Best Kept Secret 2026

Eerste indruk is prima, wel behoorlijk wat clashes, vooralsnog gaat het tussen:
  • Jack White ↔ Wolf Alice
  • Mac DeMarco ↔ Ethel Cain
  • Jack White ↔ Canada–Bosnië
  • Sudan Archives ↔ Sef
  • Nick Cave & The Bad Seeds ↔ De La Soul
  • Femi Kuti ↔ Sudan Archives
  • Nick Cave ↔ Qatar–Zwitserland
  • Amaarae ↔ Nation of Language
  • Gorillaz ↔ Nation of Language
  • MEROL ↔ Amaarae
  • Gorillaz ↔ Nederland–Japan
  • De La Soul ↔ Wolf Alice

Wat zijn jouw clashes?
za: hiqpy / madra salach, weval / maddie ashman, sef / sorry, haley williams / radio free allice, wolf alice / tropical fuck storm, job jobse / bcuc
zo: jungle by night / men an tol, marc demarco / lime garden, sammy virji / parker fans

Dat zijn ze zo'n beetje. Op PP heb ik maar eentje The Haunted Youth / Franz ferdinand

• Wow
Waarderingen: Ferraroo
Als Ethel Cain op de One staat kunnen ze daar ook My Bloody Valentine wel plaatsen als vervanger van Sharon van Etten, toch?

• Geweldig
Waarderingen: Ferraroo
  • Sudan Archives ↔ Sef
  • MEROL ↔ Amaarae
Het gaat ook hard als je clashes hebt van acts die op verschillende dagen en tijdstippen staan 😅

• Sudan Archives ↔ Sef
  • MEROL ↔ Amaarae
Prima eerste bijdrage, maar je had wel wat creatiever mogen zijn!

Ook geen muzikale vervanger voor de Muziekgieterij. Overdag live podcasts op Niet Niks (op zich wel leuk en vooral beter dan overdag al herrie daar).
Misschien is dat al besproken, maar ik loop 50 pagina's achter en haak vandaag weer aan: maar hoe groot schatten jullie de kans dat hier een vervanging van komt? Muziekgieterij was een van mn favoriete stages, en met de huidige timetable mis ik nog kleine bandjes ontdek stage (op de Cashbah na). Is voor mij toch juist Best Kept Secret? Die nieuwe The Shore stage kan me nog niet echt bekoren, voor mijn gevoel de zoveelste dj/house/afro/reggae achtige stage die erbij komt

Misschien is dat al besproken, maar ik loop 50 pagina's achter en haak vandaag weer aan: maar hoe groot schatten jullie de kans dat hier een vervanging van komt? Muziekgieterij was een van mn favoriete stages, en met de huidige timetable mis ik nog kleine bandjes ontdek stage (op de Cashbah na). Is voor mij toch juist Best Kept Secret? Die nieuwe The Shore stage kan me nog niet echt bekoren, voor mijn gevoel de zoveelste dj/house/afro/reggae achtige stage die erbij komt
Die kans lijkt me zo goed als onbestaand. Op de site staat dat dit voor 99% het definitieve programma is.

Ik vind het ook wel jammer dat Muziekgieterij nu weg is, zeker de laatste jaren was dat wel echt een fijne plek. Voor hoe 'vol' de line-up al is en voor het ontdekken maakt het me minder uit (ook op de andere stages staat genoeg dat ik nog niet (goed) kende), maar zeker de laatste paar jaar vond ik het eigenlijk een fijnere plek dan de Casbah.

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat en Mimi
Ik neem aan dat The Shore gewoon Coney Island is met een andere naam en indeling

Prima blokkenschema voor mij qua tijden. Weinig echt vervelende clashes.

Ben ook minder enthousiast over een paar podia keuzes en tijdstippen voor b.v. Ethel Cain, Weval en Anna von Hausswolff. Die passen alle drie het best zo laat mogelijk in een tent en daar staan ze niet.
Ik begrijp dat ze overdag wat met One moeten maar daar in het licht Ethel Cain neerzetten lijkt me niet de beste oplossing.

Al met al beloofd het weer een fijne editie te worden en ben benieuwd wie Sharon gaat vervangen.

• Leuk
Waarderingen: Processierups
Al met al toch een hele matige line-up wat mij betreft. De eerste worp gaf goede hoop maar daarna was ik minder enthousiast en als ik nu alles bij elkaar zie in het blokkenschema, vind ik het zwaar tegenvallen, vooral in de middencategorie. En ja, de headliners zijn grotere namen dan voorgaande jaren, maar hadden alle drie net zo goed op ieder ander groot festival kunnen staan. Maar goed, misschien wordt ik te oud voor BKS 🥴 (hoewel ik jaarlijks toch heel veel veertigers en ouder zie op BKS).

Even goed naar gekeken en wat een dramatische timetable is dit toch eigenlijk. Vooral de spots van Ethel Cain, Anna von Hausswolff en Weval zijn vreemd en veel clashes die overlappen…

Vrijdag
Ão - Croithe/Newdad - Femi Kuti - Sudan Archives - Curtis Harding - De La Soul - Militairie Gun - Jack White - Supermodel* - Doppelgang - Sedef Adasaï

Eigenlijk is die vrijdag zo heel slecht nog niet. Enige echte clash vroeg op de dag met Croithe en Newdad. Newdad al eens gezien, maar nog niet met nieuw album. Militairie Gun kan ook nog Blood Incantation worden maar aangezien ik die tweede ook op RW kan zien wordt dat voor nu Militaire Gun. Nachtprogramma is een beetje afhankelijk hoeveel zin ik er nog in heb. In mijn eentje ga ik daar toch minder snel staan dan wanneer iemand me mee sleurt.

Zaterdag
mark william lewis - Madra Salach/Hiqpy - Any Young Mechanic - Weval - Sef/Sorry - Aldous Harding - Hayley Williams/Crows - Nation of Language - Wolf Alice - GHOSTWOMAN - Nick Cave - Job Jobse - Lucky Done Gone

Met afstand de beste dag! 3 clashes waaronder de grootste Hayley Williams/Crows en eigenlijk ook Radio Free Alice daar nog bij. Ook Tropical Fuck Storm die ik hier nog mis loop door de clash met Wolf Alice. Wat betreft nachtprogramma weer hetzelfde verhaal als vrijdags.

Zondag
Stella -
Anna von Hausswolff/DYGL - Servo - TBA??? - Don West - Ethel Cain - Yard Act - Genesis Owusu - Joey Valence & Brae - Gorillaz - Sammy Virji

Zondags begint nogal zwak, ook door het wegvallen van Sharon van Etten. Wel vroeg al een clash net AVH, DYGL en Dressed Like Boys. Daarna lijkt het een beetje uitzingen tot Ethel Cain. Met daarna weer flink veel overlap. Yard Act dat overlapt met Genesis Owusu (en eigenlijk had ik Mac deMarco ook nog wel willen zien) is erg vervelend. Ook wordt het nog de twijfel of ik wat eerder weg ga bij JVB voor een goede plek bij Gorillaz maar aangezien Nederland moet spelen verwacht ik dat dat ook wel moet lukken.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Bij de nieuwe namen zitten er nog wel een paar die ik wil inluisteren. Voorlopig kom ik uit op:

Vrijdag:
Ao - NewDad / Croithe - Femi Kuti - Curtis Harding - De La Soul / Model/Actriz - Blood Incantation - Jack White - Supermodel
(jammer voor Ata Kak dat hij tegenover Jack White staat)

Zaterdag:
Mark William Lewis - Madra Salach - Any Young Mechanic - Maddie Ashman? - Grote Geelstaart / Weval - Aldous Harding - Radio Free Alice / Hayley Williams - Nation of Language - Wolf Alice (of TFS of Midrift) - Tramhaus - Nick Cave & the Bad Seeds - BCUC

Zondag:
Σtella - Anna von Hausswolff - Mên An Tol - Skullcrusher (of TBA) - Ethel Cain - Yard Act / Genesis Owusu - Joey Valance & Brae - Gorillaz

De echte must sees passen allemaal prima. Benieuwd of er voor Sharon van Etten nog een goede vervanging komt, maar ben ook heel benieuwd naar Skullcrusher.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en noid
Zelden zoveel vervelende clashes gehad als dit jaar. En Zondag met het wegvallen van Van Etten een dag met weinig must sees. Anna von Hausswolff en Ethel Cain, dat is het wel zo’n beetje. Scheelt ook dat ik totaal niks heb met Gorillaz.
Vrijdag en vooral zaterdag wel weer ijzersterk over de hele linie. Al met al weer veel zin in.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: noid en Ferraroo
Dit word mijn route denk ik:
Vrijdag:
Ao -> Croithe -> Pacifica -> Elmer-> Model/Actriz -> Militarie Gun -> Jack White -> supermodel* -> Tramhaus dj set

Zaterdag:
Madra Salach -> Hiqpy-> Weval of Grote Geelstaart -> Sef -> Etta Marcus -> Hayley Williams of Radio Free Alice -> Nation of Language -> Tropical fuck storm -> Tramhaus -> Nick Cave -> ?

Zondag:
Dressed Like Boys -> Anna van Hausswolff -> Men An Tol -> Kroon dj set -> Ethal Cain -> Yard Act -> Gorillaz -> Parker Fans

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo en elo
Bij mij wordt het voorlopig dit:

Vrijdag:
Ao - NewDad - Sudan Archives - De La Soul / Model/Actriz - Jack White - Supermodel

Zaterdag:
Hiqpy - Aldous Harding - stukje Hayley Williams - Tropical Fuckstorm - GHOSTWOMAN - Nick Cave & the Bad Seeds

Zondag:
TBA afhankelijk wat het is - Ethel Cain - Mac DeMarco - Yard Act - stukje Joey Valance & Brae - Gorillaz

Aangevuld met ettelijke bezoekjes aan The Floor uiteraard.

Opvallend minder druk dan andere jaren, maar uit ervaring weet ik dat mijn (te) drukke planningen uit het verleden meestal toch maar voor zo'n 75% gevolgd werden. Heb best wel zin in een wat rustigere editie met wat meer ruimte voor spontaniteit en minder gehol tussen The Secret en de rest van het terrein.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yannickd
Ik heb maar een paar clashes:

Model/Actriz - De la Soul
Bruno Berle - marc william lewis
Anna von Hauswolff - Dressed like Boys
Lime Garden - Genesis Owusu
Gelli Haha - Gorillaz

Maar niets heel pijnlijks. Van bovenstaand rijtje is de tweede mijn voorkeurskeuze.

Ik zal het hele weekend veel op de ONE en TWO te vinden zijn. Dat is nieuw, vooral de ONE. Zaterdag heb ik alles op de ONE aangekruist. Hopelijk wordt het lekker weer.

Net voor een mooi bedrag een ticket via de resale kunnen bemachtigen, dus ik ben er weer bij dit jaar 🥰 Zesde BKS alweer..Nu eerst maar eens inluisteren en dan kijken naar wat er daarna huilen om de clashes :")

• Leuk
Waarderingen: Moniek en yeaghi

Users who are viewing this thread