Coldplay

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Gezien het plaatje moet Rome hier wel tussen zitten lijkt me. Eerste Pinkpop headliner ook? :)
er is (nog) geen NL hint...

tot nu, Griekenland, Roemenie, Hongarije, Frankrijk, Italie, Duitsland, Finland, Oostenrijk, Ierland uitgaande van het flimpje (uit de ArenA)
en een alien met het zelfde gele bord is gesignaleerd in, Rome, Boekarest en een paar keer in Dublin
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.587
11.174
er is (nog) geen NL hint...

tot nu, Griekenland, Roemenie, Hongarije, Frankrijk, Italie, Duitsland, Finland, Oostenrijk, Ierland uitgaande van het flimpje (uit de ArenA)
en een alien met het zelfde gele bord is gesignaleerd in, Rome, Boekarest en een paar keer in Dublin
Op zich logisch toch? Wonen anderhalve man en een paardenkop in Landgraaf, dus niemand die een alien ziet.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.722
1.889
ik ga er niet van uit dat ze festivals doen en aankondigingen voor festivals verwacht ik pas ergens eind oktober

dus da's logisch
Die doen idd geen festivals meer. Ik sta er trouwens al van te kijken dat ze volgend jaar weer touren.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
ik ga er niet van uit dat ze festivals doen en aankondigingen voor festivals verwacht ik pas ergens eind oktober

dus da's logisch
Misschien alleen SZiget omdat er Hongarije bij staat. Net zoals SZiget Bieber exclusief binnen hengelde. Maar kan ook gewoon in de arena van Boedapest natuurlijk.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.801
Coldplay is toch ook gewoon weer zo'n gevalletje doen alleen maar stadion shows? Zeker met dat hele duurzaamheidsverhaal met energieopwekkende vloer en weet ik veel blijven die lekker gewoon eigen shows doen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.722
1.889
En dan is Rammstein muzikaal gezien natuurlijk het neusje van de zalm.
Andere discussie misschien maar muzikaal gezien zijn/waren acts als Eagles, Paul Simon Mark Knopfler U2 echt top of the bill..Veel beter dan dat ga je het niet vinden....
Rammstein trouwens ook gezien naar niet helemaal mijn ding....
 
Laatst bewerkt:

j3ro3nt33

Playlistbediener
25 aug 2022
14
1
En, wat zijn jullie ervaringen om naar binnen te gaan? Viel het allemaal mee, en ging je rustig naar binnen.
Ik stond bij ingang G, was druk, maar de security begeleidde het goed, door zelf voorop te lopen, en niemand mocht hem inhalen. Helaas heb je altijd van die asociale types die zich overal tussen moeten dringen, terwijl ze een half uur voor het open gaat pas aan komen zetten. Tot je bij de poortjes kwam, waar ineens iedereen begon te rennen.
Maar zonder rennen stond ik ook gewoon heerlijk vooraan.
 

j3ro3nt33

Playlistbediener
25 aug 2022
14
1
Gisteravond ook bij Coldplay geweest. Het eerste wat mij opviel is dat het logistiek allemaal prima geregeld was in en rondom de Arena. Parkeren ging vlot. We waren zo door de ticket controle. Binnen ook nergens hoeven aan te sluiten in een wachtrij voor de bar.

We kwamen de Arena binnen net voordat Griff op het podium kwam. De geluidsman moest waarschijnlijk nog even wennen aan de galm in de Arena, want het geluid was één grote brei. Echt niks meegekregen van het optreden. Mogelijk komt het omdat we nog redelijk achterin op het veld stonden. Maar goed, weinig zinnigs dus te zeggen over haar optreden.

Het geluid werd gelukkig tijdens het optreden van Coldplay steeds iets beter. Na het eerste deel relatief weinig last gehad van de galm in de Arena. De band had er zichtbaar zin in gisteravond. Het publiek hoorbaar ook. De visuals waren verder top. De polsbandjes vond ik wel een slimme toevoeging. Het publiek was al snel aan het dansen geslagen en zwierden vrolijk met de armpjes in de lucht.

Ik ben geen echte fan, maar wilde ze wel een keertje live zien. Gedurende het optreden heb ik met stijgende verbazing naar een aantal Coldplay-fans zitten kijken. Ik ga regelmatig naar concerten, maar heb nog niet eerder zo’n zelfingenomen publiek meegemaakt. Meerdere volwassenen die andere bezoekers (waaronder kinderen) letterlijk aan de kant duwen, zodat ze zelf het podium beter kunnen zien. Fans met shirtjes aan waarop verscheidende duurzaamheid statements prijken, zoals ‘clean up the ocean’, die veelvuldig etensresten, bekertjes en afval op de grond gooien. Groepjes die het hele concert bezig zijn om elkaar te filmen hoe leuk ze wel niet kunnen dansen bij een Coldplay-concert. Bakvismoeders die massaal hun kroost gaan filmen, nadat Chris vriendelijk had verzocht om iig bij één nummertje de telefoons in de broekzak te laten. Van die hypocrieten die je aanspreken aan het einde van concert omdat je één impressiefoto maakt van het concert, terwijl hun man/vrouw het halve optreden hebben staan te filmen. Senioren die bij de verplaatsingen van de podia, graag bij elk podium vooraan willen staan, en andere bezoekers daarvoor aan de kant te duwen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dus ondanks de leuke avond zal ik niet snel nog een naar een concert van Coldplay gaan. Niet dat anderen daar rouwig om zullen zijn, want dat Farizeepubliek heeft het toch te druk met zichzelf haha. Het zijn net klimaatactivisten die na een dagje stevig protesteren in hun vervuilende dieselauto’s naar huis rijden. De ‘ovenverse’ bakkers die ervoor zorgen dat zij ‘s ochtends voldoende afbakbroodjes hebben ontdooit. Wielrenners die in een groep agressieve sportievelingen veranderen en denken het recht te hebben om fietspaden te annexeren.

Positief afsluitend. Al met al een prima show van 2 uur dat de band heeft neergezet. Ze kunnen dan ook putten uit een enorme verzameling met hits.
Rricken,

Maar als een fan toch gewoon eerder binnen is dan een kind, waarom heeft dat kind dan het recht om ervoor te staan? Ik heb een grotere hekel aan het publiek dat 10 minuten voor het concert binnen komt gewandeld met een kind, en dan met heel de familie voor je willen gaan staan omdat zij een kind bij hebben.

Over het "clean up the ocean" geval: Ik ben fan van Coldplay, dat wil niet zeggen dat ik alles wat hun willen steun.
Ook heb ik trouwens nog nooit een concert gezien, waarbij 100% van het publiek doet, wat de artiest vraagt. De hoek waarin ik stond, had toch wel 98% zijn/haar telefoon weggestopt.

Misschien is het feit dat jij meer bezig bent met wat er om je heen gebeurd, dan met de muziek/ band, wel de reden dat het voor jou niet geweldig was.
Let lekker op jezelf, en laat anderen hun ding doen, zolang ze jou er niet mee schaden, is er niets aan de hand.

Ik kan je zeggen dat de meeste "fans" inderdaad niet zitten wachten op de dagjesmensen die alleen maar overal over zeiken. Dus ik denk dat het voor beiden een succes is als dit je eerste en laatste keer was.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.183
3.004
Rricken,

Maar als een fan toch gewoon eerder binnen is dan een kind, waarom heeft dat kind dan het recht om ervoor te staan? Ik heb een grotere hekel aan het publiek dat 10 minuten voor het concert binnen komt gewandeld met een kind, en dan met heel de familie voor je willen gaan staan omdat zij een kind bij hebben.

Over het "clean up the ocean" geval: Ik ben fan van Coldplay, dat wil niet zeggen dat ik alles wat hun willen steun.
Ook heb ik trouwens nog nooit een concert gezien, waarbij 100% van het publiek doet, wat de artiest vraagt. De hoek waarin ik stond, had toch wel 98% zijn/haar telefoon weggestopt.

Misschien is het feit dat jij meer bezig bent met wat er om je heen gebeurd, dan met de muziek/ band, wel de reden dat het voor jou niet geweldig was.
Let lekker op jezelf, en laat anderen hun ding doen, zolang ze jou er niet mee schaden, is er niets aan de hand.

Ik kan je zeggen dat de meeste "fans" inderdaad niet zitten wachten op de dagjesmensen die alleen maar overal over zeiken. Dus ik denk dat het voor beiden een succes is als dit je eerste en laatste keer was.
Lol, deze comment is minstens even zeikerig als degene waarop je reageert.
Ten eerste zegt rricken helemaal niet dat kinderen voorrang moeten krijgen, maar enkel dat er mensen zijn die hen aan de kant duwen. Als je zijn comment leest, zie je dat hij over de mensen die jij beschrijft waarschijnlijk exact dezelfde mening heeft als jou.
Daarnaast is je advies van 'let lekker op jezelf, en laat anderen hun ding doen' echt een verschrikkelijke mindset om naar een concert te gaan. Een concert is juist een van de weinige dingen dat je als collectief beleeft, een ervaring waarin de mensen rondom je een gigantische impact kunnen hebben. Als mensen hun gedrag asociaal is, mag je daar gerust iets over zeggen. Er zijn al genoeg mensen in de wereld die enkel op zichzelf letten.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Inderdaad allebei even zeikerig, maar als je begrippen als Farizeepubliek en daarna allerlei verzonnen 'hedendaagse' situaties in je post pleurt, ben je voor mij wel echt klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.235
4.506
Ik denk dat het ook een dingetje is dat je hier op dit forum post, je een meer dan gemiddeld muziekliefhebber bent. Dat geldt voor een heel groot deel in de Arena niet. De meeste gezinnen of vrie dengroep die daar een leuke dag hebben, spitten geen setlists door, zitten onderweg niet te oreren dat het na Parachutes bergaf ging (of misschien was A rush of blood to the head toch beter), en maken zich niet zo druk om een beetje galm of dat Chris Martin een noot niet haalt.

Ik kan mijzelf overigens ook vrij goed afsluiten van lallende mensen om me heen of de vele telefoons. Maar feit zal blijven dat hier ook een hoop dagjesmensen op afkomen. Aan de puristen hier dan om te mijmeren over hoe hun eerste optreden in de Melkweg toch echt wel fijner was ;).

Over een paar jaar is Radiohead weer in de Ziggo, en dan staan we met een groot publiek dat wel gebiologeerd naar de band staat te kijken.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.024
3.706
De vraag is vooral wat je verwacht als je naar Coldplay gaat, qua publiek dan. Dat is in mijn ogen 99% raakvlak met de Toppers tegenwoordig.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.394
2.913
Ik denk dat het ook een dingetje is dat je hier op dit forum post, je een meer dan gemiddeld muziekliefhebber bent. Dat geldt voor een heel groot deel in de Arena niet. De meeste gezinnen of vrie dengroep die daar een leuke dag hebben, spitten geen setlists door, zitten onderweg niet te oreren dat het na Parachutes bergaf ging (of misschien was A rush of blood to the head toch beter), en maken zich niet zo druk om een beetje galm of dat Chris Martin een noot niet haalt.

Ik kan mijzelf overigens ook vrij goed afsluiten van lallende mensen om me heen of de vele telefoons. Maar feit zal blijven dat hier ook een hoop dagjesmensen op afkomen. Aan de puristen hier dan om te mijmeren over hoe hun eerste optreden in de Melkweg toch echt wel fijner was ;).

Over een paar jaar is Radiohead weer in de Ziggo, en dan staan we met een groot publiek dat wel gebiologeerd naar de band staat te kijken.
Deze reactie verdient wat mij betreft de beker. Soms denken we iets teveel na over welke belevenis je uit een concert moet halen. Je leeft maar 1 keer. Geniet ervan zonder je teveel aan anderen te storen. Zij genieten er waarschijnlijk net zo van, maar op een andere manier. Top! @Oasiss ❤️
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken