Best Kept Secret 2023

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
610
451
Ik heb ook het gevoel dat DTRH en Lowlands geschiktere festivals zijn voor (grote) vriendengroepen. Er is zoveel aan randactiviteiten dat men ook de minder grote muziekliefhebbers meekrijgt naar zo'n festival. Bij BKS ga je toch sneller als muziekliefhebber. Ik moet ook zeggen dat ik dat vorig jaar op DTRH ook wel ergerlijk vond soms, dat mensen vooral voor een Disclosure komen of een Moderat.
Ik kan dit beamen. Ik ga regulier alleen naar festivals en was een hele fijne sfeer bij BKS ten opzichte van andere festivals qua "gevoel".
 

whosvegas

Playlistbediener
23 aug 2022
38
13
Jammer dat BKS meegaat in de Goldband hype
Maar wellicht trekt dat een (nieuw) jonger publiek

De drie headliners zijn niet echt bijzonder.
Maar ik begrijp dat dit een soort van plan B of C is
De enigste naam die ik graag wil zien is Unknown Mortal Orchestra
Hoop dat ze samen met Interpol en the Voidz op een dag staan (ivm het ov niet te laat).

Dan zou het maar zo kunnen zijn dat ik een dagje kom
 
  • Leuk
Waarderingen: El Plopsma

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
313
407
Heb hier nog niemand over Stone gehoord, maar die kan ook vet worden (bij voorkeur snachts op Secret Stage ofzo)

Zojuist gezien in het voorprogramma van The Kooks. Eerste 2 nummers vielen weg door slecht geluid/zang (toch knap in de AFAS). Daarna was het prima, al had ik er wel meer van verwacht
 
  • Leuk
Waarderingen: jacobz

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Zojuist gezien in het voorprogramma van The Kooks. Eerste 2 nummers vielen weg door slecht geluid/zang (toch knap in de AFAS). Daarna was het prima, al had ik er wel meer van verwacht
Vond het op Valkhof afgelopen zomer ook niet heel bijzonder. Weinig origineel en veel branie zonder daar iets tegenover te zetten. Aan de andere kant kan zo'n band in een jaar hard doorgroeien door simpelweg meters te maken.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.032
3.709
Zojuist gezien in het voorprogramma van The Kooks. Eerste 2 nummers vielen weg door slecht geluid/zang (toch knap in de AFAS). Daarna was het prima, al had ik er wel meer van verwacht
Je moet ook niet naar The Kooks gaan
 
  • Wow
Waarderingen: mees

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
122
177
De line-up nog eens op het gemakje doorgenomen. Voor mij zijn de grotere namen aan de bovenkant deels teleurstellend (Oscar,Two Door Cinema Club en Goldband vooral). Deels, want Aphex Twin doet me m'n hartslag nu al de hoogte inschieten en Chem Bros is gewoon tof hoe belegen ook. Het is vooral de Midcard en Subs waar een lichte teleurstelling overheerst. Alweer Interpol, Christine, Kurt Vile en UMO en Angus Stone (Dope Lemon) Kwalitatief weinig op aan te merken maar het is toch ook weinig spannend. Uitzonderingen: Polacheck, Royksopp, Japanese Breakfast, The Mars Volta, Kevin Morby en The Voidz. Die spanning is er gelukkig wel bij de undercard. Vind ik echt echt een stuk sterker dan vorig jaar. Cola, Clit Drip, Big Joanie, Julia Jacklin, Sudan Archives, Lankum, Bumble B. Boy, Personal Trainer, M(h)aol en Nation of Language, daar kijk ik wel naar uit.

Anderen nog tips? Ergens enthousiast over?
Unknown Mortal Orchestra is een lekkere band! Nummers als Hunnybee, Can't keep checking my phone, Multi-love, So good at being in trouble: heerlijk! The Voidz noem je al, maar dat is live echt genieten.

Surf Cure is een prima indierock bandje met rammelende gitaren.

In de auto luister ik graag naar Alvvays (indiepop, shoegaze). Antisocialities en Blue Rev zijn sterke albums. Probeer nummers als Plimsoll Punks, Dreams Tonite en Archie Marry Me maar eens.

Dit is ook een verslavende plaat (mocht je Lana del Rey leuk vinden):

 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik betaal graag voor de luxe om nooit meer in een Werchter-massa met verschrikkelijk publiek te hoeven staan. Maar iedereen maakt daarin eigen keuzes
Dit is toch een fraai staaltje ironie: 80.000 man per dag als "verschrikkelijke publiek" afschieten en dan iemand de les lezen over zijn (inderdaad zeer scherpe) mening over OATW. Wat u wilt dat u niet geschied, doet dat ook een ander niet (of ietd dergelijks).
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

elo

Headliner
3 dec 2013
5.032
3.709
Dit is toch een fraai staaltje ironie: 80.000 man per dag als "verschrikkelijke publiek" afschieten en dan iemand de les lezen over zijn (inderdaad zeer scherpe) mening over OATW. Wat u wilt dat u niet geschied, doet dat ook een ander niet (of ietd dergelijks).
Appels en peren, lijkt me.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.006
2.064
Ik betaal graag voor de luxe om nooit meer in een Werchter-massa met verschrikkelijk publiek te hoeven staan. Maar iedereen maakt daarin eigen keuzes
En dus gaat ge naar een plaats met nóg meer Hollanders?
 
  • Leuk
Waarderingen: boesOne

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Ik heb ook het gevoel dat DTRH en Lowlands geschiktere festivals zijn voor (grote) vriendengroepen. Er is zoveel aan randactiviteiten dat men ook de minder grote muziekliefhebbers meekrijgt naar zo'n festival. Bij BKS ga je toch sneller als muziekliefhebber. Ik moet ook zeggen dat ik dat vorig jaar op DTRH ook wel ergerlijk vond soms, dat mensen vooral voor een Disclosure komen of een Moderat.
Dit is precies mijn gevoel. Het is in ieder geval exact hoe het in mijn directe en ruimere omgeving zit. Ik heb een hoop vrienden die muziek 'leuk' vinden en die graag meegaan naar LL of DTRH en die ik ook nog wel 1 of 2 keer meekreeg naar BKS, maar dat vonden ze dan toch was te saai/te serieus/te veel alleen maar muziek. Terwijl ik dat juist wel fijn vindt (zo lang de muziek goed is).

Altijd oppassen voor anekdotisch bewijs natuurlijk, maar gevoelgsmatig denk ik ook dat er meer vriendengroepen bestaan voor wie die geldt.
 
  • Leuk
Waarderingen: vladtheimpaler

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
532
479
Dit is precies mijn gevoel. Het is in ieder geval exact hoe het in mijn directe en ruimere omgeving zit. Ik heb een hoop vrienden die muziek 'leuk' vinden en die graag meegaan naar LL of DTRH en die ik ook nog wel 1 of 2 keer meekreeg naar BKS, maar dat vonden ze dan toch was te saai/te serieus/te veel alleen maar muziek. Terwijl ik dat juist wel fijn vindt (zo lang de muziek goed is).

Altijd oppassen voor anekdotisch bewijs natuurlijk, maar gevoelgsmatig denk ik ook dat er meer vriendengroepen bestaan voor wie die geldt.
Klopt wel denk ik. Prima toch? Ik sta graag tussen mensen die ook primair voor de muziek komen.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Ja, ik ook hoor. Maar dat (met als gevolg minder grote vriendengroepen) kan het lastiger maken om genoeg kaarten te verkopen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Bevestigt Maurits Westerik hier de komst van Elephant, Spinvis en Aloma Racetrack?

Excelsior Recordings heeft afgelopen week een door Maurits gecureerde playlist geplaatst met artiesten van BKS23.


Opvallend is dat daar ook een aantal namen staan die (nog) niet bevestigd zijn voor BKS.
Ik twijfel nog wel of dit echt allemaal BKS-namen zijn, want ook Hallo Venray staat er tussen. En dat lijkt mij niet echt een BKS-naam.

Verder opvallend is dat Aphex Twin en the 1975 wel in deze 'favorietenlijst' staan, maar bijvoorbeeld Chemical Brothers en Oscar & the Wolf niet.

Ik zou Elephant en Spinvis wel hele fijne toevoegingen vinden!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Bevestigt Maurits Westerik hier de komst van Elephant, Spinvis en Aloma Racetrack?

Excelsior Recordings heeft afgelopen week een door Maurits gecureerde playlist geplaatst met artiesten van BKS23.


Opvallend is dat daar ook een aantal namen staan die (nog) niet bevestigd zijn voor BKS.
Ik twijfel nog wel of dit echt allemaal BKS-namen zijn, want ook Hallo Venray staat er tussen. En dat lijkt mij niet echt een BKS-naam.

Verder opvallend is dat Aphex Twin en the 1975 wel in deze 'favorietenlijst' staan, maar bijvoorbeeld Chemical Brothers en Oscar & the Wolf niet.

Ik zou Elephant en Spinvis wel hele fijne toevoegingen vinden!
Laten we het hopen! Dat zijn mooie toevoegingen inclusief Hallo Venray. Vind die juist erg goed passen. Geweldige band die het in mijn ogen verdient om voor een volle The Secret te staan.

Edit: Alamo Race Track ook trouwens.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gazz

Gebruikers die dit onderwerp bekijken