Best Kept Secret 2026

Nee lijkt mij ook niet hoor. Maar er staan toch wel aardig wat naampjes op die poster voor effectief twee nachten.
Ik denk nog steeds dat een deel van die namen (niet Job) overdag op dingen als Coney Island gaan staan. Ik zie echt niet hoe dit anders moet passen allemaal na middernacht.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik heb het even uitgesplitst per dag en naar The Floor (dat is tenslotte al bekend) en "elders". DJ St. Paul "los" maar op de zondag gezet, want er staat verder geen enkele zondag-Floor-naam in het lijstje.

VR
Floor:
Alice Olsthoorn / Iliassopdebeat / Ofra

Elders:
Cami Layé Okún / Doppelgang / Indie Gloria / Mavochi b2b DIEDE / Sedef Adasï / Susobrino

ZAT
Floor:
Ajuma / Nymfo B2B Zohar / Riptide b2b St Paul

Elders:
Bony Fly / Job Jobse / Kebra Ethiopia Soundsystem / Lucky Done Gone / MEROL (DJ debut) / Mia Koden / OG Karin / Slimfit / Surusinghe

ZON
Floor:
DJ St. Paul

Elders:
Night Dubbing / Sammy Virji / Suze Ijó / Tim Reaper

Op zich moet dit wel passen op drie podia (Coney Island, Secret, Casbah), zeker als er ook een TWO naam bij zit. Bij de vrijdagnamen zie ik niks dat ik in de TWO na Jack White zou plaatsen. Alleen zondag zie ik niet lukken, gezien ze dan voor 01:00 moeten stoppen.

Merol zou als het goed is in de Casbah draaien, Indie Gloria zie ik daar ook wel, wil Fabelachtig daar iets over zeggen?

Kom je gewoon binnen met een Friends ticket aangekocht via het resale platform? Geen speciale voorwaarden?

Nevermind: dat lukt niet. Kennelijk moet je dan via de resale ook 10 tickets tegelijk kopen en dat lukt natuurlijk niet. Heb het maximale van 6 stuks aangeklikt en dan komt er nog steeds een melding dat er niet genoeg producten zijn besteld. Ook geen handige systematiek voor de verkopers. Die krijgen het lastig om hun ticket te verkopen.

Laatst bewerkt:
Kom je gewoon binnen met een Friends ticket aangekocht via het resale platform? Geen speciale voorwaarden?

Nevermind: dat lukt niet. Kennelijk moet je dan via de resale ook 10 tickets tegelijk kopen en dat lukt natuurlijk niet. Heb het maximale van 6 stuks aangeklikt en dan komt er nog steeds een melding dat er niet genoeg producten zijn besteld. Ook geen handige systematiek voor de verkopers. Die krijgen het lastig om hun ticket te verkopen.
Ik probeer ook al enkele dagen zo'n goedkoop ticket te pakken te krijgen maar staat inderdaad steeds dat er niet genoeg producten zijn besteld. Zou toch absurd zijn dat zelfs in resale deze per 10 aangekocht moeten worden?

Ik probeer ook al enkele dagen zo'n goedkoop ticket te pakken te krijgen maar staat inderdaad steeds dat er niet genoeg producten zijn besteld. Zou toch absurd zijn dat zelfs in resale deze per 10 aangekocht moeten worden?
Ze hebben het probleem opgelost precies, heb een ticket kunnen scoren voor 245 euro!

Dagticket voor zaterdag in de pocket!
Geen zondag ticket voor the Gorillaz? Ben trouwens nog wel benieuwd naar je mening over het nieuwe Gorillaz album. Bij je laatste post in dit topic over het album, gaf je aan dat je het album nog niet geluisterd had ondanks dat je groot Gorillaz fan bent (ook aan je plaatje te zien).

Geen zondag ticket voor the Gorillaz? Ben trouwens nog wel benieuwd naar je mening over het nieuwe Gorillaz album. Bij je laatste post in dit topic over het album, gaf je aan dat je het album nog niet geluisterd had ondanks dat je groot Gorillaz fan bent (ook aan je plaatje te zien).
Ik zie ze de week ervoor al in Barcelona (en in juli op Rock Werchter). Primavera is ook de reden dat ik thuis niet nóg een festivalweekend kan verkopen en maar een dagje BKS doe. En dat is de zaterdag geworden.

En wat het nieuwe album betreft, dat is een goeie vraag. Heb 'm nu nog pas twee keer op gehad en heb het idee dat die nog verder gaat groeien. Verwacht dat ik uiteindelijk wel ga concluderen dat het het beste is dat ze sinds lange tijd hebben uitgebracht,

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Primavera is ook de reden dat ik thuis niet nóg een festivalweekend kan verkopen en maar een dagje BKS doe
Haha herkenbaar. Voor mij is de max ook wel Lowlands en BKS dit jaar, anders kom ik het huis niet meer in denk ik.

Wat betreft het album, ik had zelf ongeveer 3 a 4 luisterbeurten nodig om er helemaal in te komen, en nu staat die op één met meest geluisterde album van dit jaar. Het beste gedeelte vind ik wel de eerste 11 nummers (t/m Damascus).

• Leuk
Waarderingen: Glow en visdave34
Gisteren wat festival podcasts geluisterd en ook die over Wilde Weide.
En de line-up even bekeken en het viel mij op dat aardig wat artiesten op beide festivals staan.
Niet dat ik speciaal hiervoor een kaartje had gekocht, maar het maakt het toch iets minder exclusief. :unsure:

Sef
Jungle by Night
Weval
Merol
Hiqpy
Sophie Straat
Kaat van Stralen
Cest Qui
Ineffekt
St Paul
Og Karin

Ik kwam nu ook reclame tegen dat je je kaartje in 2 delen kan betalen via cc. Eerst 40% en 60% op 1 juni.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Gisteren wat festival podcasts geluisterd en ook die over Wilde Weide.
En de line-up even bekeken en het viel mij op dat aardig wat artiesten op beide festivals staan.
Niet dat ik speciaal hiervoor een kaartje had gekocht, maar het maakt het toch iets minder exclusief. :unsure:

Sef
Jungle by Night
Weval
Merol
Hiqpy
Sophie Straat
Kaat van Stralen
Cest Qui
Ineffekt
St Paul
Og Karin

Ik kwam nu ook reclame tegen dat je je kaartje in 2 delen kan betalen via cc. Eerst 40% en 60% op 1 juni.
Veel van die namen kan je deze zomer op heel wat festivals zien toch? Zijn dan ook vooral lokale acts. Denk toch dat bijna niemand voor die namen naar BKS komt.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Veel van die namen kan je deze zomer op heel wat festivals zien toch? Zijn dan ook vooral lokale acts. Denk toch dat bijna niemand voor die namen naar BKS komt.
Ik hou niet elk festival bij. Maar dit viel mij wel op. De keuze om specifiek voor BKS te kiezen wordt daarmee wel een stukje kleiner.

Dat denk ik ook niet, maar Sef, Jungle by Night, Weval, Merol, Sophie Straat, Hiqpy nemen wel prominente plaatsen in op de One en Two volgens mij?
Sef zou zelfs sub kunnen zijn op de One? Die spot had dus ook ingevuld kunnen worden door iets unieks waar men wel speciaal een kaart voor hadden gekocht?

Ja, je kunt toch moeilijk van Nederlandse of Belgische acts verwachten dat zij het een hele zomer bij enkel BKS houden..
Van de acts niet, van de organisatie een klein beetje wel.
Als jij genoeg muzikanten op je One/Two programmeert die je overal kunt zien creëer je wel de mogelijkheid
dat ze die artiesten wel ergens anders gaan bekijken of al hebben gezien.

Ik zeg niet dat dat nu al het geval is.

Van de acts niet, van de organisatie een klein beetje wel.
Als jij genoeg muzikanten op je One/Two programmeert die je overal kunt zien creëer je wel de mogelijkheid
dat ze die artiesten wel ergens anders gaan bekijken of al hebben gezien.

Ik zeg niet dat dat nu al het geval is.
Ja, het is wel oppassen dat je niet té veel NL/BE-acts op de prominente plekken zet. Toch denk ik dat voor een deel van de kaartkopers (niet per se de mensen hier) namen als Weval en Sef juist wel een plusje zijn. Niet de hoofdreden, maar voor de groep bezoekers die in de buurt woont / de sfeer fijn vindt / met vrienden die meer muziek kennen meegaan, zijn dit volgens mij (in ieder geval in mijn omgeving) juist wel de acts die voor wat enthousiasme en herkenning zorgen. Vaker dan bij acts als Wolf Alice, Sharon van Etten en Mac DeMarco, gok ik.

Ik heb het even uitgesplitst per dag en naar The Floor (dat is tenslotte al bekend) en "elders". DJ St. Paul "los" maar op de zondag gezet, want er staat verder geen enkele zondag-Floor-naam in het lijstje.

VR
Floor:
Alice Olsthoorn / Iliassopdebeat / Ofra

Elders:
Cami Layé Okún / Doppelgang / Indie Gloria / Mavochi b2b DIEDE / Sedef Adasï / Susobrino

ZAT
Floor:
Ajuma / Nymfo B2B Zohar / Riptide b2b St Paul

Elders:
Bony Fly / Job Jobse / Kebra Ethiopia Soundsystem / Lucky Done Gone / MEROL (DJ debut) / Mia Koden / OG Karin / Slimfit / Surusinghe

ZON
Floor:
DJ St. Paul

Elders:
Night Dubbing / Sammy Virji / Suze Ijó / Tim Reaper

Op zich moet dit wel passen op drie podia (Coney Island, Secret, Casbah), zeker als er ook een TWO naam bij zit. Bij de vrijdagnamen zie ik niks dat ik in de TWO na Jack White zou plaatsen. Alleen zondag zie ik niet lukken, gezien ze dan voor 01:00 moeten stoppen.

Merol zou als het goed is in de Casbah draaien, Indie Gloria zie ik daar ook wel, wil Fabelachtig daar iets over zeggen?
ik weet van niks 👀

Wat hebben de artiesten die op de affiche van Best Kept Secret staan in 2026 al allemaal uitgebracht?
En wat staat er nog aan te komen?
Een chronologische playlist:

Hiqpy -Youman (single) - 09/01
Lime Garden - 23 (single) - 20/01
Sammy Virji - Next Day Cleaning (EP) - 23/01
MEROL - Mommy (single) - 23/01
Weval - Straf (Soundtrack) (2 songs) - 23/01
Madra Salach - It's a Hell of an Age (EP) - 23/01
Nation of Language - Inept Apollo (Tom Sharkett Remix) - 28/01
Another Country $$$$ - Cursed Frame - 29/01
Sorry - Billy Elliot/Alone in Cologne (single) -04/02
MULA B. - AMG met Matje (single) - 06/02
Grote Geelstaart - Maalstroom (single) - 06/02
Leoniden - leere worte (single) - 06/02
Ão - Malandra - 13/02
Croíthe - The Snug Sessions (EP) - 13/02
Pacifica - End of Beginning (single) - 13/02
Genesis Owusu - Stampede (single) - 19/02
Naïka - ECLESIA - 20/02
Skullcrusher - And your Song is like a Circle (Live) (EP) - 20/02
Kumo 99 - PULL! - 23/02
Lime Garden - All Bad Parts (single) - 25/02
Gorillaz - The Mountain - 27/02
Joey Valence & Brae - HYPERYOUTH (afterparty) (extended reissue) - 28/02
Aldous Harding - One Stop (single) - 03/03
Sammy Virji (met Fred Again & Lil Silva) - Winny (Lil Silva remix) - 05/03
Shady Nasty (met Fred Again, Lou Nour & KETTAMA) - Hardstyle 2(Lou Nour remix) - 05/03
MEROL - Rode Seks Feeks (single) - 06/03
Lime Garden - Downtown Lover (single) - 18/03
MEROL (met The Space Choir) - Er is een land waar vrouwen willen wonen (Live) (single) - 20/03
Model/Actriz - Swan Songs (EP) - 23/03
Bruno Berle - Cecilia (single) - 26/03
Hiqpy - Bowie's Pressure (single) - 27/03
Parker Fans - Bark! (EP) - 27/03
Getdown Services - The Radiator/Scrub It (single) - 01/04
Jack White - G.O.D. and the Broken Ribs/Derecho Demonico (single) - 03/04
BCUC - The Road is Never Easy - 03/04
C'est Qui? - WTHW (single) - 03/04
Elmer - Geen Beest (single) - 03/04

10/04:
Hiqpy - Slow death of a Good Girl
Lime Garden - Maybe Not Tonight

01/05:
MEROL - Leve De feeks

08/05:
Aldous Harding - Train on the Island

15/05:
Genesis Owusu - Redstar Wu & The Worldwide Scourge

Zomer 2026:
Bruno Berle - (titel onbekend)

Datum onbekend:
Elmer - MAN, OH MAN!

Laatst bewerkt:
Wat hebben de artiesten die op de affiche van Best Kept Secret staan in 2026 al allemaal uitgebracht?
En wat staat er nog aan te komen?
Een chronologische playlist:

Hiqpy -Youman (single) - 09/01
Lime Garden - 23 (single) - 20/01
Sammy Virji - Next Day Cleaning (EP) - 23/01
MEROL - Mommy (single) - 23/01
Weval - Straf (Soundtrack) (2 songs) - 23/01
Madra Salach - It's a Hell of an Age (EP) - 23/01
Nation of Language - Inept Apollo (Tom Sharkett Remix) - 28/01
Another Country $$$$ - Cursed Frame - 29/01
Sorry - Billy Elliot/Alone in Cologne (single) -04/02
MULA B. - AMG met Matje - 06/02
Grote Geelstaart - Maalstroom (single) - 06/02
Leoniden - leere worte (single) - 06/02
Ão - Malandra - 13/02
Croíthe - The Snug Sessions (EP) - 13/02
Pacifica - End of Beginning (single) - 13/02
Genesis Owusu - Stampede (single) - 19/02
Naïka - ECLESIA - 20/02
Skullcrusher - And your Song is like a Circle (Live) (EP) - 20/02
Kumo 99 -PULL! - 23/02
Lime Garden - All Bad Parts (single) - 25/02
Gorillaz - The Mountain - 27/02
Joey Valence & Brae - HYPERYOUTH (afterparty) - 28/02
Aldous Harding - One Stop (single) - 03/03
Sammy Virji (met Fred Again & Lil Silva) - Winny (Lil Silva remix) - 05/03
Shady Nasty (met Fred Again, Lou Nour & KETTAMA) - Hardstyle 2(Lou Nour remix) - 05/03
MEROL - Rode Seks Feeks (single) - 06/03
Lime Garden - Downtown Lover (single) - 18/03
MEROL (met The Space Choir) - Er is een land waar vrouwen willen wonen (Live) (single) - 20/03
Model/Actriz - Swan Songs (EP) - 23/03
Bruno Berle - Cecilia (single) - 26/03
Hiqpy - Bowie's Pressure (single) - 27/03
Parker Fans - Bark! (EP) - 27/03
Getdown Services - The Radiator/Scrub It (single) - 01/04
Jack White - G.O.D. and the Broken Ribs/Derecho Demonico (single) - 03/04
BCUC - The Road is Never Easy - 03/04
C'est Qui? - WTHW (single) - 03/04
Elmer - Geen Beest (single) - 03/04

10/04:
Hiqpy - Slow death of a Good Girl
Lime Garden - Maybe Not Tonight

01/05:
MEROL - Leve De feeks

08/05:
Aldous Harding - Train on the Island

15/05:
Genesis Owusu - Redstar Wu & The Worldwide Scourge

Zomer 2026:
Bruno Berle - (titel onbekend)

Datum onbekend:
Elmer - MAN, OH MAN!
AMG met Matje is oprecht een teringharde banger.

Users who are viewing this thread