Best Kept Secret 2025

altjesper

Playlistbediener
15 jun 2023
6
8
Ik kijk nu al uit naar de eerste lichting namen, tot die tijd dromen en speculeren!

Ik hoop op headliners als Childish Gambino - Sufjan Stevens - DARKSIDE (Nicolaas Jaar alleen ook perfect)

Verder hoop ik heel erg op Arca.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Zou volgende zomer graag nog eens gaan. Het heeft een mooie locatie, lekker makkelijk bereisbaar, en randzaken zoals naar festivalbegrippen fantastisch eten.

Maar toch blijft voor mij de line-up doorslaggevend. En naast geen zomers weer, duurdere prijzen, vrij regelen met werk is die line-up eigenlijk gewoon dé reden dat ik er dit jaar niet was. Ja ik baal ervan dat ik Justice deze zomer niet live zie, ja ik had PJ Harvey en Slowdive geweldig gevonden, ja er waren mooie opkomende bandjes geweest zoals Infinity Song en Royel Otis, tuurlijk had ik een mooi weekend gehad. En toch heb ik geen spijt, want dit festival kan gewoon beter, op muzikaal gebied.

Met dit jaar voor het eerst MEO Kalorama, met LCD Soundsystem, Massive Attack en nog veel meer BKS-waardige (grote) namen op de planning en volgend jaar de overweging om weer eens naar Primavera Sound (Porto) te gaan, heeft BKS ook gewoon sterke concurrenten in het buitenland. Dit jaar ontbrak het mij aan een goede bovenkant. Tuurlijk is de undercard belangrijk, maar je betaalt genoeg en ik wil gewoon óók gave shows aan de ONE zien.

Ik hou toch hoop dat we volgend jaar weer wat spannendere bovenkant krijgen met hopelijk iets uit het rijtje Nine Inch Nails, Lorde, The XX, Björk, Tame Impala of Radiohead.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Ik kijk nu al uit naar de eerste lichting namen, tot die tijd dromen en speculeren!

Ik hoop op headliners als Childish Gambino - Sufjan Stevens - DARKSIDE (Nicolaas Jaar alleen ook perfect)

Verder hoop ik heel erg op Arca.
Ah kijk, daar heb je meneer Stevens al. Dan is het topic bij deze ingewijd.

Is Fleet Foxes eigenlijk nog mogelijk? Voelt echt als een DTRH naam, maar zou wel een hele mooie boeking zijn.

Voor de hip-hop namen wil ik Freddie Gibbs en Roc Marciano noemen. Maar een Childish Gambino zou ook zo kunnen. Wordt die Ziggo Dome show niet ook door Friendly Fire georganiseerd? Daar hebben ze zich misschien wel wat op verkeken want ik vond het aardig duur voor een artiest met een naar mijn mening wat magere discografie. Maar misschien komt inmiddels een deel van zijn aantrekkingskracht ook van zijn TV- en filmcarrierë. Die ik overigens beter vind dan zijn muziek.
 

Thieske

Dagopener
23 feb 2023
616
543
Ah kijk, daar heb je meneer Stevens al. Dan is het topic bij deze ingewijd.

Is Fleet Foxes eigenlijk nog mogelijk? Voelt echt als een DTRH naam, maar zou wel een hele mooie boeking zijn.

Voor de hip-hop namen wil ik Freddie Gibbs en Roc Marciano noemen. Maar een Childish Gambino zou ook zo kunnen. Wordt die Ziggo Dome show niet ook door Friendly Fire georganiseerd? Daar hebben ze zich misschien wel wat op verkeken want ik vond het aardig duur voor een artiest met een naar mijn mening wat magere discografie. Maar misschien komt inmiddels een deel van zijn aantrekkingskracht ook van zijn TV- en filmcarrierë. Die ik overigens beter vind dan zijn muziek.
Childish Gambino loopt via Greenhouse Talent.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd trouwens, hoe zit dat met boekingen en boekingskantoren. Waarom worden namen die bij bijv. MOJO een show hebben gehad standaard uitgeloten hier?
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
Childish Gambino loopt via Greenhouse Talent.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd trouwens, hoe zit dat met boekingen en boekingskantoren. Waarom worden namen die bij bijv. MOJO een show hebben gehad standaard uitgeloten hier?
Mojo-namen zijn niet perse uitgesloten. Een Nick Cave wordt ook standaard door Mojo geboekt; PJ Harvey volgens mij ook.
Maar wat je steeds meer ziet is dat als Mojo in het najaar een AFAS- of Ziggo-show heeft gedaan ze meteen ook de festivalshow in het opvolgende jaar boeken, en zo Friendly Fire/BKS dwars zitten. Zie the National dit jaar of TWOD vorig jaar.

Maar ik zou Vampire Weekend om die reden nog niet uitsluiten, als BKS er op tijd genoeg bij is geweest. Op BKS is dat een headliner; op de Mojofestivals een sub.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Wel een kleine headliner blijkbaar want Afas is nog steeds niet uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
371
526
edit: Nvm dit was fout ik haalde war on drugs en kurt vile door elkaar

Lorde zal me inderdaad ook niet verbazen, het laatste album heeft de 'hype' toch een stuk minder gemaakt maar dat trekt nog steeds een hoop volk.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken