Best Kept Secret 2026

In mijn ervaring werd er de voorbije jaren geen techno gedraaid. Denk misschien 1 naam in de voorbije 2 jaar (tenzij ik misschien iets heb gemist op de kleinste podia). Ook hard house niet gehoord. Ik vond de DJ namen ook echt erbarmelijk de voorbije jaren.
Ik ook helaas. Het zou toch niet moeten voorkomen dat je op een festival in de nacht moet gaan lopen zoeken naar een beetje fatsoenlijke dansmuziek. En als er ergens goed werd gedraaid was het op een oppervlakte van een halve postzegel. Dat is mijn grootste minpunt aan BKS: het ontbreken van een goed nachtprogramma. Dat doet DTRH en LL dan echt stukken beter. Het hoeft geen Bravo stampwerk te zijn maar een beetje grote tent om de nacht in te gaan zou wel leuk zijn.

Een vraag omtrent doorverkoop BKS tickets. Zijn tickets op naam of kan je die gewoon doorverkopen en worden ze enkel gescand bij de toegang?
Hoe gemakkelijk is het om de week voor BKS of een paar weken hiervoor tickets met korting te krijgen voor BKS?
Kan je als Belg ook tickets kopen van een Nederlandse koper van die tickets via doorverkoop?

Een vraag omtrent doorverkoop BKS tickets. Zijn tickets op naam of kan je die gewoon doorverkopen en worden ze enkel gescand bij de toegang?
Hoe gemakkelijk is het om de week voor BKS of een paar weken hiervoor tickets met korting te krijgen voor BKS?
Kan je als Belg ook tickets kopen van een Nederlandse koper van die tickets via doorverkoop?
Tickets zijn op naam.
In mijn ervaring heb je de grootste kans om tickets aan een noemenswaardige korting te scoren drie a vier weken voor het festival.
Nationaliteit maakt niet uit.

Tickets zijn op naam, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de naam gecontroleerd werd.

(Ik heb weleens gehoord dat het vooral is zodat iemand die in 1x meerdere tickets koopt, daarmee uit elkaar kan houden welke van wie is. Weet niet of dat klopt.)

Als je tickets via het doorverkoopkanaal van Eventim koopt krijg je sowieso een "vers" ticket waar je eigen naam op gezet kan worden. Het maakt voor jou als koper niet uit wie de verkoper is.

Volgens mij is die Radiohead editie ook aangekondigd dat je echt op eigen naam moest binnenkomen geloof ik, maar dat viel in de praktijk ook behoorlijk mee.

Tickets zijn op naam, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de naam gecontroleerd werd.

(Ik heb weleens gehoord dat het vooral is zodat iemand die in 1x meerdere tickets koopt, daarmee uit elkaar kan houden welke van wie is. Weet niet of dat klopt.)

Als je tickets via het doorverkoopkanaal van Eventim koopt krijg je sowieso een "vers" ticket waar je eigen naam op gezet kan worden. Het maakt voor jou als koper niet uit wie de verkoper is.
Eigenlijk is het puur vanuit marketing oogpunt. Door te personaliseren weet je beter wat je doelgroep is. Dat weet je minder als bij wijze van spreken 1 persoon tickets voor 8 mensen koopt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik ook helaas. Het zou toch niet moeten voorkomen dat je op een festival in de nacht moet gaan lopen zoeken naar een beetje fatsoenlijke dansmuziek. En als er ergens goed werd gedraaid was het op een oppervlakte van een halve postzegel. Dat is mijn grootste minpunt aan BKS: het ontbreken van een goed nachtprogramma. Dat doet DTRH en LL dan echt stukken beter. Het hoeft geen Bravo stampwerk te zijn maar een beetje grote tent om de nacht in te gaan zou wel leuk zijn.
Ik meen me te herinneren dat er vroeger een andere boeker was voor het nachtprogramma. Toen was het echt stukken beter.
En ga zeker akkoord met je kritiek. Een beetje goede energieke muziek in een tent (of breng de Seven terug), die me 's nachts kan oppeppen zou mij veel meerwaarde geven op BKS.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba
Zou mooi zijn als BKS en Draaimolen de handen ineenslaan, heb je toch wat alternatievere dans acts.

Blijft ook nog wel gek steeds dat de programmering van de Floor en Secret s avonds nogal overlapt qua muziekstijl. Eigenlijk heb je de ruimte dus al om 2/3 moeilijkere electronische acts/djs kwijt te kunnen per avond.

• Leuk
Waarderingen: davadude en DJ_Tjorre
Als nieuwkomer op BKS, hoe zit het überhaupt qua nachtprogramma, drukte in de nacht, eindtijden, rust op de camping en afstand tussen camping en het festival terrein?

Als nieuwkomer op BKS, hoe zit het überhaupt qua nachtprogramma, drukte in de nacht, eindtijden, rust op de camping en afstand tussen camping en het festival terrein?
De ontgroening voor nieuwkomers op BKS zijn behoorlijk heftig dus bereid je maar voor :oops: . Maar in de nacht is alles vaak wel redelijk te doen. Rust op de camping is er ook wel denk ik, het is geen Lowlands. Maar daar kan ik niet over meepraten want ik slaap nooit op de camping.

Na 1u (na de laatste acts op de Two) loopt de weide echt volledig leeg en is het helemaal niet druk meer, maar er speelt wel nog muziek tot 4u.
BKS is waarschijnlijk de rustigste camping van eender welk festival waar ik al ben geweest. Ik slaap er altijd best goed. Ik vind het ook één van de mooiste en leukste campings om te verblijven, omdat je tussen de bomen zit naast het meer, echt genieten als je daar 's ochtends met een zonnetje wakker kan worden.
Hoe ver het wandelen is, is wat afhankelijk van waar je op de camping zit. Maar gemiddeld gezien misschien 10-15minuten (dus goed te doen).

Zou mooi zijn als BKS en Draaimolen de handen ineenslaan, heb je toch wat alternatievere dans acts.
Dat dat nooit gebeurd is, begrijp ik ook niet goed. Ik weet bovendien dat Milo van Draaimolen en Maurits Westerik elkaar kennen en de laatste ook op Draaimolen kwam, zo vertelde de laatste me ooit eens.

Na 1u (na de laatste acts op de Two) loopt de weide echt volledig leeg en is het helemaal niet druk meer, maar er speelt wel nog muziek tot 4u.
BKS is waarschijnlijk de rustigste camping van eender welk festival waar ik al ben geweest. Ik slaap er altijd best goed. Ik vind het ook één van de mooiste en leukste campings om te verblijven, omdat je tussen de bomen zit naast het meer, echt genieten als je daar 's ochtends met een zonnetje wakker kan worden.
Hoe ver het wandelen is, is wat afhankelijk van waar je op de camping zit. Maar gemiddeld gezien misschien 10-15minuten (dus goed te doen).
Kijk, klinkt allemaal positief. Ben zelf de campings van LL en PP gewend. Op LL toch vaak als grote minpunt dat het s'nachts te druk is op het terrein en dat het vrij lawaaierig is op de camping, omdat de Bravo tot 5 uur doorknalt. 10 minuten a 15 minuten is ook prima te doen qua loopafstand.

Ik besef mij nu ook ineens dat ik heel lang geleden ergens rond 2011 een weekend naar Decibel ben geweest en dit was ook bij Hilvarenbeek. Toen kampeerde wij ook aan het meertje, en konden we ook gebruik maken van de standaard camping faciliteiten die daar al aanwezig waren zoals douches en stopcontacten.

We sliepen in 2024 op de camper camping en dat was wel echt serieus een stuk lopen (25 minuten ofzo).

LL en DTRH hebben dus een veel levendiger nachtprogramma. Dat gaat ook zondagnacht door. Op BKS is op zondag om 01:00 ofzo echt alles afgelopen. Dat vonden we toen een domper. Maar even bij de camper een laatste biertje gedaan.

Nu hoorde ik dus pas het gerucht (van een kennis van een vriend van een kind, in de waarste zin van het woord dus) dat de Muziekgieterij er niet zou zijn dit jaar. Als het zou kloppen mag ik hopen dat het enkel om de host gaat en niet om het podium en programmering. Heerlijke plek altijd inderdaad

Gerucht zojuist bevestigd. Tenzij er een onbekend konijn uit de hoge hoed komt, ook geen muziek op die plek. Boe BKS

Users who are viewing this thread