De albums van 2016

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Dat lo-fi weten we nu toch wel?

Gaat dit over Car Seat Headrest? Ik vind die nieuwe single niet bepaald lofi. Ze mogen best nog 10 nummers zoals deze maken van mij.
Dat vorige album dan, nieuwe single heb ik nog niet gehoord. Wel benieuwd hoe ze het in ekko doen binnenkort, maar vond dat album een beetje gedateerd.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
@MrMantel, dat vorige album was ook eigenlijk een compilatie-album van allemaal oud werk (2010). Het is een kennismaking met de 'oude' Car Seat Headrest en dus absoluut niet een indicator voor de muziek die hij nu maakt. Maar als je sowieso niet zoveel met lo-fi hebt zal het je waarschijnlijk alsnog niet echt raken. ;)

(En ik kan niet wachten op de nieuwe Kanye! Al de videoclip van 'All Day' en zijn nieuwe nummer 'I Feel Like That' gezien? Het nieuwe nummer begint vanaf 5:15: https://vimeo.com/156335891)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
@MrMantel, dat vorige album was ook eigenlijk een compilatie-album van allemaal oud werk (2010). Het is een kennismaking met de ‘oude’ Car Seat Headrest en dus absoluut niet een indicator voor de muziek die hij nu maakt. Maar als je sowieso niet zoveel met lo-fi hebt zal het je waarschijnlijk alsnog niet echt raken.
1f609.png
Ik vind Lo-fi een beetje een achterhaald trucje om muziek 'interessant' te maken, en het is sowieso al beter gedaan. Dus dan geef ik liever aandacht aan bands die wel vernieuwend proberen te zijn, of een meer eigen geluid hebben. Ook al zou het album op zich best goed klinken.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
(En ik kan niet wachten op de nieuwe Kanye! Al de videoclip van ‘All Day’ en zijn nieuwe nummer ‘I Feel Like That’ gezien? Het nieuwe nummer begint vanaf 5:15: https://vimeo.com/156335891)

Net gekeken, doet niet veel af aan mijn mening. Ik denk dat Kanye wel over zijn hoogtepunt is. Op ongeveer het enige gebied waarop hij écht interessant was(productie), is hij ondertussen lang en breed ingehaald. Dat hoor ik ook weer in deze nieuwe track. Uiteraard moeilijk te oordelen als ik het album nog niet heb gehoord, maar aan de hand van de singles die voor de release uitkwamen is mijn behoefte om zijn nieuwe muziek op te zetten volledig weg.

Edit: verder twee nieuwe EP's

Pantha du Prince - The Winter Hymn[minimal techno]
Ling - Attachment[dubstep, idm, industrial] indrukwekkende, duistere EP. Beetje in de stijl van o.a. Arca, Lotic en Actress.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
I Am Oak's nieuwe plaat Our Blood staat op de Luisterpaal en komt morgen uit, vind hem weer erg fraai geworden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
629
Freazy wrote:
Eagulls – Ullages 13 mei

Nieuwe single op youtube
1f62e.png

Die nieuwe nummers klinken beter dan de eerste plaat. Ik mag wel hopen dat ze geen heel album als een The Cure-coverband gaan klinken, vind het best een afknapper als de invloeden er echt vingerdik opliggen.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Vandaag uit:

Quilt - Plaza
Royal Republic - Weekend Man
Taymir - I Want It (EP)
The Charm The Fury - The Social Meltdown
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Quilt – Plaza
Fijn album

Verder nog:
DMA's - Hills End [Britpop]
Pinkshinyultrablast - Grandfeathered [ Shoegaze]
Sensible Soccers - Villa Soledade [Electronic]
Yuck - Stranger Things [Indie Rock]
Mars Red Sky - APEX III (Praise for the Burning Soul) [Psychedelic Stoner Rock]
Birth of Joy - Get Well [Bluesrock?]
Sarah Neufeld - The Ridge [Iets met een viool]
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Jake Bugg - On My One 17 juni 2016!!
Nieuwe single Gimme The Love op Spotify

Vandaag:
The 1975 - I like it when you sleep for you are so beautiful yet so unaware of it
DMA's - Hills End
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Die nieuwe nummers klinken beter dan de eerste plaat. Ik mag wel hopen dat ze geen heel album als een The Cure-coverband gaan klinken, vind het best een afknapper als de invloeden er echt vingerdik opliggen.

Klopt, die nieuwe nummers klinkt echt een en al The Cure.
Al is het wel allemaal wat minder rauw en uptempo zoals op die geweldige debuutplaat, dus hoop nog dat we daar nog iets van terugzien.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.885
1.820
Ook vandaag uit gekomen:

Macklemore & Ryan Lewis - This Unruly Mess I've Made
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Oranssi Pazuzu - Varahtelija

één donkere psychedelische black metal plaat.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Nieuwe Kendrick Lamar vanacht gedropt genaamd untitled unmastered.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.885
1.820
JB. wrote:
Nieuwe Kendrick Lamar vanacht gedropt genaamd untitled unmastered.


Koning Kenrick!
simple-smile.png
Ik vind het zo op het eerste gehoor een prima plaat.

Hij heeft ook veel tijd gestoken in de namen voor de tracks. Maar zeker lekker zo de eerste keer dat ik t luister
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Wanneer gaan popartiesten nou eens stoppen met surprisereleases? Die uitgekauwde marketingtruc hebben we nu wel gezien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.033
8.674
Wanneer gaan popartiesten nou eens stoppen met surprisereleases? Die uitgekauwde marketingtruc hebben we nu wel gezien.

Nooit. Dit wordt waarschijnlijk gewoon de manier van muziek releasen. Als de muziek klaar is, gewoon uitbrengen.

In feite zit er veel meer marketing achter de 'oude' manier van releasen (met aankondiging, albumcover, eerste single, interviewtje, song sampler,...). Vroeger was zo'n plotse release inderdaad een verhaal (denk: In Rainbows) maar nu is dit redelijk normaal.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken