Best Kept Secret 2023

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.321
1.331
Mijn beste nacht ooit daar, met ook (toen nog) Black Madonna en een half uur b2b.
Poeh, dat geloof ik graag. Die heb ik met Ki/ki gehad daar. Sowieso erg fijne tent natuurlijk haha.

Die laatste 5 minuten van Aphex. De tering, wat rammen. Lekker de vernieling in .
 
  • Geweldig
Waarderingen: yumi

tijgerbrood

Nieuw lid
8 jun 2023
4
10
Top weekend! Allereerst, ik ben buitengewoon verrast en verheugd dat het aantal volgers van mijn BKS23 playlist de 700 is gepasseerd. Mochten hier toevallig mensen zijn die bij die daarbij horen, thanks! ❤️ Maak er volgend jaar zeker weer eentje!

Top 10
  1. Aphex Twin
  2. Charlotte Adigéry & Bolis Pupul
  3. Japanese Breakfast
  4. Tinariwen
  5. Caroline Polachek
  6. Unknown Mortal Orchestra
  7. Oumou Sangaré
  8. Chemical Brothers
  9. Sorry
  10. Alvvays
Honorable mentions: Osaka Ball kraam, betere urinoirs dan vorig jaar, lief personeel in het algemeen en die ene gast die niet wilde geloven dat ik niet had gedraaid omdat ik op de vorige DJ leek.

Niet voor mij: De Toegift (slaapverwekkend pretentieus), Cumgirl8 (cringy American edgelords) en zand (coarse, rough, gets everywhere).

Nu alweer zin in volgend jaar met Frank als headliner!
 

dfrvanloon

Campingartiest
9 jun 2022
81
128
Hallo! Dit was een stoffig weekend. Veel tanlines: op mn armen van de zon en op mn enkels van t zand.

Fantastisch waren Young Fathers, Alvvays, Aphex Twin, Nation of Language, Black Country, New Road, Charlotte Adigery & Bolis Pupil, en de Chemical Brothers. Genoten van Julia Jacklin, De Staat, Personal Trainer, De Toegift, Caroline Polachek, Psychedelic Porn Crumpets, Crack Cloud, en MICH.

Moet ook nog wel wat kwijt over het gelul: het was af en aan. Bij Pitou en het begin van Aphex Twin was er echt veel gepraat, bij BCNR viel het dan weer enorm mee.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Hallo! Dit was een stoffig weekend. Veel tanlines: op mn armen van de zon en op mn enkels van t zand.

Fantastisch waren Young Fathers, Alvvays, Aphex Twin, Nation of Language, Black Country, New Road, Charlotte Adigery & Bolis Pupil, en de Chemical Brothers. Genoten van Julia Jacklin, De Staat, Personal Trainer, De Toegift, Caroline Polachek, Psychedelic Porn Crumpets, Crack Cloud, en MICH.

Moet ook nog wel wat kwijt over het gelul: het was af en aan. Bij Pitou en het begin van Aphex Twin was er echt veel gepraat, bij BCNR viel het dan weer enorm mee.

Pratend publiek is op bijna elk festival een probleem. Best Kept was lang een van de betere festivals op dit gebied, maar kan daar nu niet meer van spreken helaas.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Tobuzzter

Playlistbediener
2 feb 2023
47
44
Ik ervaar dat overlast van babbelaars er echt aan ligt waar je gaat staan en wat voor muziek het is. Deze editie vond ik het te warm om in het midden of vooraan te gaan staan. Aan het rand van de tent stond vaak een lekker briesje. Hier had ik bij rustige muziek soms wel last van het gepraat, want dan sta je nu eenmaal niet ideaal voor de boxen, maar over het algemeen werd het vaker overstemt door de muziek.
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
204
178
Ook alleen gisteren geweest dus een top 5:

1. Aphex Twin
2. Alvvays
3. Japanese Breakfast
4. Julia Jacklin
5. The Mars Volta

Helaas niet tot het einde van Aphex Twin kunnen blijven i.v.m. de trein, maar holy shit, wat was dit vet. Zoveel beter dan verwacht. Alvvays was ook echt geweldig, maar ze verdienen een langere set.

Verder nog geweest bij:
Christine and the Queens (deed me om heel eerlijk te zijn echt helemaal niks)
Oumou Sangaré (klonk goed tijdens het eten, niet echt in het veld zelf gestaan)
Lime Garden
Stukje Kurt Vile & the Violators
Stukje Lambrini Girls
Stukje Crack Cloud
 

JKGB

Campingartiest
6 dec 2021
84
50
Alleen zaterdag geweest. Hoogtepunten Young Fathers en Black Country, New Road. Genoten van Kevin Morby, prima vermaakt bij Pitou, Interpol en Two Door Cinema Club (die laatste niet zozeer muzikaal, maar wel de juiste muziek op het juiste moment, even de benen los).

Lankum viel beetje tegen, maar dat kwam waarschijnlijk ook door de hitte en de plaats achterin. Oscar & The Wolf was even leuk, maar kon onze aandacht (aan het einde van de warme dag) niet helemaal vasthouden, mist gewoon de hits en de afwisseling om anderhalf uur leuk te blijven. Toen nog even de Floor opgezocht, maar vorige edities was dat lekker los gaan, nu stonden er voor mn gevoel alleen maar oude mannen met bier in de hand, beetje jammer. Komt misschien ook omdat hij niet zo intiem was, met die containers of rekken eromheen was het een stuk beter wat mij betreft.
P.S. Waar is de "letter-poort"? Dat was in voorgaande jaren een goede eyecather. Die nieuwe poort is gewoon niet zo onderscheidend
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Wonderwel

Nieuw lid
12 jun 2023
4
10
BKS moment: ...wat inmiddels blijkt te zijn: het nummer "Track 10" van Christine en de Queens. Een droom van 11-12 minuten die me bij mijn strot greep en volledig knockout in stilte achterliet. Mensen die het 3x niks vonden stonden wellicht te veraf, of hadden liever een wat zomerse set verwacht, want het was geweldig.
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en yannickd

Wonderwel

Nieuw lid
12 jun 2023
4
10
1. Christine en the Queens - volledig gebaseerd op "track 10"
2. Chemical Brothers
3. Caroline Polachek
3. Julia Jacklin
4. Dope Lemon
5. Two Door Cinema Club

Bijzondere vermelding: Joey Valence & Brae, Psychedelic Porn Crumpets, Ineffekt

Tegenvallers:
Oscar and the Wolf - prima stage performance van hem hoor, maar uiteindelijk totale kleutermuziek door wat bij elkaar geraapte sessiemuzikanten; niet om aan te horen.
Japanese Breakfast - had hoge verwachtingen, maar band speelde rommelig, nummers over de gehele linie zwak en haar piepstem kon de zaal niet aan
The Voidz - ongeinspireerd, matige nummers, misplaatste autotune... onbegrijpelijk toch wel van de programmering om hem terug te vragen na echec van vorig jaar
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en yannickd

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Het was een top weekend, qua weer en qua festivalbeleving. we hebben echt super genoten van een weekendje vakantiegevoel met goeie muziek, en lekker eten.

Er zijn wat dingen die we van te voren hier al benoemd hebben waar ik me zorgen over maakten en die zijn jammergenoeg uitgekomen; grootte van bepaalde stages (en doek dat hele Coney island en Playground Love gewoon op) en het publiek wat op "bepaalde niet nader te noemen acts" afkomt.
Wat verder negatief opviel en heeft dat in veel gevallen niet met een van die hierboven genoemde punten te maken ?: de rommel op de grond (!), de wildplassers, een stelletje dat ongegeneerd sexuele handelingen aan het uitoefenen is op een bankje bij de fontein op zondag rond een uur of 2 smiddags; in het openbaar snuivende lijn ridders en het STOF.

Maar goed, gelukkig overheerst het positieve het weekend, niet het negatieve. veel leuke mensen gesproken en veel goede dingen gezien. de casbah was mijn lievelings area. Supergezellig daar op de bankjes ! Ook de Muziekgieterij is n toplokatie zo op deze manier.
Mijn weekend bestond uit heel veel "eerste keren" : Chemical bros. luister ik al 30 jaar naar, maar nog nooit gezien; Personal Trainer wel al een paar keer gezien, maar nog nooit met een echte PT set); Interpol heb ik dit jaar WEL helemaal uitgeluisterd, maar na uur kreeg ik wel weer de neiging om weg te lopen, heb t toch niet gedaan....de echte apotheose bleef weer uit.
Hoogtepuntjes: UMO (!); Crack Cloud (!); Personal Trainer (!); Somebody's Child; Hammok (!); Stone (!); De Staat Yellow & Blue; Psychedelic Porn Crumpets (!). Chemical Brothers

@Organisatie: kunnen we zorgen dat BKS zijn smoel van de voorgaande jaren weer terug krijgt aub ?
Woensdag koop ik kaartjes voor 2024.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Het was weer een mooi weekend.
Veel moois gezien, meer dan ik had verwacht toen de namen in februari kwamen en ik ook nog wel even twijfelde over de aankoop van kaartjes.
Later een wat uitgebreider verslagje. Hierbij alvast mijn top 15:

1. Nation of Language
2. The Mars Volta
3. Lankum
4. Black Country New Road
5. Alvvays
6. Aphex Twin
7. Kevin Morby
8. Crack Cloud
9. Julia Jacklin
10. Personal Trainer
11. Chemical Brothers
12. Interpol
13. Caroline Polachek
14. Alex G
15. Cool Greenhouse
 
Laatst bewerkt:

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
79
124
Vrijwel elke recensie op Dansende Beren heeft het over Dutch Disease en pratende mensen. Was het echt zo erg?
Gelukkig weinig last van gehad. Alleen bij Julia Jacklin flink aan gestoord dat me nog echt bijstaat. En is a lang niet meer de Dutch Disease, Spanjaarden en Engelsen kunnen er ook wat van. Heb me er vorige week op Primavera veel meer aan gestoord dan op BKS.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
199
336
Ah wat een heerlijke editie heb ik achter de rug zeg! Enige minpuntje is dat die Casbah zo'n rampzalige stage blijft, de sfeer kan er heel leuk zijn maar bijvoorbeeld bij The Cool Greenhouse had er oprecht een cd'tje op hebben kunnen staan en ik had dat nu nog steeds niet geweten. Wel jammer want ik vond ze erg tof, maar toch halverwege verlaten voor iets wat ik in ieder geval kon zien.

Stond bij Alvvays helaas tussen een kwebbelende Tilburgse familie en ik vond het publiek bij Aphex Twin erg ongeinteresseerd, maar daarbuiten niet echt veel last gehad van de Dutch Disease. Overall vond ik veel shows die ik heb gezien van hoog niveau en er was vaak goed geluid voor festivalbegrippen.

Mijn top 10:

1. Kevin Morby
2. Psychedelic Porn Crumpets
3. The Mars Volta
4. Young Fathers
5. Two Door Cinema Club
6. Unknown Mortal Orchestra
7. Alvvays
8. The Chemical Brothers
9. Interpol
10. Personal Trainer
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
366
291
(Sorry voor de mensen die ook op Graz lezen voor de dubbelpost. Het is nogal een lang verslag geworden, maar mocht iemand zijn ogen nog kunnen openhouden, komt ie :).

Zo, ik ben weer thuis en ga even de tijd (nu het af is: veel tijd, benieuwd wie hier zin in heeft, maarja
;)
)nemen om mijn bevindingen op 'papier' te zetten. Hoofdboodschap: heerlijk weekend gehad, heel veel en vrij diverse goede optredens gezien en opnieuw de conclusie dat Best Kept Secret voor mij al jaren hét festival van de regio is.

Eerst over 'De Staat' (ha!) van het festival. Tot een week geleden iemand van Festileaks aangaf van bronnen binnen de organisatie te hebben gehoord dat de kaartverkoop wel degelijk goed liep, hadden we (ik ook) dit festival al bijna levend begraven. Nergens voor nodig, zo bleek. Mij leek het drukker dan ooit en in zekere zin leek men het er ook meer naar zijn zin te hebben dan ooit.

Dat komt allereerst omdat de basis gewoon goed is. Het terrein is mooi en was dit jaar ook goed ingedeeld. Het was overal gezellig druk, maar bijna nooit ergens te druk. Toiletten, eettentjes, looproutes, de bars, de podia zelf.. Zeker als je een beetje rekening houdt met de piekmomenten op bepaalde plekken, hoef je nooit lang te wachten. Alles loopt soepel en dat draagt bij aan een goede sfeer. Complimenten voor de organisatie hiervoor hoor.

De sfeer, zeker richting de avond, was naar mijn idee ook wat meer 'uitgelaten' dan ooit. Ik heb al een paar mensen zien schrijven dat het wat aan Lowlands deed denken. Mij ook, maar dan wel het Lowlands van een jaar of 15 geleden. Veel kleine plekjes met spontane feestjes, en na het laatste optreden van het weekend in The Secret (van Pongo) bleef een deel van het publiek nog minstens een halfuur zelf een feestje maken, door samen te zingen, springen, drummen. Misschien niet waarvoor Graz naar festivals gaat, maar wel gewoon ontzettend leuk...

Zo lang het maar niet ten koste gaat van de beleving bij de concerten. En op dit moment is dat gelukkig (nog?) helemaal niet zo. Rammend volle, mega enthousiaste tenten bij dingen als Alvvays en Nation Of Language op een snikhete derde festivaldag. Een minutenlange ovatie na een stuk van een minuut of 10 (Turbines, Pigs) van Black Country, New Road. Er zijn gelukkig nog genoeg festivalgangers die met het blokkenschema in de hand voor de acts komen, die ze ook kennen, en waarderen. Natuurlijk geldt dat niet voor heel het publiek en geldt dat niet op alle momenten, maar wat mij betreft krijgt het publiek van 2023 een mooi rapportcijfer. Het publiek van 2022 was op dit vlak misschien wel nog wat beter, maar als mijn inschatting klopt ook een stuk ouder (effect van Nick Cave?) en een tikkie saaier.

De Staat van het festival is dus gewoon goed, maar ik vind het nog wel spannend waar het de komende jaren heen gaat. Dít BKS, met ook een The Floor waar het de hele week goed vertoeven was (ook voor mij, maar zeker voor wie gewoon wil dansen), kan ik beter verkopen aan mijn vrienden die minder met muziek hebben dan het BKS van de eerste edities. Dat zal voor meer mensen gelden, en zeker ook voor de organisatie. Het is dan wel hopen dat de balans feest/chill/maar vooral komen voor goede, ook de net wat moeilijkere optredens zo blijft als nu, en dat dat derde maar belangrijkste punt niet telkens een beetje minder wordt tot je bent waar een Down The Rabbit Hole al tijden (misschien wel gewoon sinds het begin) is.

Daar maakte ik me vooraf wel wat zorgen om, met name vanwege de zwakke namen bovenin. De zes belangrijkste plekken op ONE vielen vooraf erg tegen. Hoe was de realiteit?

Mwoah, dit was ook in de realiteit niet al te best. The 1975 vond ik echt afgrijselijk. Hiervan begreep ik zelf echt niet wat het op een festival als BKS te zoeken heeft. Vanaf de tweede helft van het strand (waar ik de meeste stukjes van de grotere namen heb gezien, vaak tijdens een (eet)pauze) leek dit ook het slechts bezochte optreden van een (sub)headliner dat ik op BKS heb gezien. The Chemical Brothers vond ik wél erg lekker en gewoon goed werken, vooral ook dankzij de vette visuals.
Goldband dan, tsja. Met het verstand op 0 vind ik ze best leuk om te horen, maar het lijken me wel echt ontzettende douchebags van gasten. 'Waarom is coke zo duur...'. Nogal triest. Maar, wat ik niet had verwacht: het werkte gewoon wel best goed, en zo lang 1 zo'n show op ONE de rest van het festival niet verziekt (wat het in mijn ogen ook totaal niet deed), dan heb ik er eigenlijk geen moeite mee. Mocht volgend jaar op die plek De Jeugd van Tegenwoordig of The Opposites staan: prima. Joost? Graag zelfs! (Daar zit ook wel een stuk meer diepgang in, verstopt onder de onzin). Het was in ieder geval een stuk leuker dan Two Door Cinema Club daarvoor, die vast lijken te zitten in een gouden kooi: ruim 10 jaar geleden een leuke indiepop-plaat gemaakt, daarna niks fatsoenlijks meer gedaan, maar wel nog steeds uitgenodigd worden om die liedjes die al ver over de houdbaarheidsdatum zitten te komen spelen. Dus dat doe je dan maar, met zichtbare onverschilligheid, want what else? Oscar & The Wolf vond ik van wat ik ervan zag minder slecht dan gedacht, maar zéker op een line-up met ook al The 1975 toch wel over het randje. Wanner gaat hij voor België het Songfestival winnen?
Christine viel me in 2019 reuze mee als headliner en dat laatste album vond ik ook wel aardig. Ook deze show maar half meegemaakt, maar wat ik zag en hoorde leek me best in orde. Op zich niks mis mee als een act zich blijft ontwikkelen, zeker niet als niet de gemakkelijkste afslag wordt genomen. Aphex Twin zag ik alleen het laatste halfuur van en dat vond ik best wel vet. Het was nog drukker dan verwacht bij de ONE en achteraf hoorde ik meerdere mensen zeggen hoe vreemd ze het vonden en hoe vet dat was.

Bij het uitkomen van het programma liet Maurits al vallen dat dit blokje (sub)headliners plan F was. Het is ook wel even wat anders dan Stokes-Cave-Fontaines-King Gizzard-Alt-J, wat veel meer in het straatje ligt van het BKS 'zoals we het kennen'. Dat blokje vond ik zelf ook wel een stuk sterker, zeker met Cave. Maar een mix zoals dit jaar was ook weer niet zo slecht als ik vreesde. Het hier Blur gestaan ipv Oscar (of Chem Bros), dan was het ook alweer een ander verhaal geweest. Zeer benieuwd waar ze volgend jaar mee gaan komen!

Maar de reden dat ik uiteindelijk ging, was niet de ONE (waar ook nog Tinariwen en Kurt Vile perfecte soundtracks waren voor pootjebaden in de middagzon, maar ook daar kom ik uiteindelijk niet voor). Ik kwam voor de sterke undercard en hoopte op een rustig tempo een boel prima en een paar echt goede optredens te zien. Dit pakte nog beter uit dan verwacht. Het werden een hoop echt goede optredens en één show van de absolute buitencategorie.

De buitencategorie

Young Fathers -
Cave, Low, Wilco, Radiohead, Sigur Ros.. ik heb de vorige edities al een hoop waanzinnige shows gezien op Best Kept Secret. Young Fathers plaatst zich daarbij en in zekere zin misschien zelfs nog daarboven, de tijd moet nog leren hoe het verder bezinkt. Maar wat Young Fathers bij mij teweegbracht gaat wat verder dan alleen de muziek op een prachtige manier brengen (voor Cave gold dat eigenlijk ook wel, maar op een andere manier). Sterker nog: puur de muziek vind ik wel wat minder dan eerder genoemde namen, ook live. Maar Young Fathers vond ik veel meer dan muziek. Ik zou het eerder performance art noemen, zoals Slauson Maolone 1 (waar ik dan wel wat minder mee kon), Kae Tempest en Shortparis. Kae Tempest (op Into The Great Wide Open) en Shortparis (op Le Guess Who?) staan dan ook om een vergelijkbare reden enorm hoog op mijn lijst beste concertervaringen ooit. Kae Tempest kwam het meest welvarende, zorgeloze publiek van ITGWO een spiegel voorhouden: alles gaat naar de klote en all you think about is new shoes. Shortparis kroop in Db's in de krochten van het meest internationaal georiënteerde festival dat ik ken en kwam daar tussen alle verbinding heel dreigend over. Jongens, Rusland is er ook nog. In beide gevallen balanceerde ik tussen feest, vrees en bewondering. Young Fathers kreeg dit bij mij ook voor elkaar. Vanaf de eerste seconde gooien ze een bak energie over je heen, vol mimiek, muzikaliteit, beweging, aantrekking, dreiging.. het is alles tegelijk en je weet niet wat je ermee moet. Maar het ís er, ontegenzeggelijk. Laatst zag ik in de Schouwburg een show van de Belg Dries Verhoeven in samenwerking met een collectief uit Nigeria, dat op vergelijkbare wijze kwam zeggen: wij zijn Afrika, we komen eraan. Maakt dat je bang, of feest je met ons mee? Die spanning hing bij mij in ieder geval ook het hele optreden in de lucht, maar eindigde wel in een enorm feest. De laatste 10 minuten werd er door mij en iedereen om mij heen (halverwege de Two) extatisch gedanst en toen het klaar was keken we elkaar aan: wat was dit vet! Ja, dat was het, maar het heeft bij mij althans ook wat luikjes geopend waar ik voorlopig nog wel even zoet mee ben. Wellicht haal ik veel meer interpretaties hieruit dan bedoeld en dan nodig, maar dat is wat goede kunst doet, toch?



(Heel) goede optredens, het vermelden waard

Op chronologische volgorde:

Silvana Estrada: prachtige stem, sympathieke vrouw, leuke en diverse liedjes. Erg fijne opener.

Charlotte Adigery & Bolis Pupul: ik snap wel dat ieder festival deze act wil hebben. Ontzettend dansbaar, aanstekelijk, toch best origineel ook en met boeiende teksten.

Kevin Morby: alweer een jaar of 10 een aantal keer geluisterd en ook wel minstens een keer gezien, maar toen uit oog en oor verloren. Maar wow, wat is deze act volwassen geworden zeg. Zeer sterke liedjes, heel krachtig uitgevoerd. Het is hooguit iets te veel binnen de lijntjes, maarja, daar binnen wordt alles wel echt goed ingekleurd.

Black Country, New Road - nog niet heel consistent, maar wat een bak potentie zeg. Vooral de tweede helft vond ik erg goed, met zoals verwacht Turbines, Pigs als absoluut hoogtepunt.

Lankum - Ook live erg goed, maar ook wel een optreden waarna ik hoop ze nog eens in een nog wat betere setting te zien. Grote Zaal tijdens Le Guess Who? zou perfect zijn. Dan ook met een wat langer slot, want nu was er maar tijd voor 4 liedjes die allemaal dezelfde opbouw hebben: eerst een stuk folk, dan een lange, instrumentale outro (het recept dat BCNR daarvoor ook al net iets te rijkelijk serveerde).

Crack Cloud - black midi werd genoemd, maar ik vind Crack Cloud eigenlijk een stuk beter, omdat de opbouw van de liedjes voor mij een stuk natuurlijker overkomt. Ze speelden in een heerlijk tempo, ik vond het enorm goed.

Japanese Breakfast - nadat ik vorig jaar toch vooral weer veel naar de nieuwe platen van Wilco, Spoon, Death Cab en Belle & Sebastian luisterde, is het fijn om weer een nieuwe indiedarling te hebben. Geen spectaculaire show, maar wel zuiver, zoet en vol. Ergens wel jammer dat het beste liedje (Paprika) al gelijk als eerste werd gespeeld.

Nation Of Language - alleen de tweede helft van kunnen zien en dat van helemaal achterin, maar wat ik al schreef: het zou me totaal niet verbazen als deze act over vijf jaar headliner is. Dit publiek zat in ieder geval volledig in de zak en vooral de frontman deed daar ook goed zijn best voor, met zuivere zang en veel energieke dansjes. Across That Fine Line blijkt een anthem van proporties.

Alvvays - zeer sterke indieliedjes, ook live. Met een traantje van geluk bij Archie, Marry Me vanwege zeer goede herinneringen aan mijn bruiloft destijds (waar dit liedje live werd gespeeld door vrienden).

The Comet Is Coming - naast Charlotte Adigery die andere feestact die de komende jaren door alle festivals gewild zal zijn. Rammend strak, één groot feest (nadat ik onlangs op een andere bruiloft dacht: dj's en saxofonisten samen, nooit meer doen).

Verder nog gezien (en in de meeste gevallen ook best wel van genoten):

Gretel Hänlyn
- gewoon een prima optreden.

Unknown Mortal Orchestra - wel lekkere muziek, maar het was ook een tikkie saai.

Caroline Polachek - erg tof dat ze toch gewoon kwam, maar ik zat daardoor al wel met een gevoel de mindere versie van de show te gaan zien. Ik vind haar plaat best wel leuk en de show zag er prima uit, maar ook met goede stem vind ik het lastig te zien waarom dit voor veel anderen zo briljant is.

De Staat (Yellow) - mijn eerste keer De Staat pas, en ja, dit is gewoon echt een goede liveband. Het raakt me allen niet echt.

Gaye Su Akyol - met nog een paar wat sterkere nummers erbij is dit een heel leuke festivalact.

Big Joanie - voor mij live iets te rammelend.

Sarah Neutkens x Kamareta Zuid - ik ben absoluut geen kenner van het genre en vind het leuk als een festival dan zoiets boekt voor in de ochtend. Dit vond ik best mooi, maar met iets te veel stukjes 'gepingel' en relatief iets te weinig uitbarstingen van het orkest.

Sorry - wat matig in de podiumpresentatie waardoor veel wat bleef hangen op het podium, maar zeker in de tweede helft ook wel een aantal erg sterke momenten.

The Mars Volta - 'objectief' (voor zover dat kan) duidelijk een zeer sterk optreden. Ik kende de band tot een paar maanden terug nog alleen van naam en op dit tijdstip van het festival lukte het me helaas niet meer om me echt open te stellen voor iets nieuws. Dat, en ik moest bij die mannen iets te veel denken aan de maatjes van Tony Soprano die uit 'vriendendienst' ook mochten optreden, sorry.

Pongo - een aardig feestje om mee af te sluiten.
 

frtmlk

Playlistbediener
18 jan 2023
18
40
Het was een weergaloos weekend. Best Kept Secret is gewoon een garantie voor een goed festivalweekend. Fijne muziek, eten, mensen en locatie. Je kunt er blind een kaart voor kopen. Dit was mijn vijfde keer en ben voor het eerst nauwelijks bij de mainstage geweest omdat er weinig voor me bij zat (op Aphex Twin na). Daardoor meer de tijd genomen voor The Secret en Two.


Twee minpuntjes
  • Meerdere keren problemen of slecht geluid in The Secret bij start van een optreden (Stone, Sorry, Nation of Language). Is een halfuur opbouwen en soundcheck te kort?
  • Drukte op zaterdag en het type publiek die dag. Groepjes van vrijgezellenfeesten met hetzelfde petje of shirt en lomp gedrag zie ik liever niet op BKS. Voorbeeld: met dennenappels doen alsof je borsten hebt en dan lollig rondparaderen (bord voor je kop) of onbekenden natgooien die daar niet op zaten te wachten. Hopelijk zien ze volgend jaar geen reden om een dagje te komen. Mocht hoe dan ook de pret niet drukken

Top 10:
  • Nation of Language
  • Aphex Twin
  • Somebody’s Child
  • Sylvie Kreusch
  • Interpol
  • Caroline Polachek
  • Sorry
  • Alvvays
  • Young Marco
  • Stone
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken