Best Kept Secret 2026

Zou ASML dan ook nog een vinger in de pap hebben? Die zijn ook een belangrijke sponsor voor Hit the City.
Hilvarenbeek is wat ver weg van Veldhoven om BKS aantrekkelijk te laten zijn voor potentiële ASML medewerkers.

Suikeroom is mijn woordkeuze en dekt wellicht niet de lading. Mijn interpretatie van wat ik in twee minuten hoorde is dat de geldschieter/sponsor niet blij is met de exposure van een ander poppodium en daarom aan wat touwtjes heeft getrokken. Ik ga er obv wat ik hoorde ook niet vanuit dat deze area op BKS weer (volledig) muziek gaat laten horen. Mijn eerste associatie was Lowlands. Nogmaals, mijn interpretatie. Of die klopt horen we hopelijk binnenkort.

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
Effenaar heeft dat weekend nog een leeg weekend. 013 en Muziekgieterij hebben allebei al wel wat staan.

Met beide werkt Friendly Fire samen. Vorig jaar Headlines met 013 en Hit the City met Effenaar.
Nu je headlines noemt, er was volgens mij een 2026 editie aangekondigd, volgens Festileaks was dit 9 mei 2026. Maar ik zie het niet meer op de 013 website. In een stille dood stopgezet?

Nu je headlines noemt, er was volgens mij een 2026 editie aangekondigd, volgens Festileaks was dit 9 mei 2026. Maar ik zie het niet meer op de 013 website. In een stille dood stopgezet?

Klopt, 9 mei inderdaad. Niet zo veelbelovend dat het van de 013-website af is en dat de Headlines website ook offline is. Vond het überhaupt verrassend dat er nog een tweede editie kwam na hoe rustig die eerste editie was.

Hilvarenbeek is wat ver weg van Veldhoven om BKS aantrekkelijk te laten zijn voor potentiële ASML medewerkers.
Dit ligt 30 km uit elkaar. En voor vele medewerkers zelfs nog dichterbij. ASML doet de laatste tijd steeds meer hun best om een beter imago te krijgen in de gehele regio, dus zou niet eens zo ondenkbaar zijn.

Het Maastrichtse poppodium Muziekgieterij zal vanaf dit jaar niet meer een eigen podium hebben op Best Kept Secret, zo meldt de Limburger. Het festival in Hilvarenbeek kiest volgens algemeen directeur van de Muziekgieterij Wim Smeets voor een andere programmeringsfocus. Daarmee komt na vier edities een einde aan de samenwerking.

Het festival, dat sinds 2013 plaatsvindt op het terrein van Beekse Bergen, bood vier jaar ruimte aan een Muziekgieterij-podium. Dit podium ontstond uit een samenwerking met popblad Heaven en groeide in die periode van een kleine tent naar een bospodium met enkele honderden bezoekerscapaciteit.

Volgens Smeets heeft de Muziekgieterij in de afgelopen jaren bewust geïnvesteerd in het podium. “We hebben daar vier jaar tijd en geld in gestoken om het steeds verder te ontwikkelen, met een herkenbare Muziekgieterij-vibe,” zegt hij. Het podium werd binnen het festivalprofiel regelmatig aangeduid als een van de meer intieme locaties.

De beslissing om te stoppen komt niet voort uit onvrede over de samenwerking, maar uit een strategische heroriëntatie bij het festival. De huidige directie van Best Kept Secret wil accenten verleggen binnen de programmering en productie, waardoor het Muziekgieterij-podium niet wordt voortgezet.

De Muziekgieterij richt zich nu nadrukkelijker op eigen evenementen en formats. Het Maastrichtse poppodium ziet ruimte om verder te bouwen aan festivals en concertreeksen onder eigen vlag. Recent organiseerde het podium onder meer South of Heaven en Zero For Three. Daarnaast worden binnentuinconcerten op het Ritchie Backfireplein verder ontwikkeld.

Smeets benadrukt dat het oorspronkelijke doel van de samenwerking, het vergroten van de landelijke naamsbekendheid, grotendeels is bereikt. “Waar deuren dichtgaan, gaan ook andere deuren open,” aldus Smeets. “We blijven actief investeren in nieuwe projecten en samenwerkingen.”

Via graz forum

Echt jammer! Als ze de muziekgieterij stopzetten en bijvoorbeeld wel het niet niks en het lidl hok blijven houden zou dat zo zonde zijn. Laat ze de "accenten" dan daar ook verleggen en de Casbah een mooie grotere nieuwe plek geven zonder dat je de Floor op de achtergrond hoort dreunen

Ik zie net Femi Kuti bij ‘het uur van de Wolf: we want the funk’.
Dat is wel een gast die je niet mag missen geloof ik. Wow.

Bewerking: of was het zijn vader die ik zag? Even terugkijken nog.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bubba en Matthijs
Denk je niet dat Hayley Williams zal subben? Nick Cave - Hayley Williams - Wolf Alice, waardoor ze rond 17u spelen. Beetje zoals de vorige keer (toevallig ook de Cave dag).

Op RW speelt Wolf Alice trouwens als tweede van de dag.

Denk je niet dat Hayley Williams zal subben? Nick Cave - Hayley Williams - Wolf Alice, waardoor ze rond 17u spelen. Beetje zoals de vorige keer (toevallig ook de Cave dag).

Op RW speelt Wolf Alice trouwens als tweede van de dag.
Ja, kan ook. Maar zie Hayley ook wel als TWO head die dag. Wie anders? Enfin, best bizar dat Wolf Alice op Werchter zó vroeg staat.

Enfin, best bizar dat Wolf Alice op Werchter zó vroeg staat.
Is ook niet zo gekend in België denk ik. Krijgt eigenlijk niet echt airpay op StuBru en hun verhuis van Vorst naar Koninklijk Circus (die zich ook maar traag vulde) door de slechte verkoop was ook best pijnlijk.

Users who are viewing this thread