Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Misschien ligt het ook wat aan marketing. Ik noem wel eens BKS richting kennissen of collega's die razend enthousiast worden als ze Gorillaz horen en niet wisten dat zij naar Nederland kwamen en alsnog een (dag)ticket kopen.
Maar ik vrees ook niet ondenkenbaar, nadat vorig jaar ook Wilco en in eerste instantie TV On The Radio op de ONE werden gezet. Dit jaar denk ik dat op zondag naast Gorillaz in elk geval Mac DeMarco en vermoedelijk ook Jungle By Night op de ONE staan, maar de vierde..?
Wat een flutanalyse: "ik denk", "Ik zie in mijn omgeving". Kroegpraat. Terwijl het heel interessant is dat de klassiekers in België wel goed verkopen. Erg benieuwd naar.
Spotify tipte mij via het nieuwe album van Charli xcx Grace Ives' nieuwe album 'Girlfriend'. Heel fijn album, zou nog een leuke BKS toevoeging zijn. Ze is rondom het BKS-weekend in o.a. Parijs en Berlijn dus zou ook perfect in het tourschema passen.
Edit: zondag 14 juni in bovenzaal Paradiso zie ik! Zaterdag zou nog kunnen maar die dag is al zo verzadigd..
Spotify tipte mij via het nieuwe album van Charli xcx Grace Ives' nieuwe album 'Girlfriend'. Heel fijn album, zou nog een leuke BKS toevoeging zijn. Ze is rondom het BKS-weekend in o.a. Parijs en Berlijn dus zou ook perfect in het tourschema passen.
Edit: zondag 14 juni in bovenzaal Paradiso zie ik! Zaterdag zou nog kunnen maar die dag is al zo verzadigd..
Waar ik een paar jaar geleden nog voor een leuk bedrag meerdere festivals per jaar deed, kies ik er nu 1 of 2 uit. Veelal zijn dit kleinere festivals, omdat ik het niet meer zie zitten om met 40.000 anderen naar dezelfde band te gaan kijken en ik die veel liever in een concertzaal zie dan op een festival. Wanneer ik meer dan €300 voor een weekend moet neerleggen, dan moet de line-up wel echt goed zijn en niet matig.
Ik vind de prijsontwikkeling van festivals echt bizar. Ik snap dat alles in de gehele keten duurder wordt, maar sommige festivals zijn gewoon in een paar jaar tijd meer dan 50% in prijs gestegen.
Ik zat nog een keer naar de line-up te kijken, en BKS heeft wel echt een prachtige lijst artiesten staan.
Gorillaz, Ata Kak, De La Soul, Femi Kuti, Genesis Owusu, Getdown Services, Sef, Yard Act zou ik allemaal graag zien. En er zijn nog veel meer namen die interessant klinken, maar ik nog niet ken.
Misschien toch maar eens wat vrienden proberen te overtuigen.
Ik ben erg benieuwd naar de nachtprogrammering.
Laatste paar keer dat ik naar DTRH was viel dit echt enorm tegen.
Super monotome meuk. (sorry voor mijn mening)
Zoals ik nu zie bij BKS, zit er een stuk meer variatie in, met oa ook dnb/jungle en andere bassheavy stijlen.
zin in!
Dit laatste is sowieso een duidelijke trend van de laatste 10-15 jaar. Wanneer je de prijsstijging van de weekenders van BKS, Lowlands en alle andere grote festivals vergelijkt met de inflatie is dat fors meer. De kleine koopkrachtstijging waar de werkende mensen in de meeste jaren van profiteren compenseert daar niet voldoende voor
Lang verhaal kort: meerdere festivals per jaar willen bezoeken is in 2026 een stuk duurdere hobby dan het in 2016 was.