. Lovecraft
7. David Bowie - Blackstar
8. Woo - Awaawaa
9. GoGo Penguin - Man Made Object
10. Anderson .Paak - Malibu
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Blown Out - Celestial Sphere [Heavy Psych / Jam Band] https://blownout.bandcamp.com/album/celestial-sphere
Na ongeveer 4 albums vorig jaar gaan ze weer lekker op dit tempo verder. (Staan 26 April ook in Utrecht met GNOD).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
1. Roly Porter – Third Law

Ik zal ´m dadelijk eens aanzetten, ben benieuwd wat ik krijg voorgeschoteld Kos.


Anderson .Paak vind ik gruwelijk. Motorpsycho is lekker, maar daar moet je van houden. Voor de rest niet veel geluisterd eigenlijk. Naast deze en Bowie en Suede valt het jaar een beetje tegen..

Prima plaat met meerdere hele fijne tracks. Maar daarnaast ook net iets te lang en had het iets spannender mogen zijn, sommige nummers hebben namelijk geen eigen smoel vindt ik.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Prima plaat met meerdere hele fijne tracks. Maar daarnaast ook net iets te lang en had het iets spannender mogen zijn, sommige nummers hebben namelijk geen eigen smoel vindt ik.

Vond ik eerst ook, maar mijn liefde is toch wel langzaam gaan groeien, hoor. :) Is verbazingwekkend hoe veel beter het album wordt na elke keer luisteren.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Door een kapotte laptop de laatste tijd weinig nieuwe dingen kunnen luisteren, dus dit weekend maar wat inhalen.
Op mijn lijstje staan
Animal Collective
Kanye West
Bombay
Massive Attack
Suuns

Wat is verder nog de moeite? DIIV en Anderson .Paak boeien me niet.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat is verder nog de moeite? DIIV en Anderson .Paak boeien me niet.

Zet Suede aan! Eerste helft is sowieso bizar goed terwijl die band me nooit heeft geboeid. En toch wordt Anderson.Paak wel beter na elke play...

Hoor graag van je hoe Bombay het er vanaf brengt.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Misschien nog wat boeiende releases van vandaag:

Animal Collective - Painting With
Wolfmother -Victorious
Prins Thomas - Principe Del Norte
Wild Nothing - Life Of Pause
Jack Garratt - Phase
..
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Wat is verder nog de moeite? DIIV en Anderson .Paak boeien me niet.

Zet Suede aan! Eerste helft is sowieso bizar goed terwijl die band me nooit heeft geboeid. En toch wordt Anderson.Paak wel beter na elke play…

Hoor graag van je hoe Bombay het er vanaf brengt.
Ik heb Suede een tijd geleden wel aangehad, maar ik vond dat verschrikkelijk. Eerste nummer was mooi maar nadat hij begon te zingen ben ik afgehaakt.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hoor graag van je hoe Bombay het er vanaf brengt.
Op zich prima, maar zeker niet zo goed als Vulture/Provider. Geen enkel nummer wat nou echt blijft hangen, maar over het algemeen wel prima allemaal.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Good Willsmith - Things Our Bodies Used To Have[psychedelic ambient, drone]: Interessant gebruik van gitaren(soms bijna post-rock), afgewisseld met meer abstracte drone/noise.
Moodymann - DJ-Kicks(!K7)[hiphop, house, soul, funk, disco]: niet echt een album natuurlijk, maar de tracklist ziet er veelbelovend uit(Jai Paul, Flying Lotus, Little Dragon, Anne Clark). De !K7 dj-kicks serie is sowieso ideaal om nieuwe muziek te ontdekken, en Moodymann is een legende.

Edit: oh en er is ook weer een nieuw Pinkshinyultrablast album. Schijnt goed te zijn. Ik ben benieuwd, hun vorige album was aardig in het begin maar zakte hard af bij mij.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
Nog wat artiesten die een nieuwe plaat op komst hebben en vandaag de eerste nummers losten (zie de linkjes).

Wire - Nocturnal Koreans: http://www.stereogum.com/1861390/wire-nocturnal-koreans/mp3s/?utm_source=sc-fb&utm_medium=ref&utm_campaign

Car Seat Headrest - Teens of Denial: http://pitchfork.com/news/63693-car-seat-headrest-releases-vincent-video-from-new-album-teens-of-denial/
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Lol, Kanye schijnt deze zomer met nog een plaat te komen. En ik had al niet eens bijna de intentie om deze op te zetten.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Car Seat Headrest – Teens of Denial: http://pitchfork.com/news/63693-car-seat-headrest-releases-vincent-video-from-new-album-teens-of-denial

Ik vond dat album van vorig jaar niet zo heel speciaal. Maar dat nieuwe nummer kan ik zeker wel waarderen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken