Best Kept Secret 2025

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
532
Froukje zou overigens wel kunnen werken. Krijg er zelf eczeem tot in mijn dunne darm van, maar het is wel een serieuze act die een groot podium ondertussen aan kan en het goed doet bij een jonger publiek dat ze (zie ook het stuk in de Volkskrant vandaag) zo graag willen aantrekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
740
724
Froukje zou overigens wel kunnen werken. Krijg er zelf eczeem tot in mijn dunne darm van, maar het is wel een serieuze act die een groot podium ondertussen aan kan en het goed doet bij een jonger publiek dat ze (zie ook het stuk in de Volkskrant vandaag) zo graag willen aantrekken.

Heeft er in 2022 al eens gestaan, dus is wel een logische naam voor de ONE nu. Heb er niks mee, maar het is wel weer wat beter dan Goldband of De Jeugd.
 

rubenv

Campingartiest
11 okt 2023
88
67
Fontaines D.C. - Björk - MGMT

De Goldband Award/Controversiële boeking van het jaar™: Joost / Son Mieux
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
599
615
Hoewel PJ Harvey gisteren liet dat het wel degelijk kan, zo'n intieme set op BKS neerzetten, zie ik Beth Gibbons met deze show geen festivaltour doen. Maar hopelijk doet de tour bij haar het vuurtje weer ontbranden en besluit ze om toch weer eens wat met Portishead te gaan doen; die staan ook al jaren bovenaan het wensenlijstje van Primavera.

En ik vrees inderdaad dat na Goldband en DJVT volgend jaar Joost de volledige overbodige braderie-act van het jaar is.
Joost? Er zal toch wel ergens een ondergrens zijn hoop ik?
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
599
615
Fontaines DC zou wellicht voor de hand liggen omdat een festival tour met die nieuwe plaat waarschijnlijk is. Vraag is wel of ze met de toenemende populariteit volgend jaar nog bij Friendly Fire zitten. Gaan ze naar Mojo dan wordt het alweer een heel ander verhaal. Verder is het koffiedik kijken.
Nine Inch Nails. Al vrees ik dat geen enkel NL festival anno 2025 nog geschikt voor Trent is.
Als Aphex Twin kan..waarom dan NIN niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: pongolesi en Jelle

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Nine Inch Nails is een droomheadliner voor mij dus heel graag!

Ik vind Joost eigenlijk beter passen dan Goldband/DJVT. Froukje ook.

Son Mieux krijg ik wel de (verkeerde) kriebels van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs en Mark's Kal

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.412
2.534
Ik ben heel benieuwd hoe het Beth verging op PS. PJ heeft nog de nodige stevige liedjes, dat heeft Gibbons niet waardoor het wel heel verstild wordt voor de TWO. Ik was zelf blij haar te zien in de setting van Vredenburg.
Ze speelde daar toch in het Auditori? Dus ook binnen?
En inderdaad past een festival niet zo goed bij de sfeer van haar nieuwe muziek.
 
Laatst bewerkt:

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
599
615
Ja, ik denk dat BKS het enige NL festival is wat een beetje passend is. Maar geen idee of dit binnen de visie van Maurits past. Waarschijnlijk te hard/heavy als headliner.
Dat zou goed kunnen ja. Niet dat ik ergens mee kan staven maar ik heb het gevoel dat een NIN en trouwens ook een TOOL onder de vorige directeur wel een opties zouden zijn geweest.
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
208
233
NIN was vorige keer festival Nederland Lowlands in 2013 en zijn toch 'groot'/electronisch genoeg dat ik ze daar nogmaals als headliner geboekt zie worden. Eigenlijk is hun geluid sinds die tijd weer helemaal hip geworden door hoeveel industrial op zijn terugkomst nu is o.a door gebruik in hiphop muziek.

Maar als zet net als Aphex het kunnen regelen hoop ik het dat ze het doen, 2013 tour had een geweldige productie op Pukkelpop toen met lichten enz en dat gaat knallen op het strand.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
532
Ze speelde daar toch in het Auditori? Dus ook binnen?
En inderdaad past een festival niet zo goed bij de sfeer van haar nieuwe muziek.
Ik ken de precieze setting van PS niet, dus geen idee.
Overigens illustreerde de prijzen van de van de Vredenburg show mooi waarom we steeds minder grote acta op BKS zien. Zaten pakweg 1400 man die gemiddeld 66 euro betaalde. Totale opbrengst dus ~ EUR 92k, waarvan pakweg 75% voor Beth ofwel ~ EUR 70k. Dat is wel serieus geld voor één naam op de TWO waarmee je, denk ik, beperkt extra kaarten verkoopt.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
480
446
Fontaines DC zou wellicht voor de hand liggen omdat een festival tour met die nieuwe plaat waarschijnlijk is. Vraag is wel of ze met de toenemende populariteit volgend jaar nog bij Friendly Fire zitten. Gaan ze naar Mojo dan wordt het alweer een heel ander verhaal. Verder is het koffiedik kijken.
Fontaines doet natuurlijk deze zomer ook al best wat festivals, maar geen een in Nederland. Een geopperde hypothese was dat Friendly Fire bij het maken van de deal voor Afas al meenam dat ze volgens jaar BKS headlinen, mits ze dit jaar niks anders in NL doen, anders hadden ze Lowlands wel meegepakt. Snijdt wel hout denk ik, maar net zo goed doen ze volgend jaar geen of toch andere festivals/shows.
 

Aard

Playlistbediener
11 jul 2023
7
17
Headliners: Fontaines D.C. - Underworld - Childish Gambino

Big Thief komt ook op zondag, met daarnaast solo-optredens van Buck Meek en Adrienne Lenker op vrijdag en zaterdag.

Braderiespot wordt gevuld door Roxy Dekker en de Opposites.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken