Dat ken ik. Heb onlangs contact gehad met de klantenservice hierover ivm een ander concert. Hun antwoordt was dat de mensen die het laatste concert hebben bijgewoond in aanmerking komen voor de presale van het nieuwe concert. Die sturen ze dus een mail.
Helemaal waterdicht is dat systeem denk ik niet en voor velen zal dit ook een beetje wrang zijn. Zo van: jij bent al eens geweest dus krijg je nu voorrang. Niet helemaal eerlijk ten opzichte van iemand die voor de eerste keer wil gaan......
@PJ
Ik heb er altijd een dubbel gevoel bij.
Aan de ene kant, moet je mensen een kans geven om hun eerste keer mee te maken, aan de andere kant geloof ik niet dat er 50.000 mensen zijn die naar hun vorige concert zijn geweest, en nu weer gaan.
Daarbij wil je je absolute fans natuurlijk de mogelijkheid geven om zeker te gaan.
Als de fans al een kans krijgen om te kopen, weet je dat er geen tickets worden doorverkocht.
Ik was Dinsdag na de Ziggo (mislukte) Pre-sale echt beroerd, dat ik zelf geen tickets heb kunnen bemachtigen, maar vervolgens wel tickets voor 250 euro per stuk op marktplaats ziet. Maakte me oprecht kwaad. Ik heb vervolgens zelf 4 tickets gekocht op Woensdag, en heb ze doorverkocht aan een bekende van me, zonder er ook maar enige winst op te maken. Nu kan iemand kennismaken met de optredens van Coldplay.