Coldplay

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.706
1.865
Raar dat ik nergens bericht van heb gehad.
Dat ken ik. Heb onlangs contact gehad met de klantenservice hierover ivm een ander concert. Hun antwoordt was dat de mensen die het laatste concert hebben bijgewoond in aanmerking komen voor de presale van het nieuwe concert. Die sturen ze dus een mail.
Helemaal waterdicht is dat systeem denk ik niet en voor velen zal dit ook een beetje wrang zijn. Zo van: jij bent al eens geweest dus krijg je nu voorrang. Niet helemaal eerlijk ten opzichte van iemand die voor de eerste keer wil gaan......
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Dat ken ik. Heb onlangs contact gehad met de klantenservice hierover ivm een ander concert. Hun antwoordt was dat de mensen die het laatste concert hebben bijgewoond in aanmerking komen voor de presale van het nieuwe concert. Die sturen ze dus een mail.
Helemaal waterdicht is dat systeem denk ik niet en voor velen zal dit ook een beetje wrang zijn. Zo van: jij bent al eens geweest dus krijg je nu voorrang. Niet helemaal eerlijk ten opzichte van iemand die voor de eerste keer wil gaan......
It's all about the money. Statistieken zullen wellicht wel aanwijzen dat eerdere bezoekers sneller geneigd zijn om de portefeuille opnieuw boven te halen & nieuwe kaartjes te kopen.
 

j3ro3nt33

Playlistbediener
25 aug 2022
14
1
Dat ken ik. Heb onlangs contact gehad met de klantenservice hierover ivm een ander concert. Hun antwoordt was dat de mensen die het laatste concert hebben bijgewoond in aanmerking komen voor de presale van het nieuwe concert. Die sturen ze dus een mail.
Helemaal waterdicht is dat systeem denk ik niet en voor velen zal dit ook een beetje wrang zijn. Zo van: jij bent al eens geweest dus krijg je nu voorrang. Niet helemaal eerlijk ten opzichte van iemand die voor de eerste keer wil gaan......
@PJ
Ik heb er altijd een dubbel gevoel bij.
Aan de ene kant, moet je mensen een kans geven om hun eerste keer mee te maken, aan de andere kant geloof ik niet dat er 50.000 mensen zijn die naar hun vorige concert zijn geweest, en nu weer gaan.
Daarbij wil je je absolute fans natuurlijk de mogelijkheid geven om zeker te gaan.
Als de fans al een kans krijgen om te kopen, weet je dat er geen tickets worden doorverkocht.
Ik was Dinsdag na de Ziggo (mislukte) Pre-sale echt beroerd, dat ik zelf geen tickets heb kunnen bemachtigen, maar vervolgens wel tickets voor 250 euro per stuk op marktplaats ziet. Maakte me oprecht kwaad. Ik heb vervolgens zelf 4 tickets gekocht op Woensdag, en heb ze doorverkocht aan een bekende van me, zonder er ook maar enige winst op te maken. Nu kan iemand kennismaken met de optredens van Coldplay.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.706
1.865
Ik geloof ook niet dat Mojo iedereen die de vorige keer kaarten heeft gekocht een mail stuurt. Dat sturen ze pak weg 30.000 mails... geloof ik weinig van....
Met een systeem als ticketswap heb ik dan weer minder moeite.
 

henkjan101

Playlistbediener
20 okt 2021
6
8
Ik heb ook nooit een mail van Mojo ontvangen, terwijl ik ook tickets had gekocht voor het concert in juni 2016..
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
Het is nu zondag en als ik bij TicketMaster tickets wil bestellen, word ik nog steeds in een wachtrij geplaatst. Die gaat snel, maar toch...

En wat is dat met die doorverkooptickets bij hen tegen woekerprijzen?
Waren officiële ticketverkopers niet de eerste om het uit te schreeuwen dat er geen winst mag gemaakt worden bij doorverkoop?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.875
Het is nu zondag en als ik bij TicketMaster tickets wil bestellen, word ik nog steeds in een wachtrij geplaatst. Die gaat snel, maar toch...

En wat is dat met die doorverkooptickets bij hen tegen woekerprijzen?
Waren officiële ticketverkopers niet de eerste om het uit te schreeuwen dat er geen winst mag gemaakt worden bij doorverkoop?
Jawel. Zijn voornamelijk ook Platinumtickets die voor €473,62 zijn gekocht. Daar mag jij als verkoper nog 20% bovenop doen (zoals bijv. bij Ticketswap) en daar bovenop doet Ticketmaster dan nog de gebruikelijke servicekosten, die jij als koper moet betalen. Als ik me niet vergis, geldt dat voor tickets in die categorie toch ook al gauw een aardig percentage is. Jij als verkoper krijgt dus maximaal 20% boven je aankoopprijs als winst.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
Jawel. Zijn voornamelijk ook Platinumtickets die voor €473,62 zijn gekocht. Daar mag jij als verkoper nog 20% bovenop doen (zoals bijv. bij Ticketswap) en daar bovenop doet Ticketmaster dan nog de gebruikelijke servicekosten, die jij als koper moet betalen. Als ik me niet vergis, geldt dat voor tickets in die categorie toch ook al gauw een aardig percentage is. Jij als verkoper krijgt dus maximaal 20% boven je aankoopprijs als winst.
Tnx voor de verduidelijking. Ik stoot dan blijkbaar altijd op die Platinum tickets bij de doorverkooptickets (of beter gezegd; dat zullen de enigen zijn die niet zo snel de deur uitgaan, wegens de hoge prijs).
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Pop singer-songwriter Griff en de Nederlandse zangeres Zoë Tauran zijn bevestigd als special guests voor de concerten van Coldplay op 15, 16, 18 en 19 juli in Johan Cruijff ArenA.
Morgen om 10.00 uur komt er voor deze shows een aantal kaarten vrij. Alle info op mojo.nl/coldplay
Pff dat is wel even ander kaliber dan London Grammar in Brussel vorig jaar. Draagt niet echt bij aan waar voor je geld met die debiele prijzen...
 

j3ro3nt33

Playlistbediener
25 aug 2022
14
1
Pff dat is wel even ander kaliber dan London Grammar in Brussel vorig jaar. Draagt niet echt bij aan waar voor je geld met die debiele prijzen...
@RubenFrusciante , maar dan moet je ook wel toegeven dat London Grammar ook wel extreem goed was.
Ik vond Lous and the Yakuza ook wel echt super goed, al ben ik absoluut geen fan van Franstalige muziek. Maar ze zongen zo extreem mooi, en knap hoe dat mannetje van 17 jaar zo zuiver zijn noten pakte.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
@RubenFrusciante , maar dan moet je ook wel toegeven dat London Grammar ook wel extreem goed was.
Ik vond Lous and the Yakuza ook wel echt super goed, al ben ik absoluut geen fan van Franstalige muziek. Maar ze zongen zo extreem mooi, en knap hoe dat mannetje van 17 jaar zo zuiver zijn noten pakte.
Ik was daar helaas niet bij maar kan me voorstellen dat LG erg goed was ja.
Verder ben ik eigenlijk altijd wel op tijd om voorprogramma's te kijken en word ik dikwijls positief verrast. We gaan het zien dus over 2 maanden!
 
  • Leuk
Waarderingen: j3ro3nt33

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
510
293
Zozo het dak van de ArenA blijft open tijdens de show!! Zal kwa geluid wel ten goede komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Joost 1970

Playlistbediener
18 sep 2019
15
11
En, wat zijn jullie ervaringen om naar binnen te gaan? Viel het allemaal mee, en ging je rustig naar binnen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken