Best Kept Secret 2026

ik denk dat de kleinere headliners van dit jaar gewoon toeval waren.
Er waren geen grote namen, nou dan doen we wat kleinere omturnen tot headliner.
En natuurlijk wordt dat dan niet zo gecommuniceerd.
Maar als ze volgend jaar de mogelijk hebben om een grote vis binnen te halen, dan zullen ze dat zeker doen.
Ik hoop dat je gelijk hebt, want het lijkt me vet om weer eens dikke headliners te zien op BKS. Toeval lijkt het me niet meer na drie jaar zonder ‘Ziggo level’ headliners. De poster lay-out van de afgelopen drie edities laat ook zien dat de focus hier niet meer lijkt te liggen.

• Leuk
Waarderingen: BelugaBob
ik denk dat de kleinere headliners van dit jaar gewoon toeval waren.
Er waren geen grote namen, nou dan doen we wat kleinere omturnen tot headliner.
En natuurlijk wordt dat dan niet zo gecommuniceerd.
Maar als ze volgend jaar de mogelijk hebben om een grote vis binnen te halen, dan zullen ze dat zeker doen.
In 2023 en 2024 had ik exact ook dat idee. Maar heb toch echt het gevoel dat ze vanaf 2025 nog duidelijker dat statement hebben gemaakt dat ze kleine headliners willen in interviews, in hun communicatie, in de poster,...

Grootorde Bon Iver, Lorde, Tame Impala zie ik nog gebeuren als de puzzelstukjes goed vallen. En dan zeker niet meer dan 1 per editie van dat kaliber.
Maar The Cure, Radiohead, Nick Cave,... zullen niet meer gebeuren denk ik (al ga ik niet treuren als ik er naast zit).

Het is rustig op het forum. Dat begrijp ik helemaal; er zijn nog wat andere festivalletjes die aandacht vragen, we zijn allemaal op vakantie of laden ons op een andere manier op voor een nieuwe BKS editie. Het is jullie allemaal gegund.

Zullen we afspreken dat we in september keihard terugkomen om te bespreken wat nodig is om ons BKS in 2026 nog beter, fijner, memorabeler te maken?

Fijne zomer.

1754383418018.jpeg

Het festivalaanbod van Friendly Fire voor 2026 is al weer bekend. Welke namen kunnen we al met potlood opschrijven voor BKS 2026? En wie zou je graag willen zien?

• Leuk
Waarderingen: gretz
als ik er één mag kiezen dan zou ik vooral Tramhaus wel willen zien. Kan mij als weinige van dit lijstje bekoren

Wie van mij allemaal mogen doorkomen: Droom Dit, Indian Askin, Library Card, Personal Trainer, Pip Blom, Rats On Rafts, Sef, The Vices & Wies

Niet op gelet, my bad. Maar enkel Droom Dit en Library Card vond ik terug, dus de helft is wel wat overdreven (2 op 9 namen dus) ;)
En Rats on Rafts, en Sef met een DJ set dan. Pip Blin met Long Fling ook. Maar het zijn dan ook wel de usual suspects.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Dio met zijn Vlugtlaan show had ik eigenlijk dit jaar al verwacht.Toch wel het beste NL hiphop album van 2025. Hij was bij Sef zelfs ook aanwezig. Hopelijk volgend jaar.

Ik heb recent Pol ontdekt. Leuk jaren 80-achtig new wave bandje, check bijv l'amour fait mal. Verdienen wel een plekje op BKS vind ik.

Zaho was echt geweldig op Haldern. Ze speelde de wei volledig plat. Laat maar komen ja. Graag!
Infinity Song vond ik echt verschrikkeljik. Wat een ellendig positieve gospel zeg. Doe mij dan maar Bo Ningen, deze japanners legden een meesterlijk stukje groovende noise neer op de zaterdagmiddag. :cool:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker en AngieH
Afgelopen weekend o.a. Zaho de Sagazan en Been Stellar gezien op Haldern Pop. Mogen van mij zo doorkomen naar BKS volgend jaar! Infinity Song verraste mij ook in positieve zin, live vond ik het echt heel goed werken. Heel veel energie.
Infinity Song hadden we vorig jaar nog; die verwacht ik niet. Maar Zaho en Been Stellar mogen doorkomen.

Net een mooie, kalme, meditatieve Cassandra Jenkins in de Ekko gezien. Blij dat achteraf een van de vervelendere clashes van BKS25 (met Daniela Pes, die uiteindelijk mijn hoogtepunt van de vrijdag was) goed is afgehandeld!
Ik had op dat moment juist die clash met Horsegirl waarvoor ik eerder weg ben gegaan met Daniela Pes. Helaas viel Horsegirl tegen, dus ben blij dat ik voor Pes nog op Le Guess Who? een herkansing krijg!

• Leuk
Waarderingen: Matthijs

Users who are viewing this thread