Corona Virus en concerten/festivals

selurxela wrote:
Liep net met de hond weer door een spookstad. Toch geen prettig gevoel.

Zal wel vaker gaan gebeuren. Ze hebben de Universiteit Leiden gesloten tot september.

Het feit dat een organisatie met enorme virologie afdelingen dit heeft aangekondigd lijkt me overigens wel een indicatie voor hoe lang we hier nog aan vast zitten. Verdwaalde (verdronk) net op Twitter wel in een sneu woud van Nexiters en complotdenkers dus misschien ben ik onbewust toch beïnvloed door die waanzin en zie ik er te veel in. Welke deel van de "elite" profiteert van dit virus. Daar waren ze zelf ook nog niet uit....

wenteldave wrote:

selurxela wrote:
Liep net met de hond weer door een spookstad. Toch geen prettig gevoel.

Zal wel vaker gaan gebeuren. Ze hebben de Universiteit Leiden gesloten tot september.

Het feit dat een organisatie met enorme virologie afdelingen dit heeft aangekondigd lijkt me overigens wel een indicatie voor hoe lang we hier nog aan vast zitten. Verdwaalde (verdronk) net op Twitter wel in een sneu woud van Nexiters en complotdenkers dus misschien ben ik onbewust toch beïnvloed door die waanzin en zie ik er te veel in. Welke deel van de “elite” profiteert van dit virus. Daar waren ze zelf ook nog niet uit….
Snap waar je heen wilt, maar de UL heeft het dit besluit ook genomen vanuit logistieke redenen, net zoals de Universiteit van Maastricht, geloof ik. Docenten werken nu zo hard mogelijk om een online-programma op te zetten. Als die na drie weken al geen zin meer heeft, omdat de scholen weer opengaan, zorgt dat alleen voor extra werk, zowel voor docenten als studenten. En tuurlijk, het virus zelf zal ook meespelen.

Ik vraag me af hoe festivals het in 2021 (als we dan weer kunnen en mogen festivallen, anders 2022) gaan aanpakken. Grotendeels dezelfde line-ups? Of nieuwe affiches?

Wat denken jullie?

Joe wrote:

mattman wrote:

dirkb wrote:
Sinds gisteren is concertzaal Ancienne Belgique (uit Brussel) begonnen met ieder dag een volledig concert van uit het verleden op hun you tube-kanaal te plaatsen:
https://www.youtube.com/user/AncienneBelgique/videos
(Eergisteren Iggy Pop, gisteren Norah Jones)

Prachtig initiatief, dat AB Canapé. Al drie goede shows ook, die ze online gezet hebben.

Een beetje doorklikken op dat kanaal, daar staan er al heel veel op.

De show van Tenacious D van 2016 is bijvoorbeeld een aanrader. Geen band, alleen Jack en Kyle met akoestische gitaren en een publiek dat elk nummer met volle borst meezingt. Man wat had ik bij die tour willen zijn!

Wilco, ook in 2016, is ook een vette aanrader. 2 uur een band in topvorm. Wat een muzikanten zijn dat zeg.

https://www.youtube.com/watch?v=OTdkHV9YsIk

Ik vraag me af hoe festivals het in 2021 (als we dan weer kunnen en mogen festivallen, anders 2022) gaan aanpakken. Grotendeels dezelfde line-ups? Of nieuwe affiches?

Wat denken jullie?

Dat worden vermoed ik compleet andere affiches.
Complete tours worden afgelast of verzet.
Dan is het maar de vraag of dezelfde festivals weer in de nieuwe tourschema's passen. Buitenom dat zullen er ook andere bands op tour zijn die dit jaar niet op tour waren.....

Ik denk ook dat het afhankelijk is van de artiesten. Het zal wellicht de voorkeur genieten een soortgelijk affiche te boeken, maar dat zal niet mogelijk zijn lijkt mij.

Dat zegt mijn onderbuikgevoel althans. Voor festivals wellicht ook een mogelijk om gemiste kansen alsnog te benutten.

Het is echt veel te vroeg voor shotjes Oasiss.
1f610.svg

Desperate times...

Wat denken jullie?

Dat lijkt mij volledig opnieuw te beginnen.
Behalve dat tours die nu uitgestelde worden dan worden gedaan en er dus toch enkele namen dezelfde zijn.

Ik maak mij absoluut geen zorgen om wie er volgend jaar op de affiche staat, wel of alle festivals nog gaan kunnen voort bestaan.
Wat als bv. verzekering de reeds gemaakte kosten niet dekt?
Bands zullen hopelijk wel bereid zijn wat in te leveren op hun gages. Alhoewel die nu ook inkomensverlies lijden en dat helemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Maar dan heb je ook nog de bedrijven achter de schermen die mogelijk failliet gaan wanneer ze een lange periode niets hebben verdiend, zelfs niet in concertzalen etc..

Ik ga er alvast van uit dat we in het beste geval deze zomer nog enkele festivals kunnen mee pikken die wat later vallen (Pukkelpop bv.)
De grote festivals in mei, juni en waarschijnlijk zelfs juli zie ik niet plaats vinden.
Ze annuleren het enkel nu nog niet omwille van verzekeringsredenen denk ik (zie het artikel op NOS).

Een doemscenario, maar helaas een vrij realistisch doemscenario. Bands en bezoekers van over heel de wereld op 1 locatie samenbrengen zal niet voor meten zijn.
In vele landen begint het nog maar.

Ik ga er vanavond meteen voor zitten.

Las net een interview met een Hamburgse viroloog die verwachtte dat er dit hele kalenderjaar geen Bundesliga wedstrijden meer gespeeld kunnen worden. Dat zou ook voor concerten een enorme impact hebben natuurlijk.

selurxela wrote:

dirkb wrote:
Neil Young plant binnenkort een regelmatige livestream te doen, gewoon solo voor zijn open haard: https://neilyoungarchives.com/news/4/article?id=Subscriber-Fireside-Sessions-to-stream-from-NYA

Iets om naar uit te kijken…
Andere artiesten en concertzalen zijn ook al begonnen met hetzelfde initiatief.
De concerten gaan gewoon door maar via live stream, thuis of zonder publiek ter plekke.

Oom Neil, bij de open haard. Dat spreekt mij wel aan.

Oom Neil is er ondertussen klaar voor:
https://neilyoungarchives.com/movie-night
Ik snap heel weinig van zijn site, maar gelukkig gaat het daar niet om. Die Movie Night is niet live, hè? Wel een fantastische plek, zeg.

Hoe zit het eigenlijk als je nu tickets koop via Ticketswap en het evenement wordt geannuleerd?
Als een refund wordt gedaan, dan heeft Ticketmaster enkel de gegevens van degene die aanvankelijk het kaartje heeft gekocht, nietwaar?

Hoe zit het eigenlijk als je nu tickets koop via Ticketswap en het evenement wordt geannuleerd?
Als een refund wordt gedaan, dan heeft Ticketmaster enkel de gegevens van degene die aanvankelijk het kaartje heeft gekocht, nietwaar?
Aankloppen bij Ticketswap. Die zouden het ook moeten kunnen oplossen.

Misschien dat ik de vraag inderdaad eens daar leg. Ik zie namelijk de prijzen voor de Lowlandstickets richting het eigenlijke bedrag gaan.
Maar wil dan wel even weten dat ik ook bij een annulering nog eventueel recht heb op mijn centen (of een kaartje voor het jaar erna).

Ik had wat beter mijn best kunnen doen. Het antwoord is vrij helder:

"Het evenement waar ik tickets voor heb gekocht/verkocht is geannuleerd en de organisatie heeft gezegd dat ze gaan refunden, hoe krijg ik mijn geld terug?

Normaal gesproken wordt de refund teruggegeven aan de verkoper. In dit geval vragen we beide partijen binnen twee weken om deel te nemen aan een privé-gesprek, waar jullie de terugbetaling samen kunnen regelen door middel van een betaallink of bankoverschrijving. We zorgen ervoor dat iedereen op de hoogte is van zijn verplichtingen naar elkaar toe en elkaar eerlijk behandeld!"

Je ticket blijft in principe geldig als er een nieuwe datum komt. Voor een refund ben je wel wat afhankelijk van de eerlijkheid van de verkoper.

Ik had wat beter mijn best kunnen doen. Het antwoord is vrij helder:

“Het evenement waar ik tickets voor heb gekocht/verkocht is geannuleerd en de organisatie heeft gezegd dat ze gaan refunden, hoe krijg ik mijn geld terug?

Normaal gesproken wordt de refund teruggegeven aan de verkoper. In dit geval vragen we beide partijen binnen twee weken om deel te nemen aan een privé-gesprek, waar jullie de terugbetaling samen kunnen regelen door middel van een betaallink of bankoverschrijving. We zorgen ervoor dat iedereen op de hoogte is van zijn verplichtingen naar elkaar toe en elkaar eerlijk behandeld!”

Je ticket blijft in principe geldig als er een nieuwe datum komt. Voor een refund ben je wel wat afhankelijk van de eerlijkheid van de verkoper.
Kwa dat betreft ben ik blij dat Mojo etc. meer gaat doen met 2e hands kaarten. Ben je eindelijk van dat Ticketswap af. Die houden er altijd lekker hun handjes er vanaf en hebben er een periode flink mee kunnen cashen.

Heb al zeer slechte ervaringen met Ticketswap, je moet vooral niet verwachten dat ze enigszins meewerken als er problemen zijn kan ik je vertellen. Ik snap dat ze niet overal verantwoordelijk voor kunnen zijn... maar soms komt het ze wel erg makkelijk uit is mijn ervaring.

Ik heb echt nooit problemen met ze gehad. Vriendelijke en behulpzame klantenservice, erg meedenkend. Dankzij Swap meerdere concerten alsnog kunnen bezoeken en kaarten kunnen verkopen waar nodig.

Dat alternatief van Mojo zou wel klauwen met geld gaan kosten voor zowel verkoper als koper zoals bv bij Stubhub. Die vangen meer per ticket dan Swap doet.

Users who are viewing this thread