Best Kept Secret 2026

Misschien ligt het ook wat aan marketing. Ik noem wel eens BKS richting kennissen of collega's die razend enthousiast worden als ze Gorillaz horen en niet wisten dat zij naar Nederland kwamen en alsnog een (dag)ticket kopen.

Maar ik vrees ook niet ondenkenbaar, nadat vorig jaar ook Wilco en in eerste instantie TV On The Radio op de ONE werden gezet. Dit jaar denk ik dat op zondag naast Gorillaz in elk geval Mac DeMarco en vermoedelijk ook Jungle By Night op de ONE staan, maar de vierde..?
Die set van Ethel Cain moet in een donkere tent. Dat kan echt niet in het licht op ONE.

• Leuk
Waarderingen: gretz, Brian en AngieH
Spotify tipte mij via het nieuwe album van Charli xcx Grace Ives' nieuwe album 'Girlfriend'. Heel fijn album, zou nog een leuke BKS toevoeging zijn. Ze is rondom het BKS-weekend in o.a. Parijs en Berlijn dus zou ook perfect in het tourschema passen.

Edit: zondag 14 juni in bovenzaal Paradiso zie ik! Zaterdag zou nog kunnen maar die dag is al zo verzadigd..

Laatst bewerkt:
Spotify tipte mij via het nieuwe album van Charli xcx Grace Ives' nieuwe album 'Girlfriend'. Heel fijn album, zou nog een leuke BKS toevoeging zijn. Ze is rondom het BKS-weekend in o.a. Parijs en Berlijn dus zou ook perfect in het tourschema passen.

Edit: zondag 14 juni in bovenzaal Paradiso zie ik! Zaterdag zou nog kunnen maar die dag is al zo verzadigd..
Zou idd een mooie toevoeging zijn. En een pré is dat Grace Ives bij Friendly Fire zit. Maar ik kan me niet voorstellen dat FF Grace ook op BKS zet.

Waar ik een paar jaar geleden nog voor een leuk bedrag meerdere festivals per jaar deed, kies ik er nu 1 of 2 uit. Veelal zijn dit kleinere festivals, omdat ik het niet meer zie zitten om met 40.000 anderen naar dezelfde band te gaan kijken en ik die veel liever in een concertzaal zie dan op een festival. Wanneer ik meer dan €300 voor een weekend moet neerleggen, dan moet de line-up wel echt goed zijn en niet matig.

Ik vind de prijsontwikkeling van festivals echt bizar. Ik snap dat alles in de gehele keten duurder wordt, maar sommige festivals zijn gewoon in een paar jaar tijd meer dan 50% in prijs gestegen.

• Leuk
Waarderingen: davadude en Yannick
Als ik nog een naam de wereld moet in wensen voor BKS, dan is het Maruja. Misschien moeten ze nog wachten met de aankondiging tot na Roadburn. 😇

• Leuk
Waarderingen: hanam0t0
Ik zat nog een keer naar de line-up te kijken, en BKS heeft wel echt een prachtige lijst artiesten staan.

Gorillaz, Ata Kak, De La Soul, Femi Kuti, Genesis Owusu, Getdown Services, Sef, Yard Act zou ik allemaal graag zien. En er zijn nog veel meer namen die interessant klinken, maar ik nog niet ken.

Misschien toch maar eens wat vrienden proberen te overtuigen.

Ik ben erg benieuwd naar de nachtprogrammering.
Laatste paar keer dat ik naar DTRH was viel dit echt enorm tegen.
Super monotome meuk. (sorry voor mijn mening)

Zoals ik nu zie bij BKS, zit er een stuk meer variatie in, met oa ook dnb/jungle en andere bassheavy stijlen.
zin in!

• Leuk
Waarderingen: koekebakker en Ferraroo

Users who are viewing this thread