Zou volgende zomer graag nog eens gaan. Het heeft een mooie locatie, lekker makkelijk bereisbaar, en randzaken zoals naar festivalbegrippen fantastisch eten.
Maar toch blijft voor mij de line-up doorslaggevend. En naast geen zomers weer, duurdere prijzen, vrij regelen met werk is die line-up eigenlijk gewoon dé reden dat ik er dit jaar niet was. Ja ik baal ervan dat ik Justice deze zomer niet live zie, ja ik had PJ Harvey en Slowdive geweldig gevonden, ja er waren mooie opkomende bandjes geweest zoals Infinity Song en Royel Otis, tuurlijk had ik een mooi weekend gehad. En toch heb ik geen spijt, want dit festival kan gewoon beter, op muzikaal gebied.
Met dit jaar voor het eerst MEO Kalorama, met LCD Soundsystem, Massive Attack en nog veel meer BKS-waardige (grote) namen op de planning en volgend jaar de overweging om weer eens naar Primavera Sound (Porto) te gaan, heeft BKS ook gewoon sterke concurrenten in het buitenland. Dit jaar ontbrak het mij aan een goede bovenkant. Tuurlijk is de undercard belangrijk, maar je betaalt genoeg en ik wil gewoon óók gave shows aan de ONE zien.
Ik hou toch hoop dat we volgend jaar weer wat spannendere bovenkant krijgen met hopelijk iets uit het rijtje Nine Inch Nails, Lorde, The XX, Björk, Tame Impala of Radiohead.