Corona Virus en concerten/festivals

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
365
351
Benieuwd hoe lang Van Ranst België denk af te kunnen sluiten voor de rest van de wereld.

Van Ranst beslist daar absoluut niet alleen over. Daar gaat een serieus team achter.

En voor zij denken dat allemaal wel meevalt, het is nog maar net begonnen. Ik werk zelf op een spoedgevallendienst, en in ons (groot) ziekenhuis staan alle alarmlichten op rood. De maatregelen die men nu neemt, heb ik in mijn 36 jarige carrière nog nooit eerder meegemaakt. En we hebben toch al een paar zaken meegemaakt die na bleven nazinderen (o.a. de Herald te Zeebrugge en de crash te Oostende).
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
degrotegeneraal wrote:
Dan kan je net zo goed niets zeggen!
Bezoekers willen weten wat er met de gekochte tickets gaat gebeuren en i.p.v. daarvan krijgen we een ” statement” met drie alinea’s algemeenheden.

Nou sorry hoor, maar jij kan ook beter niks zeggen dan bovenstaande quote de wereld in te slingeren. Als ze nog niet kunnen weten wat er met het festival gaat gebeuren, hoe kunnen ze dan komen met een statement over de gekochte kaarten? Ik vind dat ze op een nette manier aangeven te weten dat er vragen spelen, dat ze dat begrijpen, maar dat het simpelweg te vroeg is om er al iets over te zeggen. Niks mis mee.

Was juist blij met het statement van BKS, geeft aan dat de organisatie er mee bezig is en ook de ontwikkelingen en instructies af moeten wachten. Corona is toch een onderwerp waar je momenteel niet omheen kunt en dat veel vragen oproept bij bezoekers.

Beter dit dan stil blijven of het bericht van Paaspop waarin ze bezoekers oproepen om de website en sociale kanalen te volgen voor de laatste ontwikkelingen. Maar dat daar vervolgens niets te vinden is over afzeggingen en het stilleggen van de bouw. Dat werkt juist averechts en roept meer vragen op.

Vond zelf het bericht van Hurricane / Southside mooi. Die gaan er vanuit dat het festival doorgaat, maar geven aan dat als onverhoopt het festival niet doorgaat de koper een vergoeding kan verwachten. Eigenlijk wil je dat als festivalbezoeker horen, maar denk niet dat elk festival zich dat financieel kan (of wil) veroorloven.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.463
Voor de geïnteresseerde en om dit topic zoveel mogelijk in de sfeer van dit forum te houden hierbij nog een artikel van Zware Metalen. Maar dan gericht op de impact voor (underground) artiesten:

https://zwaremetalen.com/interviews/het-coronavirus-en-de-gevolgen-voor-muzikanten-deel-1
Fraukje van Burg (Doodswens):
Wat was je eerste gedachte toen de gevolgen van de coronamaatregelen voor jouw muziekale activiteiten duidelijk werden?

Ik was zeer teleurgesteld. Ik dacht en hoopte ten zeerste dat het niet zover zou komen, ook al had ik toch een onderbuikgevoel.
Shotje!

Wederom een goed artikel om te lezen. Ze weten daar wel hoe het moet.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
selurxela wrote:

Benieuwd hoe lang Van Ranst België denk af te kunnen sluiten voor de rest van de wereld.

Van Ranst beslist daar absoluut niet alleen over. Daar gaat een serieus team achter.

Dat geloof ik meteen, maar wat ik bedoelde was, hoe reëel is het voor en kleien land met een open economie en de grote EU instellingen als België om de grenzen echt dicht te houden als het virus in België zelf uitgeroeid is/lijkt?
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
selurxela wrote:
Liep net met de hond weer door een spookstad. Toch geen prettig gevoel.

Zal wel vaker gaan gebeuren. Ze hebben de Universiteit Leiden gesloten tot september.

Ja zag het.
Valt hier enorm op. Omdat zo'n groot deel van de bevolking student is, is het eigenlijk altijd wel druk in het centrum. Nu lopen we vrijwel alleen rond. Ook de studenten houden zich vrij braaf aan de adviezen lijkt het.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.785
12.470
Het bericht dat te verwachten was. Sterkte Mattman.

https://www.nu.nl/muziek/6038723/nick-cave-stelt-europese-tournee-uit-vanwege-coronavirus.html
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Joslittel wrote:
Het bericht dat te verwachten was. Sterkte Mattman.

https://www.nu.nl/muziek/6038723/nick-cave-stelt-europese-tournee-uit-vanwege-coronavirus.html

Inderdaad. Er komen wel nieuwe data aan, dat is het goede nieuws.

Maar die kunnen we even op zich laten wachten. Wordt sowieso na de NA-tour en dan past het eigenlijk nauwelijks tussen mee tussen die tour en kerst. Dus dan praat je al over volgend jaar. Anderzijds, als je kijkt naar Corona in de VS kan het ook zijn dat ze die tour uitstellen en in het najaar Europa doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.333
7.324
Niet geheel onverwacht. Maar goed dat het nu bevestigd is. Hopelijk zitten we volgend jaar rond deze tijd allemaal in de Ziggo Dome.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Goed artikel op www.nos.nl
Evenementen aan de lopende band afgelast, maar wie draagt de kosten.
Verklaart een hoop over hoe en wat.
Zeker mbt festivals.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.333
7.324
Minister Bruins dient ontslag in. Reden wordt niet vermeld.

Met de beste man te doen. Hoop dat hij zijn rust pakt!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.785
12.470
Minister Bruins dient ontslag in. Reden wordt niet vermeld.

Met de beste man te doen. Hoop dat hij zijn rust pakt!

Inderdaad. Een vakkundige inhoudelijke minister. Maar geen crisismanager, dit is niet voor iedereen weggelegd. Heeft de pech dat dit in zijn ambtstermijn gebeurt.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.356
2.695
dirkb wrote:
Sinds gisteren is concertzaal Ancienne Belgique (uit Brussel) begonnen met ieder dag een volledig concert van uit het verleden op hun you tube-kanaal te plaatsen:
https://www.youtube.com/user/AncienneBelgique/videos
(Eergisteren Iggy Pop, gisteren Norah Jones)

Prachtig initiatief, dat AB Canapé. Al drie goede shows ook, die ze online gezet hebben.
Een beetje doorklikken op dat kanaal, daar staan er al heel veel op.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Goed artikel op http://www.nos.nl
Evenementen aan de lopende band afgelast, maar wie draagt de kosten.
Verklaart een hoop over hoe en wat.
Zeker mbt festivals.
Hierbij nog de link. Ik raad de festivalliefhebbers onder ons dit aan dit toch even te lezen.
Evenementen aan de lopende band afgelast, maar wie draagt de kosten? - https://nos.nl/l/2327611
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
mattman wrote:

dirkb wrote:
Sinds gisteren is concertzaal Ancienne Belgique (uit Brussel) begonnen met ieder dag een volledig concert van uit het verleden op hun you tube-kanaal te plaatsen:
https://www.youtube.com/user/AncienneBelgique/videos
(Eergisteren Iggy Pop, gisteren Norah Jones)


Prachtig initiatief, dat AB Canapé. Al drie goede shows ook, die ze online gezet hebben.

Een beetje doorklikken op dat kanaal, daar staan er al heel veel op.
De show van Tenacious D van 2016 is bijvoorbeeld een aanrader. Geen band, alleen Jack en Kyle met akoestische gitaren en een publiek dat elk nummer met volle borst meezingt. Man wat had ik bij die tour willen zijn!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken