Bospop 2023

Wie zie ik de zaterdag om 13:00 op Bospop (locatie wordt nog doorgegeven)?

  • Ik ga niet naar de zaterdag, ander dagje meeten?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    18

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
605
586
We moeten wel niet vergeten de 2000 vrijwilligers erbij te tellen... 😉

Ik schrik er toch wel n beetje van hoor, van die aantallen. Hopelijk heeft dit geen consequenties voor het bestaansrecht van Bospop.
De redenen die Verkennis aangeeft, kan ik me wel in vinden maar veel mensen die ik spreek, gaan niet omdat ze het programma dit jaar minder vinden...

Ach ja, wij gaan iig met z'n allen 'n heerlijk relaxed weekend tegemoet!
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.733
1.897
Qua programma is Bospop de laatste jaren te makkelijk geweest in de trant van dezelfde artiesten opnieuw te boeken. En dat doen ze ook met headliners. Geloof me, bij Zucchero staat zondag 5000 man en dan is het op. Snap ook niet dat je dat als afsluiter wil. Ze zijn er vaak mee weg gekomen maar zullen toch wat anders moeten en zeker met hun headliners.
Boek eens een Placebo KEANE Alanis Morissette of Snow Patrol om maar eens wat te noemen..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.313
6.513
Heb Ed tijdje terug gezien op Rock Zottegem met eigen band. Viel echt niet tegen. Was heel goed toen...
Het valt me tegen gedeelte was op het aantal verschoven kaarten. Ik denk niet dat Ed gaat tegenvallen. In 2014 op Pinkpop vond ik hem goed en in 2019 (?) met Live op Bospop vond ik hem ook goed. Dat het niet met eigen band is vind ik echter wel jammer. Maar ik had me er tot nu toe eigenlijk ook nog niet in verdiept.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
het gaat dus niet heel lastig worden om zaterdag bij +LIVE+ een plekje ver voor het podium te kunnen vinden...

jeetje, blijft wel heel erg achter qua verkoop, gewoon sneu eigenlijk voor zo'n mooi, relaxed en gezellig festival

edit: overigens 2500 dagkaarten voor Simply Red dag... dat is wel heel somber!
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Joslittel

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
612
315
Ik had wel ook al gedacht dat het aantal kaarten wat achter zou blijven, maar dit is ook nog wel magerder dan ik had gedacht. 10-15 duizend man op het terrein is heel rustig. Zal wel flink schelen in de files en aangezien ik dit jaar op en neer rijd naar huis i.p.v. op de camping blijf, komt mij dat niet slecht uit.

Ik moet ook zeggen dat de headliners wat mager zijn, maar in de breedte vind ik dit gewoon een hele goede line-up.
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
163
34
Zou je het artikel kunnen plaatsten, ik kan hem helaas niet lezen.

Verbaast me ook niet helemaal. Voor die vrijdag is Simply Red de enige echte publiekstrekker. Rag n Bone man wel over het hoogtepunt heen. Die zaterdag is best stacked, maar Chic was wel op veel plekken te zien de laatste jaren, Live heeft de aandacht van de reünie tour wel gehad en Porcupine Tree is best specifieke muziek. Deze 3 acts hebben natuurlijk ook niet veel raakvlak qua publiek. De zondag is een fijne blues dag met Joe Bonamassa als grote naam. Zucchero is niet heel lang geleden en werd toen niet met gejuich ontvangen. Die herhaling snap ik nog steeds niet helemaal.
Porcupine tree is ook geen trekker natuurlijk. de vorige keer Wilson als headliner stonden er denk ik ook niet meer dan een paar duizend man aan het eind van de show.
(ik ben zelf dan weer wel blij met Zucchero maar het is inderdaad de vraag of je die als headliner moet boeken)
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Toch wel beetje suf dat Bospop zelf nergens vermeldt dat het niet LIVE zelf is dat komt, maar Ed + muzikanten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.295
Toch wel beetje suf dat Bospop zelf nergens vermeldt dat het niet LIVE zelf is dat komt, maar Ed + muzikanten.
Edje treedt gewoon onder de naam LIVE op, dus is 't LIVE. Kan ook moeilijk Ed Kowalczuk neerzetten, want dan denken mensen ook nog eens dat ie solowerk gaat spelen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Edje treedt gewoon onder de naam LIVE op, dus is 't LIVE. Kan ook moeilijk Ed Kowalczuk neerzetten, want dan denken mensen ook nog eens dat ie solowerk gaat spelen.
Mwoa niet eens. Omdat LIVE sinds 2018 weer in de oorspronkelijke bezetting speelt, was ik er vanuit gegaan dat dat nu ook het geval is. Het zou Bospop netjes staan om net als Tivoli de uitleg erbij te plaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.733
1.897
Porcupine tree is ook geen trekker natuurlijk. de vorige keer Wilson als headliner stonden er denk ik ook niet meer dan een paar duizend man aan het eind van de show.
(ik ben zelf dan weer wel blij met Zucchero maar het is inderdaad de vraag of je die als headliner moet boeken)
Zucchero is vrij recent nog geweest en hadden ze gewoon niet moeten doen.
Porcupine Tree is vrij exclusief als headliner maar verschuift eigenlijk te weinig kaarten voor een headliner. Conclusie. Ze moeten echt wat anders volgend jaar. Ik noem nog maar eens een Placebo KEANE of Snow Patrol...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.295
Zucchero is vrij recent nog geweest en hadden ze gewoon niet moeten doen.
Porcupine Tree is vrij exclusief als headliner maar verschuift eigenlijk te weinig kaarten voor een headliner. Conclusie. Ze moeten echt wat anders volgend jaar. Ik noem nog maar eens een Placebo KEANE of Snow Patrol...
Dan ga je absoluut weer hetzelfde scenario als dit jaar krijgen. Je moet echt een segment hoger mikken.
 

Keyos

Playlistbediener
8 mei 2023
28
30
Dan ga je absoluut weer hetzelfde scenario als dit jaar krijgen. Je moet echt een segment hoger mikken.

Ook wel een ding dat praktisch alle grotere acts vorig jaar nog een show in de Ziggo (of iets soortgelijks) hebben gedaan.

Als Porcupine Tree of een Simply Red vorig jaar niet zo’n show hadden gedaan had de kaartverkoop er vermoedelijk wel anders uitgezien. Zelfde geldt voor de zondag. Een Joe Bonamassa heeft Nederland de laatste jaren toch wel redelijk vaak gezien. Dan moet de rest van de bill wel héél interessant worden gemaakt.

Voor mij was die zaterdag overigens super interessant als prog-liefhebber (daarom gaan we ook). Maar Prog is eenmaal niet iets waar je 35.000 man voor op de been krijgt in een seizoen waar festivals en andere live-acts in overvloed zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.733
1.897
Dan ga je absoluut weer hetzelfde scenario als dit jaar krijgen. Je moet echt een segment hoger mikken.
Je bedoeld iets als bv The Who, Roger Waters of Depeche Mode? Alleen krijg je dat nooit op Bospop. Tenminste het lijkt me sterk..... De vijver waaruit ze putten is toch beperkt denk ik. Vroeg of laat hebben ze er allemaal wel eens gestaan en sommige meerdere keren. Zul je toch eens moeten overschakelen naar wat anders en daarom noemde ik bv een Snow Patrol of KEANE om toch beetje in de stijl van Bospop te blijven. Maar wat bedoel jij dan precies met een segment hoger?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.295
Je bedoeld iets als bv The Who, Roger Waters of Depeche Mode? Alleen krijg je dat nooit op Bospop. Tenminste het lijkt me sterk..... De vijver waaruit ze putten is toch beperkt denk ik. Vroeg of laat hebben ze er allemaal wel eens gestaan en sommige meerdere keren. Zul je toch eens moeten overschakelen naar wat anders en daarom noemde ik bv een Snow Patrol of KEANE om toch beetje in de stijl van Bospop te blijven. Maar wat bedoel jij dan precies met een segment hoger?
Ik weet nog geen eens wat ik bedoel met dat segment hoger, maar wel meer grote namen, ja. Denk dat een Depeche Mode inderdaad wel zou kunnen werken. Maar inderdaad, die ga je niet boeken. Bands als Snow Patrol en Keane verkopen bij lange na niet genoeg om bovenaan de line-up staan.

Logischer, en wellicht ook spijtiger aangezien ik me niet kan voorstellen dat Mojo zich er dan blijft mee bemoeien, is dat Bospop terug moet naar een festival met maximaal 20.000 bezoekers. Dan zijn namen als Snow Patrol ook gelijk geen probleem meer.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
505
1.242
Misschien volgend jaar proberen met Guns 'n' Roses op Bospop te zetten i.p.v. erna.
Al denk ik niet dat die genoegen nemen met een 80-90% lagere gage.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken